С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 24 юли 2015, 18:01, 15688 прочитания

Внимавай как караш!

Ниското ниво на киберсигурност на автомобилите ги прави идеални мишени за хакерите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Време е за действия

Логичната реакция на производителите би трябвало да бъде да привикат засегнатите автомобили при дилърите, за да им бъде инсталиран съответният ъпдейт. Подобна е практиката при откриване на конструктивен или друг дефект. Оказва се обаче, че софтуерните пропуски не се смятат за такъв тип грешки и следователно производителят не е задължен да го прави. Следователно е почти гарантирано, че той няма да го направи, защото това е доста скъпа процедура, а освен това е и лош PR. Пък и след като не е регламентирано със закон, значи не е нарушение...

По-рано тази седмица двама американски сенатори предложиха нов закон, който задължава продаваните автомобили в САЩ да отговарят на минимален набор от критерии за устойчивост срещу виртуални атаки. Мерките трябва да бъдат оформени от местните регулатори, включително и Федералната търговска комисия. Те ще засягат както начините за осигуряване на защита на автомобилите, така и предпазването на личните данни на собствениците им. "Шофьорите не трябва да избират между свързаност и защита. Демонстрациите показаха колко страшно може да бъде хакер да поеме контрола над автомобила ти. Трябват ни ясни правила, които защитават колите от хакерите", коментира сенатор Ед Марки, един от вносителите на проектозакона.


Той допълва, че екипът му се е допитал до двадесет автомобилни производителя как процедират при подобни проблеми и как гарантират дигиталната сигурност на колите си. Отговорили са 16 компании, като почти всички заявили, че заради безжичните комуникации в автомобилите им може да се извършва проследяване. Само седем отговорили, че са наели независима компания, която да провери сигурността на колите им, а едва две компании имат предприети мерки, които да пречат на хакери. За съжаление, поне в сегашния си вид, проектозаконът не разглежда какво трябва да се прави, когато бъде открита софтуерна уязвимост, и как да се гарантира, че тя ще бъде отстранена във всички засегнати автомобили. Липсата на ангажираност от страна на повечето производители също подсказва подценяване на проблема, може би докато не стане твърде късно.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

(Р)еволюцията в ентъртеймънт индустрията (Р)еволюцията в ентъртеймънт индустрията

Тенденциите са потребителите на стрийминг в САЩ скоро да станат повече от абонатите на кабелна телевизия

13 ное 2019, 782 прочитания

Камерите за видеонаблюдение вече предлагат много повече от защита на обектите Камерите за видеонаблюдение вече предлагат много повече от защита на обектите

Антон Крантев, мениджър "Бизнес развитие" в Коника Минолта България, споделя, че тези устройства вече са "компютри с очи"

12 ное 2019, 789 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Бавната смърт на Flash

Противниците на софтуера за интерактивно съдържание в интернет все повече се преориентират към HTML5

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10