Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 31 окт 2015, 20:40, 27502 прочитания

Apple-ът на автомобилите

С новата си експериментална функция за почти автономна кола Tesla Motors иска да поведе индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Съдбата често обича иронията. В началото на октомври серийният предприемач и основател на Tesla Motors Илон Мъск шеговито обяви, че "Apple е гробището за инженери" на неговата компания. Тоест там отиват всички, които не се справят достатъчно добре в Tesla. Дни по-късно групата му направи историческа стъпка и само чрез софтуерен ъпдейт превърна Model S в автономен автомобил. Постижение, което я превръща в своеобразния Apple на автомобилната индустрия.

Но да си "Apple" има своята цена. На фона на множеството положителни отзиви от новата услуга, бързо се появиха и остри атаки. Въпреки тях компанията смело продължава да развива своята технология и я прави достъпна в автомобилите си по целия свят. За разлика от Apple обаче, която често не понася критиките особено добре, Tesla бързо ги адресира, като постоянно обновява и подобрява технологията. Разбира се, не липсват и злоупотреби с функцията от страна на собствениците на автомобили, които съзнателно не спазват предупрежденията на компанията. Всичко това дава достатъчно полезна и интересна информация не само за потенциалните възможности и рискове на технологията, но и подсказва доколко обществото е готово за нея.


Безплатен личен шофьор

Възможностите на Autopilot засега са сравнително базови. Всъщност част от тях са налични в скъпите лимузини от ранга на Mercedes S Class и "седмицата" на BMW. Но докато тези функции се изчерпват с автоматично спиране при засичане на инцидент, заобикаляне на препятствие, поддържане на скорост и дистанция на магистралата и помощ при паркиране, Autopilot на Tesla има доста по-големи амбиции. При това е безплатно за притежателите на Model S и Model X, а не е скъпоструваща допълнителна функция. В средата на тази седмица Илон Мъск обяви, че функцията е получила одобрението на регулаторите в почти целия свят и ще е достъпна за всички автомобили от двете гами навсякъде с изключение на Япония. Въпрос на време е услугата да е активирана и там, като се чака решението на институциите.

И още нещо. Функцията се изпраща до автомобилите по интернет. Няма нужда колата да се води при дилър или да се правят някакви специални настройки. В един момент автомобилът просто уведомява собственика си, че Autopilot вече е инсталиран. Разбира се, има и уловка. Първото поколение на Model S не може да се възползва от технологията, защото не разполага с всички необходими сензори. Според Мъск преработката им е твърде сложна и скъпа и няма смисъл.   Бизнесменът не уточни какъв е броят автомобили, които могат да използват Autopilot. За компанията обаче е важно те да са колкото се може повече.



"Всички автомобили на Tesla са като мрежа. Когато една кола научи нещо, всички останали го научават. Когато повече хора използват функцията, информацията се качва в мрежата. Всеки шофьор практически е треньор на автопилота", коментира Мъск пред онлайн изданието IBTimes. Мъск подчертава, че технологията е в "бета версия" и шофьорът трябва да държи ръцете си на волана постоянно. Освен че така е по-сигурно, той ще е отговорен за евентуални инциденти независимо от поведението на Autopilot. Все пак Мъск уточнява, че софтуерът ще се обновява редовно, като първият ъпдейт се очаква в рамките на дни и ще подобри прецизността на управление, спазване на лентата за движение при пътища в лошо състояние и други.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи 1 Половината от служителите на Facebook ще работят постоянно от вкъщи

Марк Зукърбърг преосмисля нуждата от голям офис за компанията

24 май 2020, 2569 прочитания

Мигът на електронните подписи Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

22 май 2020, 4066 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Ток от въздуха

Технологията Freevolt може да позволи създаването на наистина безжични устройства

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10