NASA откри Земя 2.0

Планетата Кеплер 452в е открита от космическия телескоп на НАСА Kepler и се намира на 1400 светлинни години от нас

Така изглежда Земята (вляво), сравнена с Kepler-452b, като новата планета е около 60% по-широка в диаметър от нашата
Снимка: [NASA/JPL-Caltech/T. Pyle]
Снимка: [NASA Ames/JPL-Caltech/T. Pyle]
Телескопът Кеплер в търсене на обитаеми светове
Снимка: [NASA/JPL-CalTech/R. Hurt]
Новооткритата екзопланета, Кеплер-452в е най-близка до нашата планета Земя от всички досега открити. Тази илюстрация показва планетите, за които се смята, че имат прилики със Земята: (от ляво надясно): Kepler-22b, Kepler-69c, новооткритата Kepler-452b, Kepler-62f и Kepler-186f. Последна в редичката е нашата планета.
Снимка: [NASA/Ames/JPL-Caltech]

Учени от NASA обявиха, че са открили скалиста планета, обикаляща около звезда, подобна на Слънцето, на почти същото разстояние, на каквото Земята обикаля собственото си Слънце.

Планетата Кеплер 452в е открита от космическия телескоп на NASA Kepler и се намира на 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед. Тя обикаля за около 385 дни около звезда, която е 4% по-масивна и 10% по-ярка от нашето Слънце.

Самата планета е 1.5 пъти размера на Земята, а учените са почти сигурни, че тя е със скалиста повърхност, съдейки по размера и вида на звездата, в чиято орбита Кеплер 452в обикаля.

Въпреки че масата на планетата все още не може да бъде точно определена, учените смятат, че тя може би е около пет пъти тази на Земята.

Геолози са разучили данните от телескопа и смятат, че е възможно да има активни вулкани на повърхността на Кеплер 452в.  Според анализатора от NASA Джон Дженкинс слънцето на откритата планета е много близко до това на Земята и е напълно възможно растения да могат да фотосинтезират на повърхността.

Според специалистите, планетата би имала двойно по-силна гравитация от земната, а една година би имала 385 дни.

"Кеплер 452в е една малка стъпка в отговор на въпроса сами ли сме", обяви Джон Грънсфелд, помощник администратор в научния отдел на NASA на пресконференцията днес. Според него откритията са дело не само на Kepler, но и са потвърдени от телескопа Hubble и много обсерватории на Земята.

Телескопът Kepler e открил над 1000 планети в Космоса от 2009 г. до сега, но днешните новини от NASA сочат, че това е най-значимото откритие до момента.

Източник: NASA/Ames/JPL-Caltech
Източник: NASA/JPL-CalTech/R. Hurt

mto avatar :-|
    mto

"Следващата мисия към планетата ще бъде през 2017 г."
    Какво точно се има предвид под "мисия"? Човек ли ще пращате?

Публикувано през m.capital.bg

krasenm avatar :-?
    krasenm

А за извънземните, които са на Земята кога ще "обяви" НАСА?
    Дмитрий Медведев за извънземните на Земята --> http://goo.gl/1F4lqY

p04ceu avatar :-|
    Vladimir Todorakov

Твърде далеч е да пратим сонда. Иначе интересна новина

Публикувано през m.capital.bg

jeanlucpicard avatar :-|
    Jean-Luc Picard

[quote#2:"krasenm"]А за извънземните, които са на Земята кога ще "обяви" НАСА?
    Дмитрий Медведев за извънземните на Земята --> http://goo.gl/1F4lqY[/quote]

Приятелски съвет, недей да вярваш на подобни глупости.

Stabilnost avatar :-|
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани

супер

lollymajik avatar :-|
    michael
    piper4o avatar :-|
    piper4o

Разнообразието в имената кефи :)

razlichen123 avatar :-|
    razlichen123

Ами Артър Кларк още през 60-те години, научно обоснова възможността, да има подобни на Земята планети. Проблема не е в наличието на такива планети, а достигането и връщането от тях. Освен ако не се открие телепортацията или прякото преминаване през черни дупки!

mitevjoro avatar :-|