НТС: Brilliant, but quiet*
Макар да продължава да произвежда качествени продукти, тайванската група върви към забвение
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Едно от най-дълго използваните рекламни послания на HTC гласеше, че компанията е Quietly Brilliant (преводът е нещо като "Брилянтни (както и изключително умни - бел. ред.) по един тих начин"). За съжалeние на тайванската група и милионите почитатели на продуктите й да си брилянтен вече не е достатъчно на суперконкурентен пазар като производството на смартфони. Продажбите на марката продължават да намаляват, а причините са най-различни: от сбъркана стратегия, през слаб маркетинг до значително по-могъщи и богати съперници.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Ако си бяха останали евтино качествено китайче (тайванче) сега щяха да са абсолютен лидер в евтиния и среден клас. А те тръгнаха да се състезават с Епъл и Самсунг в премиум сегмента.
Истината е че китайските марки вече не са имитатори и произвеждат флагмански телефони на поне два пъти по-ниска цена. Имал съм HTC DesireHD.
Публикувано през m.capital.bg
[quote#1:"townboy"]Ако си бяха останали евтино качествено китайче (тайванче) сега щяха да са абсолютен лидер в евтиния и среден клас. [/quote]
явно не знаеш нищо за компанията и дори не си прочел статията, те не са евтино китайче, а реално първия производител на смартфони с тъч екран в света, проблема е че след определен период големите акули ги притиснаха здраво
HTC откакто съществуват продават само или основно премиум смартфони. Преди 10-15 г. бяха айфоните на десетилетието. Цените им бяха 1500-2000 лв. Народът обаче с елементарната си обща култура цепи глупости по форумите.
Грешката им е най-вече в лош мениджмънт по места, сринаха поддръжката и контактите с клиента и минаха в нискобюдцетния сектор, което им изяде слабоорганизираните ресурси. Станаха неадекватни не само на пазара, но и в грижата за клиента. Преминаването към Андроид им даде малък тласък, но в дългосрочен план ги съсипа, защото ОС е твърде трудна за поддръжка, пълна с бъгове и ежедневно я пачват. HTC трябваше да занижат качеството за да могат да насмогнат с раздутото си портфолио. Едно е да поддържаш софтуерно няколко модела, друго е сто. Все отнякъде трябва да режеш. Плахите им опити с Windows phone пострадаха от същото. Произведоха два невероятни модела и псле ги зарязаха. През това време Нокия получиха вниманието на потребителя, защото вкараха множество уникални приложения. HTC можеха и имаха много възможности да го направят, но бяха заети да се опитват да излязат от блатото на Андроид, населено вече с хиляди други телефони от които никой не очакваше кой знае какво, нито дори гаранционна поддръжка. HTC искаха да са всичко едновременно, премиум производител, обещаваха поддръжка доживот, пускаха и боклучави евтинии и дори не информираха собствените си представители по света за новите си продукти. Как да имат силен маркетинг, като дори това най-елементарно нещо не правеха. В крайна сметка излезе, че продават все едно баници на пазара.
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#4] от "д-р Тошков":
Аpple и всички останали, които искат да ги изимитират.
Аз също съм сглупявал и съм купувал за себе си и за служители НТС-та през годините, още от времето на Айфон III. Докарвали са ме до лудост и желание да ги запокитя в бетонна стена. Както от софтуеърна олигофрения, така и от батерийна безпомощност. Често гледам оставените на бюрото си Нокиа N95 8GB и HTC Desire и се чудя как можаха от Нокиа да се сринат заради толкова бездарен продукт - НТС Desire. Но всичко е мениджмънт. Така и това. Една компания базирана на копирането на продуктите и идеите на друга компания, останала дълбоко в корените си на нивото на началното си съществуване, въпреки неизбежното бясно внедряване на нови технологии, е обречена на финиш в задънена улица. Както и всички други подобни, рано или късно. Компанията на Стив Джобс има житейска философия и визионерство дълбоко интегрирано в устоите й. За това тя не продава продукти, а клишето - продава начин на живот пар екселанс.
НТС и другите, продават страхотни и по-евтини копия на Айфон. И още - как и кой развива софтуеъра в Ябълково и в останалите гиганти? Кому е нужна 20 мегапикселова камера или стоядрен процесор с 1500 гигабайта памет, след като заедно работят като пет годишен Айфон или батерията им пада след 25 мин?
Разбира се, пазарът на репликите и копията е огромен и без него не може. Светът има нужда от достъпни технологии, лекарства, коли, дрехи, компютри, от абсолютно всичко. Но все някой трябва да ги създава и развива. Да открива нуждата от тях и да я претворява в ежедневие.
[quote#5:"Чичи (Ice Man's fan)"]НТС и другите, продават страхотни и по-евтини копия на Айфон[/quote]
интересно ми е само едно HTC имат собствена марка Qtek от около 2002 доколкото помня а първия айфон се появява 2007, та как е станало това инверсно копиране във времето сигурно само ти си знаеш
поели са по пътя...
RIM in motion... :)
На HTC им се случва това, което ще се случи на автомобилните производители след 10 години. Ама то алчността води до такива резултати. Не може да си изнесеш технологията в Китай и да очакваш, че китайците ще ти купуват скъпите стоки, при положение, че могат да произведат по-евтини и качествени от твоите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход