NASA откри Земя 2.0

Планетата Кеплер 452в е открита от космическия телескоп на НАСА Kepler и се намира на 1400 светлинни години от нас

Учени от NASA обявиха, че са открили скалиста планета, обикаляща около звезда, подобна на Слънцето, на почти същото разстояние, на каквото Земята обикаля собственото си Слънце.

Планетата Кеплер 452в е открита от космическия телескоп на NASA Kepler и се намира на 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед. Тя обикаля за около 385 дни около звезда, която е 4% по-масивна и 10% по-ярка от нашето Слънце.

Самата планета е 1.5 пъти размера на Земята, а учените са почти сигурни, че тя е със скалиста повърхност, съдейки по размера и вида на звездата, в чиято орбита Кеплер 452в обикаля.

Въпреки че масата на планетата все още не може да бъде точно определена, учените смятат, че тя може би е около пет пъти тази на Земята.

Геолози са разучили данните от телескопа и смятат, че е възможно да има активни вулкани на повърхността на Кеплер 452в.  Според анализатора от NASA Джон Дженкинс слънцето на откритата планета е много близко до това на Земята и е напълно възможно растения да могат да фотосинтезират на повърхността.

Според специалистите, планетата би имала двойно по-силна гравитация от земната, а една година би имала 385 дни.

"Кеплер 452в е една малка стъпка в отговор на въпроса сами ли сме", обяви Джон Грънсфелд, помощник администратор в научния отдел на NASA на пресконференцията днес. Според него откритията са дело не само на Kepler, но и са потвърдени от телескопа Hubble и много обсерватории на Земята.

Телескопът Kepler e открил над 1000 планети в Космоса от 2009 г. до сега, но днешните новини от NASA сочат, че това е най-значимото откритие до момента.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

mto avatar :-|
    mto

"Следващата мисия към планетата ще бъде през 2017 г."
    Какво точно се има предвид под "мисия"? Човек ли ще пращате?

Публикувано през m.capital.bg

krasenm avatar :-?
    krasenm

А за извънземните, които са на Земята кога ще "обяви" НАСА?
    Дмитрий Медведев за извънземните на Земята --> http://goo.gl/1F4lqY

p04ceu avatar :-|
    Vladimir Todorakov

Твърде далеч е да пратим сонда. Иначе интересна новина

Публикувано през m.capital.bg

jeanlucpicard avatar :-|
    Jean-Luc Picard

[quote#2:"krasenm"]А за извънземните, които са на Земята кога ще "обяви" НАСА?
    Дмитрий Медведев за извънземните на Земята --> http://goo.gl/1F4lqY[/quote]

Приятелски съвет, недей да вярваш на подобни глупости.

stabilnost avatar :-|
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ

супер

lollymajik avatar :-|
    michael
    piper4o avatar :-|
    piper4o

Разнообразието в имената кефи :)

razlichen123 avatar :-|
    razlichen123

Ами Артър Кларк още през 60-те години, научно обоснова възможността, да има подобни на Земята планети. Проблема не е в наличието на такива планети, а достигането и връщането от тях. Освен ако не се открие телепортацията или прякото преминаване през черни дупки!

mitevjoro avatar :-|