НТС: Brilliant, but quiet*

Макар да продължава да произвежда качествени продукти, тайванската група върви към забвение

Питър Чоу напусна поста на изпълнителен директор преди три месеца
Питър Чоу напусна поста на изпълнителен директор преди три месеца
Питър Чоу напусна поста на изпълнителен директор преди три месеца    ©  Reuters
Питър Чоу напусна поста на изпълнителен директор преди три месеца    ©  Reuters

Едно от най-дълго използваните рекламни послания на HTC гласеше, че компанията е Quietly Brilliant (преводът е нещо като "Брилянтни (както и изключително  умни - бел. ред.) по един тих начин"). За съжалeние на тайванската група и милионите почитатели на продуктите й да си брилянтен вече не е достатъчно на суперконкурентен пазар като производството на смартфони. Продажбите на марката продължават да намаляват, а причините са най-различни: от сбъркана стратегия, през слаб маркетинг до значително по-могъщи и богати съперници.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    townboy avatar :-|
    townboy
    • - 35
    • + 3

    Ако си бяха останали евтино качествено китайче (тайванче) сега щяха да са абсолютен лидер в евтиния и среден клас. А те тръгнаха да се състезават с Епъл и Самсунг в премиум сегмента.

    Нередност?
  • 2
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • - 1
    • + 16

    Истината е че китайските марки вече не са имитатори и произвеждат флагмански телефони на поне два пъти по-ниска цена. Имал съм HTC DesireHD.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    stg avatar :-|
    stg
    • - 2
    • + 17

    [quote#1:"townboy"]Ако си бяха останали евтино качествено китайче (тайванче) сега щяха да са абсолютен лидер в евтиния и среден клас. [/quote]
    явно не знаеш нищо за компанията и дори не си прочел статията, те не са евтино китайче, а реално първия производител на смартфони с тъч екран в света, проблема е че след определен период големите акули ги притиснаха здраво

    Нередност?
  • 4
    venimus avatar :-|
    Волен от Ривиа
    • - 1
    • + 12

    HTC откакто съществуват продават само или основно премиум смартфони. Преди 10-15 г. бяха айфоните на десетилетието. Цените им бяха 1500-2000 лв. Народът обаче с елементарната си обща култура цепи глупости по форумите.

    Грешката им е най-вече в лош мениджмънт по места, сринаха поддръжката и контактите с клиента и минаха в нискобюдцетния сектор, което им изяде слабоорганизираните ресурси. Станаха неадекватни не само на пазара, но и в грижата за клиента. Преминаването към Андроид им даде малък тласък, но в дългосрочен план ги съсипа, защото ОС е твърде трудна за поддръжка, пълна с бъгове и ежедневно я пачват. HTC трябваше да занижат качеството за да могат да насмогнат с раздутото си портфолио. Едно е да поддържаш софтуерно няколко модела, друго е сто. Все отнякъде трябва да режеш. Плахите им опити с Windows phone пострадаха от същото. Произведоха два невероятни модела и псле ги зарязаха. През това време Нокия получиха вниманието на потребителя, защото вкараха множество уникални приложения. HTC можеха и имаха много възможности да го направят, но бяха заети да се опитват да излязат от блатото на Андроид, населено вече с хиляди други телефони от които никой не очакваше кой знае какво, нито дори гаранционна поддръжка. HTC искаха да са всичко едновременно, премиум производител, обещаваха поддръжка доживот, пускаха и боклучави евтинии и дори не информираха собствените си представители по света за новите си продукти. Как да имат силен маркетинг, като дори това най-елементарно нещо не правеха. В крайна сметка излезе, че продават все едно баници на пазара.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 12
    • + 3

    До коментар [#4] от "д-р Тошков":
    Аpple и всички останали, които искат да ги изимитират.
    Аз също съм сглупявал и съм купувал за себе си и за служители НТС-та през годините, още от времето на Айфон III. Докарвали са ме до лудост и желание да ги запокитя в бетонна стена. Както от софтуеърна олигофрения, така и от батерийна безпомощност. Често гледам оставените на бюрото си Нокиа N95 8GB и HTC Desire и се чудя как можаха от Нокиа да се сринат заради толкова бездарен продукт - НТС Desire. Но всичко е мениджмънт. Така и това. Една компания базирана на копирането на продуктите и идеите на друга компания, останала дълбоко в корените си на нивото на началното си съществуване, въпреки неизбежното бясно внедряване на нови технологии, е обречена на финиш в задънена улица. Както и всички други подобни, рано или късно. Компанията на Стив Джобс има житейска философия и визионерство дълбоко интегрирано в устоите й. За това тя не продава продукти, а клишето - продава начин на живот пар екселанс.
    НТС и другите, продават страхотни и по-евтини копия на Айфон. И още - как и кой развива софтуеъра в Ябълково и в останалите гиганти? Кому е нужна 20 мегапикселова камера или стоядрен процесор с 1500 гигабайта памет, след като заедно работят като пет годишен Айфон или батерията им пада след 25 мин?
    Разбира се, пазарът на репликите и копията е огромен и без него не може. Светът има нужда от достъпни технологии, лекарства, коли, дрехи, компютри, от абсолютно всичко. Но все някой трябва да ги създава и развива. Да открива нуждата от тях и да я претворява в ежедневие.

    Нередност?
  • 6
    stg avatar :-|
    stg
    • + 18

    [quote#5:"Чичи (Ice Man's fan)"]НТС и другите, продават страхотни и по-евтини копия на Айфон[/quote]
    интересно ми е само едно HTC имат собствена марка Qtek от около 2002 доколкото помня а първия айфон се появява 2007, та как е станало това инверсно копиране във времето сигурно само ти си знаеш

    Нередност?
  • 7
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • + 3

    поели са по пътя...
    RIM in motion... :)

    Нередност?
  • 8
    znayko84 avatar :-?
    znayko84
    • + 4

    На HTC им се случва това, което ще се случи на автомобилните производители след 10 години. Ама то алчността води до такива резултати. Не може да си изнесеш технологията в Китай и да очакваш, че китайците ще ти купуват скъпите стоки, при положение, че могат да произведат по-евтини и качествени от твоите.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал