С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2015, 17:47, 20806 прочитания

Джери Рули: Купихме Telerik и заради хората, културата и цялата среда

Главният оперативен директор на Progress пред в. "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Джери Рули зае поста главен оперативен директор на Progress през лятото на тази година. На тази позиция той отговаря за обединяването на бизнес приоритетите и пазарните стратегии на всички бизнес дивизии и оперативната ефективност на компанията, в това число и Telerik, която беше купена от Progress през миналата година за 262.5 млн. долара. Преди да се присъедини към Progress, Рули е изпълнителен вицепрезидент "Глобални продажби" в Iron Mountain. Преди това заема няколко ключови позиции в Infor Global Solutions – третия най-голям софтуерен доставчик за бизнес приложения в света.
 

Като главен оперативен директор на Progress каква е основната ви роля при развитието на компанията?

Присъединих се към компанията през 2014 г. като президент на бизнес дивизията, отговаряща за един от ключовите продукти на Progress - OpenEdge. Иначе преди това съм използвал OpenEdge в предишната си компания Iron Мountain - технологията носеше около 65% от бизнеса ни. До неотдавна в Progress имахме отделни бизнес звена за всяко направление. Но открихме, че за да стигнем до следващото ниво в дигиталната ни трансформация, не можем да продължим да оперираме като отделни дивизии и решихме да създадем още едно ниво на управление, което да ги обедини. Така станах главен оперативен директор, който отговаря за целия бизнес. Васил Терзиев и Светозар Георгиев от Telerik също са част от управлението и са изключително важни за развитието на компанията ни. Васил отговаря за дигиталната трансформация - интересна роля, особено предвид факта, че скоро ще пуснем нови продукти под тази обща рамка. Двамата със Светозар са от екипа на изпълнителния директор Фил Пийд и работят по развитието на цялата ни група.     

При всичките организационни промени и продукти в индустрията колко добре подготвена е Progress за така наричаната дигитална трансформация, която ще промени целия сектор?
-Като ръководител се очаква от мен да ви кажа, че сме много добре подготвени. От дълги години работим с цялата OpenEdge общност. Но досега предоставяхме на партньорите си технологията и инструментите, които да използват и оформят както намерят за добре. Нямахме стратегия за потребителския интерфейс. Докато не купихме Telerik, които са лидер в тази област и ни предоставиха такава стратегия, и то на стероиди. Така създадохме нещо като пълна технологична рамка за всичките ни клиенти, чрез която даваме ясни препоръки и насоки как да модернизират приложенията си. И голяма част от нея е Telerik. Така че смятаме, че сме добре подготвени за новата дигитална трансформация. Разполагаме с решенията, от които клиентите ни се нуждаят, за да модернизират и дигитализират приложенията си. Естествено, никой не е идеален и не държи всички части от пъзела. Но сме близо.


Какви решения точно ви предостави Telerik и как компанията променя Progress?
-През последните 15 години работих за различни ИТ компании, а в "предишния си живот" се занимавах и с придобиването на много на брой фирми. Можете да разделите купуваните компании на два типа: първият са стратегическите придобивания, а вторият са по-тактическите сделки, които се правят с основна цел увеличаване на приходите. Когато купувате дадена компания основно заради продажбите, се налагат и организационни промени. В много случаи може да не се нуждаете от много от мениджърите и т.н. Но когато купувате стратегически важна компания като Telerik, не го правите само заради дадена технология, но и заради хората, културата, въобще цялата среда. Така че за нас това е много важен актив. И се опитваме да слушаме внимателно от какво се нуждае българският екип в Telerik, чиято корпоративна култура, да сме честни, е различна от тази в Progress не само в САЩ, но и в Европа. Но смятам, че се допълват взаимно. Васил и Светозар ще ви кажат, че са срещали хора в Progress, които се занимават с технологии от 30 години - почти колкото е възрастта на основателите на Telerik. И Progress, и Telerik винаги са били фокусирани върху разработчика. Но от различни гледни точки. Progress основно се занимава с разработката на приложенията, архитектурата, базата данни и т.н., а Telerik - с инструментите за създаване на красиви приложения. Те не се интересуват каква е архитектурата - може да е Oracle, Sharepoint и т.н. И в един момент двете култури се събраха. Telеrik ни научи много на скорост и усещането за спешност при изпълнение на процесите в компанията - нещо, което и аз като оперативен директор се опитвам да наложа в Progress. Ние пък им осигурихме финансова стабилност от друг мащаб (те бяха печеливши и преди), но сега са част от група с годишни приходи от 420 млн. долара с добри кешови резерви, които ще продължим да инвестираме и в бъдеще. Ако вземете средната възраст в Telerik и средната в Progress, ще видите колко различни са, но в добър смисъл. Тъй наречените millennials (поколението, родено след средата на 80-те години) мислят различно от моето поколение. И смятам, че като компания трябва да прегърнем това. Така че заради Telerik днес сме в доста по-добра позиция отпреди година. Ще продължим да правим инвестиции в България, да разширяваме "Академията на Телерик". Искаме да използваме бранда на Академията и да го доразвием. В офисите ни в София продължаваме да добавяме пространство. Ще растем още в България.

Интеграцията между двете компании завършена ли е или все още продължава при някои процеси?
Вече мина една година и смятам, че тя е почти завършена. Скоро ще пуснем продукт, който е първият резултат от съвместната работа между двете компании. Вече направихме демонстрация на някои от партньорите си и сме много доволни. Всъщност интересното е, че много от клиентите ни са използвали продуктите на Telerik още преди ние да купим компанията. Така че за тях беше добра новина, когато им казахме, че придобиваме Telerik.

Къде ще е пазарът на приложения след пет години?    
-Мобилността е навсякъде. Всяка компания трябва да разбере какво търсят клиентите й от едно приложение и да прехвърли поне част от възможностите от бизнес гледна точка към мобилния потребител. Няма значение какво е безжичното устройство - след пет години ще имаш достъп до всякакви данни през приложението. Експертите ще трябва да разберат как да използват по най-добрия начин информация за интернет на нещата (IoT) през приложенията, особено в сектори като производство, здравеопазване, ритейл и т.н. До пет години ще има изградена много голяма екосистема със съдържание, което вече не е в предишното си чисто статично състояние, а е в постоянен контакт и взаимодействие с клиента, за да направи бизнеса му по-добър. Точно това означава и дигиталната трансформация.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Заводът на Schneider Electric в Пловдив става демонстрационна "умна" фабрика Заводът на Schneider Electric в Пловдив става демонстрационна "умна" фабрика

Предприятието е второто на групата в Европа, което въведе системи за оптимизация на производството

8 дек 2019, 2099 прочитания

Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети Rocket Lab успешно изпробва технологии за многократна употреба на ракети

Частната космическа компания изведе микросателити в орбита за десети пореден път

6 дек 2019, 1973 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
От Goоgle към неизвестността на собствения бизнес

Само за три години предприемачът Момчил Кюркчиев и екипът му създадоха стартъп, който успя да привлече финансиране за 17 млн. долара

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10