Коронавирус в България и по света
10 23 юли 2015, 20:12, 49806 прочитания

NASA откри Земя 2.0

Планетата Кеплер 452в е открита от космическия телескоп на НАСА Kepler и се намира на 1400 светлинни години от нас

Инфографика

Телескопът Кеплер в търсене на обитаеми светове

Увеличаване

Учени от NASA обявиха, че са открили скалиста планета, обикаляща около звезда, подобна на Слънцето, на почти същото разстояние, на каквото Земята обикаля собственото си Слънце.

Планетата Кеплер 452в е открита от космическия телескоп на NASA Kepler и се намира на 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед. Тя обикаля за около 385 дни около звезда, която е 4% по-масивна и 10% по-ярка от нашето Слънце.

Самата планета е 1.5 пъти размера на Земята, а учените са почти сигурни, че тя е със скалиста повърхност, съдейки по размера и вида на звездата, в чиято орбита Кеплер 452в обикаля.

Въпреки че масата на планетата все още не може да бъде точно определена, учените смятат, че тя може би е около пет пъти тази на Земята.

Геолози са разучили данните от телескопа и смятат, че е възможно да има активни вулкани на повърхността на Кеплер 452в.  Според анализатора от NASA Джон Дженкинс слънцето на откритата планета е много близко до това на Земята и е напълно възможно растения да могат да фотосинтезират на повърхността.

Според специалистите, планетата би имала двойно по-силна гравитация от земната, а една година би имала 385 дни.

"Кеплер 452в е една малка стъпка в отговор на въпроса сами ли сме", обяви Джон Грънсфелд, помощник администратор в научния отдел на NASA на пресконференцията днес. Според него откритията са дело не само на Kepler, но и са потвърдени от телескопа Hubble и много обсерватории на Земята.

Телескопът Kepler e открил над 1000 планети в Космоса от 2009 г. до сега, но днешните новини от NASA сочат, че това е най-значимото откритие до момента.

Илюстрация

Етикети: земя НАСА планета

Компанията за лесни онлайн разплащания Stripe влиза в България 10 Компанията за лесни онлайн разплащания Stripe влиза в България

Технологичният стартъп се разширява към Централна и Източна Европа

30 май 2020, 3245 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

29 май 2020, 1661 прочитания

Още от "Технологии" Затваряне
Научен център за биотехнологии ще бъде изграден в Пловдив

Проектът се финансира от европейската програма "Хоризонт 2020"

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Ресторанти на корона диета