С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 23 окт 2015, 17:22, 18022 прочитания

Дон Грантъм: Microsoft подкрепя и инвестира в 300 малки и стартиращи компании в България

Президентът на Microsoft за Централна и Източна Европа пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Коя е най-важната част от бизнес стратегията на Microsoft в момента?

Доста неща са и не знам дали ще мога да избера едно от тях. Най-важното, с което бих започнал – това са клиентите ни. Целта ни, както споменах, е да помогнем на всеки да бъде по-продуктивен. Искаме да постигнем това с най-добрите платформи, които да предоставят максимална продуктивност и услуги сред колкото се може повече видове устройства. Предимството, че разполагаме със силна облачна платформа, е, че ни дава възможност да разгледаме нуждите на потребителите и съответно да можем да им предоставим услуги с добавена стойност. Списъкът е дълъг – максимално бързи услуги, по-малки разходи, вертикални решения, гъвкавост. Те се предоставят според нуждите на потребителите и така увеличаваме  конкурентоспособността им на пазара. Фокусът ни продължава да бъде насочен към технологиите, което е катализатор за икономически растеж не само на бизнес, но и на национално ниво.

Как България се вписва в тази стратегия и какви са плановете ви за страната?


Българската софтуерна индустрия става все по-силна. Тя е пораснала петкратно за последните пет години. Тя е един от най-бързоразвиващите се икономически сектори. Мисля, че за последните три години софтуерната индустрия е допринесла 1.8 млрд. евро за националната икономика, като поне половината от тях идва от износ. Като погледнем подобна статистика, за нас е изключително важно, че стратегията на Microsoft се крепи върху такъв ключов сегмент за националната икономика. За нас като IT лидер, който движи еволюцията на технологиите е ключово да подкрепим България да развие уменията и таланта за издигането на дигиталната икономика. Страната се включи активно в инициативата на ЕК CodeWeek, която беше открита миналата седмица в Брюксел и има за цел да стимулира повече млади хора да програмират. Мисля че в България има около 400 ученици, които се обучават в програмиране. Microsoft предоставя 75 млн. долара на глобално ниво за повишаването на дигиталните умения на учениците и България ще получи дял от това финансиране. Има много положителни неща в този подход, едно от тях е, че помагаме да се изградят висококачествени таланти. В Европа младежката безработица е двойно по-голяма от тази на възрастните хора, а в София например има силен недостиг на IT специалисти. Много е трудно да се намерят технологични кадри. Ако икономиката става все по-зависима от информационните технологии, ключово е да се инвестира в необходимите програми за обучение и подготовка на IT кадри, така че да се включват колкото се може повече хора. Важно е младежите да излизат не само грамотни, като завършат училище, но и да имат добри технически познания. Вярвам, че икономическият растеж в региона може да се насърчи чрез засилване на високотехнологичните умения, и Microsoft помага за този процес.

Microsoft инвестира също така и в стартъпи. Можете ли да разкажете малко повече за тези програми на компанията?

Вярвам, че стартъпите са важна част от местната икономика. Microsoft насърчава развитието им чрез програмата BizSpark, която има за цел да помага на над 82 хил. технологични компании по света - 10 хил. от тях са в Централна и Източна Европа, а 300 са български дружества. Отделно си партнираме с още 150 акселератора по целия свят. Програмата предоставя безплатен и свободен достъп до нашите софтуерни програми и решения и консултантски услуги. В България например сме предоставили безплатно ползване на облачната платформа Azure за около 4 млн. долара на тези организации. Така че ние не просто обявяваме, че подкрепяме 300 български стартъпа и 150 акселератора по целия свят, но и инвестираме значителни средства в тях. Смятаме, че това е необходимо за развиване на предприемаческата култура. Освен това програмата се разраства с по 50% на годишна база. В нея виждаме не само инвестиция в развиването на предприемаческата среда и IT таланта, но и потенциална финансова възвращаемост.



Какви други програми, насочени към обществото, имате в България?
Предвид нашата стратегия, корпоративната социална отговорност е ключов аспект от нашата дейност. Всъщност, когато реших да се занимавам и да ставам част от технологичната индустрия, аз го направих, защото вярвах, че технологиите са в основата на прогреса. Синът на посланика на САЩ в България например е на две и половина години, още се ориентира със заобикалящата го среда. Даваш му таблет и той започва да работи с него. Родителите ми никога не са пазарували онлайн. Дъщеря ми, която е 28-годишна, пазарува само през интернет. Първият досег на детето на посланика с технологиите е сензорен екран. Преди пет години такива устройства нямаше на масовия пазар. Еволюцията на технологията е сърцето на еволюцията на човечеството. Това е и в нашите сърца на Microsoft – имаме корпоративни цели, но и такива, свързани с обществото. В България сме от 15 години и следваме плътно тази философия. Имаме много програми, насочени в различни сектори. Някои от тях са насочени с интеграцията на новите технологии в училищата и подпомагане да се изучават IT предмети в класните стаи. Подпомагането на образованието става по различни начини – предоставяне на безплатен софтуер или такъв с много намалена цена например. Което е много важно предвид очакванията, че 90% от изискванията за работа през 2020 г. ще изискват някакви технологични умения. Като мисля, че това са консервативни прогнози.

Microsoft предоставя ли директни продажби на своите продукти и услуги на публични институции и ако да – при какви обстоятелства?
Нашият бизнес модел е да не предлагаме директно нашите продукти и услуги. Разполагаме с около 40 хил. партньори и дистрибутори в Централна и Източна Европа. Използваме техните ресурси, за да достигнем до нашите клиенти и така да им предоставим най-добрите възможности. Този модел ни позволява да комбинираме нашите технологични решения и платформи с познанията на местните ни партньори за локалния пазар. Обикновено не предоставяме директни продажби.

Има ли изключения?
Не мога да коментирам за всяка продажба, която осъществяваме по света. От време на време избираме подобен подход за директни продажби, но за много конкретни клиенти и при много определени обстоятелства.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

16 авг 2019, 1048 прочитания

Кристофър Линч: Инвеститорите ме обичат, защото им нося пари 1 Кристофър Линч: Инвеститорите ме обичат, защото им нося пари

Изпълнителният директор на AtScale пред "Капитал"

2 авг 2019, 4030 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Технологичната експанзия от Изток

Софтуерните компании от Русия, Украйна и Беларус в България забавят плановете си, но остават оптимисти

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство