С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 31 окт 2015, 20:40, 27251 прочитания

Apple-ът на автомобилите

С новата си експериментална функция за почти автономна кола Tesla Motors иска да поведе индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Опасна играчка от бъдещето

Както може и да се очаква, веднага след като Autopilot достигна първите автомобили на Tesla, в интернет започнаха да се появяват видеоклипове с тестове на системата. В това нямаше да има нищо лошо, ако го правеха с поне минимално спазване на призивите на компанията. За съжаление обаче  преобладаващата част от клиповете показват хора, които не държат ръцете си на волана, карат твърде бързо по пътища, които са във видимо лошо състояние и все още не са годни за използване на Autopilot. Не закъсняха и инцидентите. В интернет се появиха снимки на автомобили на Tesla в причудливи ситуации, опитали се да слязат по стълби и други. В един от най-опасните клипове, автомобилът (пуснат да се движи по малък планински път) рязко завива към движещ се в насрещното автомобил, въпреки че издава предупредителни сигнали за опасност от сблъсък. За щастие шофьорът успява да реагира и всичко се разминава само с уплаха... и критика към Tesla, че е пуснала опасна функция (макар компанията изрично да предупреди, че все още Autopilot не е готов за такива пътища).

Видеоклиповете показват доста ясно, че хората не са готови за "бета версии"  въпреки привидно добрите намерения на Tesla да направи функцията достъпна в реалния свят. Именно по тази причина и Google прекарва години в безкрайни тестове на автономния си автомобил, за да избегне такива рискове. Според Джон Леонард, експерт по роботика от Масачузетския технологичен институт, вина за това има и Tesla, защото името на функцията създава впечатление у хората, че тя може да управлява автомобила пълноценно. "Собствениците на автомобили Tesla трябва да спрат да използват автопилота в условия, за които не е предвиден. Това не е играчка. Да не разсъждаваш разумно в случая създава риск не само за живота им, но и за околните", коментира Леонард пред в. The Wall Street Journal.


На подобно мнение е и Остин Мейър, който е един от авторите на клиповете със собствения си автомобил. "Не си мислете дори за момент, че може да свалите очите си от пътя. Най-важното сега е да покажем на хората, че експерименталният софтуер се използва и трябва да са внимателни", коментира той пред изданието.

Пускането на такава услуга за масовия потребител е голям риск и може да изложи на опасност цялата индустрия на автономни автомобили, коментира професорът по право Браянт Уокър Смит пред сп. Wired. В случай на тежки инциденти, регулаторите може да променят мнението си за технологията, а и все още има огромни неясноти кой точно ще носи отговорност. Освен това може да бъде подронен основният аргумент на технологията: че прави пътуването с автомобил много по-безопасно. Именно затова останалите автомобилни производители не бързат с пускането на своите разработки и няма да ги представят, докато не са уточнили законовите рамки и  технологиите им не са достатъчно надеждни, коментира Смит.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина 10 Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина

Компанията поставя географски координати на WiFi мрежите и събира информация за местоположението дори при изключена геолокация

18 авг 2019, 8940 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

16 авг 2019, 1626 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Ток от въздуха

Технологията Freevolt може да позволи създаването на наистина безжични устройства

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица