С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 16 окт 2015, 13:10, 25525 прочитания

Събуждащият плесник на Microsoft

Компанията провокира производителите да се отърсят от летаргията си с първия си лаптоп

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Откакто Сатя Надела оглави Microsoft, компанията започна и направи някои нетипични и дори считани за невъзможни преди време неща. Например да предлага приложенията и услугите си на възможно най-много платформи. Преди седмица представи и първия си разработен от нея лаптоп, който веднага прикова вниманието на експертите.

Surface Book всъщност е лаптоп хибрид, защото дисплеят му може да се откача и да се използва самостоятелно като таблет. Освен това може да се прикача обратно към клавиатурата, но наопаки. По този начин може отново да се използва като таблет, този път малко по-дебел и тежък, но пък заедно с самостоятелния графичен чип на Nvidia, който дава максимална производителност. Идеята на Microsoft е съвсем проста и добре осъществена - Surface Book действително дава най-доброто от света на таблетите и от света на лаптопите. Нещо, което всъщност всички очакваха да се случи още преди три години с появата на Windows 8. Тогава обаче Microsoft разчиташе на останалите компютърни производители. Сега просто взе нещата в свои ръце.


Този лош пазар на компютри

Всеки, който следи отблизо пазара на компютри, е наясно с неговото мото в момента - "Дръжте ме, че падам". Всяко тримесечие отбелязва все нови и нови спадове на доставки и продажби, а каквото и да правят, производителите сякаш не успяват да привлекат вниманието на масовия потребител. Когато през 2012 г. се появи Windows 8, имаше много обещания за евтини таблети с пълнофункционален Windows, хибридни лаптопи и какво ли още не. И да, такива устройства наистина се появиха, но далеч не грабнаха потребителите. Microsoft се опита да даде на останалите компании стимул, като представи своя таблет Surface. Тогава компанията уверяваше, че Surface е просто насока за производителите и няма намерение да се конкурира с тях. Тя дори продава таблета само на избрани пазари с идеята да не пречи на партньорите си.

Случи се обаче нещо интересно и неочаквано. Surface наистина се хареса от потребителите. От нулата в рамките на три години се превърна в бизнес за 3.5 млрд. долара годишно, показват данни на Microsoft отпреди седмица. Въпреки очевидно нарастващия интерес към устройството останалите производители продължиха да не следват примера и да предлагат свои интерпретации на таблети и хибридни лаптопи. Немалка част от тях не са лоши устройства, но нещо сякаш им липсваше. Докато Surface остана. Таблетът е вече в своето четвърто поколение, което съвсем спокойно може да замени лаптопа за масовия потребител и дори за някои професионални дейности, включително дизайн. Едва тази година започнаха да се появяват таблети с подобни функции и характеристики.



Успехът на таблета даде още по-голяма увереност и на Microsoft. Компанията обяви, че иска да преоткрие и лаптопа. За разлика от първото представяне на Surface през 2012 г., когато Microsoft прекара повече време да убеждава всички, че не иска да е конкурент на партньорите си, а да ги стимулира и да им покаже какво могат да направят с новия Windows, този път компанията имаше съвсем друго поведение. Софтуерният гигант спомена партньорите си и колко разчита на тяхното активно участие в създаването на интересни продукти за Windows 10... с едно изречение. През останалото време компанията ясно показа, че този път залага с пълни сили на пазара с новите си продукти. Тя е новият директен, и то сериозен, конкурент на Apple при таблетите и лаптопите. За смартфоните все още има време. И то не защото са лоши, а просто защото iPhone е много по-популярен. Накратко, с таблета Surface Microsoft показа, че пазарът може да бъде спечелен, а сега ще се опита да покаже същото и с хибрида Surface Book.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Раждането на 5G в България 1 Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

15 ное 2019, 980 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

15 ное 2019, 479 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 2224 прочитания

15 ное 2019, 1779 прочитания

15 ное 2019, 1602 прочитания

15 ное 2019, 1269 прочитания

15 ное 2019, 1090 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Хазартният ход на Майкъл Дел

Зад придобиването на EMC от Dell се крият технологични и финансови амбиции, които отново да направят компанията номер 1

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10