Ловецът на планети

След 1013 потвърдени екзопланети телескопът Kepler на NASA откри подобна на Земята

Kepler 452b е първата екзопланета, която се доближава максимално до характеристиките на Земята    ©  reuters

Необятността на Космоса винаги е пленявала фантазията на човека. Милиони звезди, галактики, дори вселени ни обгръщат, а ние все се питаме дали сме сами в тази безкрайна шир. Докато търсенето на извънземни живи организми все още не се увенчава с успех, учените постепенно започват да намират планети, които в голяма степен приличат по редица показатели на Земята. Подобни бяха разкритията от миналата седмица на телескопа Kepler на американската космическа агенция (NASA). Но историята на мисията е доста по-дълга от обявеното в новините.

Откритието може да се окаже още по-голямо и важно от мисията на NASA до Плутон и Кайперовия пояс. Според него в Космоса има потенциален брат близнак на Земята, който може да разполага с условия за живот, близки до нашите. Именно такива планети може да са първите места, на които да бъдат разположени пълноценни човешки колонии. Последното все още е в сферата на научната фантастика, но до миналата седмица нямаше и твърди доказателства, че в наблюдаваните космически дълбини има такива планети. Според теоретичните изчисления само в нашата галактика има милиони планети, които приличат на Земята. Според изследвания на учените от 2013 г. те са над 40 млрд. в рамките на Млечния път. Въпросът е, че не всички от тях разполагат с подходящите условия, за да може на тях да има живот. Задачата на телескопа Kepler е да открие колкото се може повече подобни планети, както и да помогне да се изчислят колко от милиардите звезди в Млечния път имат подобни спътници.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

• Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
    destino avatar :-P
    destino
    • - 7
    • + 8

Интересна статия. Но аз лично не разбирам това въодушевление около тези екзопланети.

Щом само СМС-ти ми ще пътува към тях 14 000 години, евентуалните братчедите не стават за поддържане на роднински връзки.

Може би има смисъл, човечеството да инвестира повече в биология и медицина в момента отколкото в далечният космос ( и във въоръжение)?

greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • - 2
    • + 7

За Артър на Ламуела нещата бяха приятно прости. Дните бяха малко по-дълги от двадесет и пет часа, което означаваше най-вече един допълнителен час в леглото всеки ден и, разбира се, да наглася часовника си, което за него беше истинско удоволствие.
    Освен това бе доволен от броя на слънцата и луните, които имаше планетата — по едно, за разлика от някои други, които бе посещавал и които имаха най-невероятни бройки от едното и от другото.
    Ламуела правеше пълна обиколка на единственото си слънце за триста дни, което не беше лошо, защото годината не се проточваше прекалено. Луната правеше девет обиколки около планетата в годината, което означаваше, че месецът е малко по-дълъг от тридесет дни, а това на свой ред даваше възможност на човек през него да свърши малко повече работа. Планетата не беше просто добра като Земята — беше по-добра.

Публикувано през m.capital.bg

sto67nes avatar :-|
    sto67nes
    • - 5
    • + 2

comandante avatar :-|

[quote#6:"sto67nes"]То е ясно,че никога никъде няма да отидем,поради много причини,затова е най добре да си гледаме скапаният подарен живот тук на тази планета... [/quote]
    Е поне това е сигурно ,че хората неизбежно ще намерят път към познанието , живота няма да е скапан а пътуването и към други звезди ще е възможно до няколко десетилетия !