С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 11 сеп 2015, 17:25, 21976 прочитания

Мобилното бъдеще на Apple

Компанията все повече залага на решения и подходи, базирани на концепцията и бизнес модела на смартфоните

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За България 2007 г. е историческа, в която страната ни влиза в Европейския съюз. За технологичните компании това е годината, в която Apple положи началото на мобилната революция с представянето на своя смартфон iPhone. Това доведе до своеобразна златна епоха за технологичния гигант, която го изстреля на върха по пазарна капитализация и периоди с рекордни печалби. При представянето на първия си смартфон, Стив Джобс изнесе може би една от най-известните си презентации. В нея той посочва почти всичките проблеми на умните телефони по това време – малки екрани, лош интерфейс, неудобни клавиатури, необходимостта от стилуси. "Кой иска стилус? Трябва непрекъснато да го носите със себе си и накрая го губите. Никой не иска стилус", заяви тогава Джобс. Почти по времето на цялата презентация дори потребителите, които не бяха фенове на продуктите на Apple, одобрително кимаха с глава.

Осем години по-късно времената се променят. Apple вече гледа от позицията на основна сила на пазара за мобилни технологии, а не като нов участник, който иска да промени света. На пръв поглед на презентацията от сряда вечерта, компанията представи цяла нова плеяда от продукти – обновени версии на смартфона iPhone 6S, по-голям таблет iPad Pro, подобрения за умния часовник Apple Watch и изцяло обновена ТВ приставка Apple TV. Всички те имат нещо общо помежду си – ориентирани са изцяло около концепцията на мобилните технологии, положена с първия iPhone. Ясна заявка, че Apple виждат бъдещото си развитие на базата на еволюционни продукти и в някои случаи дори догонващи такива. Поведение, което може в дългосрочен план да постави компанията пред редица изпитания. Зад представянето на новите продукти на Apple се крие също така и опит да се диверсифицират приходите и едновременно с това да се постави още по-силен акцент на мобилното пространство.


Новият стар iPhone

Традиционно през последните години Apple представят новия си модел смартфони през септември. Презентацията от сряда не направи изключение и компанията показа обновените модели iPhone 6S и 6S Plus. Но те останаха леко на заден план предвид представянето на новия по-голям таблет iPad Pro, който определено привлече вниманието на феновете и критиците. Причините за това са няколко. Първо – моделите не включват драстични промени в дизайна. Подобренията са главно в добавянето на по-добра камера, по-хубава безжична връзка, функцията 3D Touch, която позволява на телефона да прецени дали потребителят само докосва или натиска екрана и така се отварят нови възможности за интерфейса. В голяма степен тези промени, особено новата камера, имат за цел да държат iPhone моделите конкурентоспособни на останалите смартфони във високия клас на пазара. Второ – Apple наруши традицията да направи отделно събитие (обикновено месец-два след септемврийското), в което да представи новите си таблети и лаптопи.

Новият iPad Pro беше показан в същия ден с последните модели смартфони и зае значително време от цялата презентация. Трето – макар iPhone като цяло да е перлата в короната на Apple, компанията се опитва да намали зависимостта си от него. В момента приходите от смартфоните съставляват близо две трети от общите постъпления на компанията. През третото (фискално тримесечие, което приключва на 27 юни) на 2015 г. Apple отчита продажби от 49.6 млрд. долара, като от тях 31.36 млрд. долара са от продажби на iPhone.



Нито таблетите, нито умните часовници, които са сравнително нови продуктови ниши за Apple, могат скоро да постигнат подобни резултати. След пет години на пазара iPad продажбите на компанията са 4.5 млрд. долара през същото тримесечие, или едва около 10% от приходите. Apple се опитва да промени тази тенденция, като генерира приходи от няколко нови източника. За момента обаче това не се случва, което може да стане повод за притеснения. Надеждата на Apple е да превърне като втори голям продукт таблетите iPad. Те получиха добри отзиви от обикновените потребители, но все още не могат да се наложат при корпоративните такива. Представянето на новия iPad Pro има за цел да поправи този пропуск. Но с него, компанията може да излезе срещу ценностите, които покойният Стив Джобс положи и които технологичният гигант спазваше плътно доскоро.

"Ако видите стилус, значи са се провалили"

Това казва Стив Джобс няколко месеца след представянето на първия таблет iPad през 2010 г. Петилетка по-късно Apple представи новия таблет iPad Pro, който е насочен към корпоративни клиенти и потребители, които искат по-голяма продуктивност. Съответно устройството разполага с по-голям екран от 12.9 инча, а компанията включва като възможни аксесоари към него клавиатура и стилус. Да, стилус – същата джаджа, която Джобс заклеймява няколко пъти през годините и обявява като основна причина за провала или неуспеха на конкурентните таблети. Сега Apple, водени от главния изпълнителен директор Тим Кук, разчупват догмите на покойния вече съосновател на технологичния гигант. Ходът в голяма степен е обоснован.

Таблетите с мобилна операционна система доминираха през последните години, но все повече започва да се усеща натискът на хибридните устройства – лаптопи със сензорни екрани или таблети с пълни възможности на PC като Surface Pro на Microsoft. Отделно класическите таблети като iPad не могат да пробият напълно в корпоративния сегмент заради по-ниската си продуктивност. Те са с малки екрани, които не могат да се използват за големи таблици, документи, обработка на изображения и т.н. Отделно само допирът с пръсти не осигурява достатъчно прецизност, когато това се налага. Последният недостатък е липсата на физическа клавиатура, която да улесни писането на дълги текстове. Всички тези предизвикателства Apple решава с пускането на iPad Pro – той разполага с по-голям екран от 12.9 инча спрямо 9.7 на предходните базови модели. Стилусът, наречен Apple Pencil, преодолява предизвикателството с прецизната работа, а клавиатурата Smart Keyboard дава възможност за бързо и лесно писане на дълги текстове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

18 яну 2020, 3192 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

17 яну 2020, 1128 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
На гости в централата на Facebook

Марк Зукърбърг използва новата функционалност на Facebook за излъчване на видео на живо и даде възможност на милиони потребители да надникнат в новия офис

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10