В името на "потребителя"
Телекоми в Европа искат да блокират мобилните реклами, за да накажат Google
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Има много теории как точно се прави бизнес. Може би основното неписано правило, което малцина признават на глас, е личният интерес дори и за сметка на конкурента или пък защо не за цяла индустрия или две. Подобен привкус оставя информацията от края на миналата седмица, че някои европейски телекоми искат да блокират мобилните реклами в мрежата си.
На пръв поглед това е вест, която би зарадвала традиционния интернет потребител. Ежедневно всеки бива заливан от какви ли не реклами, включително и на мобилните си устройства. Оказва се, че целта на телекомите не е провокирана от желанието им да осигурят малко спокойствие на потребителите. Всъщност, твърди Financial Times, идеята е да бъдат принудени Google и други интернет компании да плащат дял от рекламните си приходи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Много силна статия.
Относно това дали е добре потребителите да гледат реклами в нета, има само един отговор: сайтовете и приложенията (най-често) са създадени с цел да донесат печалба на техните създатели.
Смешно е да очакваме, че някой ще направи сайт и ще го държим на загуба, като вади парите от джоба си за поддръжка и развитие, само за нашия кеф. Ако не ни кефи някой сайт, можем да спрем да го посещаваме. Но ако използваме безплатно съдържанието му, тогава ще се наложи да преглътнем рекламите в него.
Колкото до искането на операторите да получат част от приходите - то е толкова несъстоятелно, колкото ако строителните фирми, изградили магистралите, започнат да искат пари от производителите на автомобили, щото видиш ли, те печелят от наличието на магистрали. Пълно безумие.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.