Конзолен рестарт

Размиването на границите между РС и тв видеоигрите може да промени напълно този традиционен пазар

"Война. Войната никога не се променя." Така поне гласи популярният слоган на видеоиграта Fallout. Тя поставя геймъра в постапокалиптичен свят, преживял ядрена война. Но във вечната битка за надмощие сред видеоконзолите се задава промяна, която да промени значително правилата на играта.

През последните 30 години наблюдавахме една сравнително циклична битка. Двама или трима производители на конзоли пускат мощни устройства, които да завладеят сърцата и телевизорите на потребителите. Това се постига обикновено с прецизна ценова война за всеки долар и безмилостно привличане на ексклузивни заглавия. Надпреварата продължава няколко години, докато хардуерът на конзолите не остарее и се пусне ново поколение машини. Така кръгът се затваря, а цикълът – повтаря. Дори и да се сменят част от основните претенденти, се появяват нови, тъй като бизнесът е доста атрактивен. През годините компании като Atari и Sega се отдръпнаха от създаването на собствени устройства, но бяха изместени от Sony и Microsoft, които в момента се конкурират с ветерана Nintendo.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар