С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 яну 2016, 15:00, 13346 прочитания

Отложена реалност

Навлизането на виртуалната реалност ще бъде по-бавно от очакванията на компаниите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Нова година - нови технологии. Ако попитате водещите компании, те със сигурност ще посочат виртуалната реалност (VR) като една от разработките, които тази година ще се радват на голямо внимание. Но интересът към нея поне засега най-вероятно няма да се отрази в банковите сметки на въпросните производители.

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг е толкова уверен в потенциала на технологията, че през март 2014 г. Facebook придоби компанията Oculus VR срещу близо 2 млрд. долара. Google също опипва почвата чрез инициативата си Google Cardboard, която чрез картонени кутии и лещи превръща смартфони в очила за виртуална реалност. Samsung пък предлага от доста време комплекта Gear VR, който е разработен заедно с Oculus. През тази година се очаква и пазарният дебют на Oculus Rift, както и предложеният от HTC, Sony и няколко други компании.


Скептицизъм сред големите очаквания

Според прогноза на анализаторската компания Digi-Capital, пазарът за виртуална и добавена реалност ще достигне 150 млрд. долара до 2020 г. Анализаторите очакват, че технологията ще разбие мобилния пазар и че добавената, а не виртуалната реалност ще генерира основната част от тези пари. Виртуалната реалност ще е пазар за около 30 млрд. долара. Има доста причини за по-малкото разпространение на технологията. На първо място е нейната сложност. За да бъде максимално впечатляваща, VR средата трябва да бъде много детайлна и с графика на много високо ниво. А това изисква доста сериозни системни ресурси. Толкова сериозни, че според компанията Nvidia през тази година по-малко от 1% от всички компютри по света ще могат да се справят с изискванията на виртуалната реалност.

Nvidia изчислява, че едва 13 млн. компютъра по света ще са достатъчно мощни за тази технология. Общо на планетата ще има около 1.43 млрд. работещи компютъра до края на 2016 г., допълват анализаторите от Gartner. Техните конкуренти от IHS пък прогнозират, че до края на тази година ще има около 7 млн. работещи VR устройства по света. Организаторът на най-голямото изложение за потребителска електроника в света CES, организацията The Consumer Technology Association, пък има още по-скромна прогноза - едва 1.2 млн. ще са продадените VR комплекта за тази година. Ако последната прогноза се оправдае, пазарът за 2016 г. ще е около 540 млн. долара - шест пъти по-голям спрямо миналата година.



Накратко, потенциалът е налице, но темповете на навлизане на виртуалната реалност няма да отговорят на очакванията на компаниите. Големият риск в случая е технологията да не повтори краха на 3D телевизорите отпреди няколко години. И за тях имаше много големи надежди, че ще променят начина, по който хората гледат видео. Оказа се, че потребителите не считат за необходимо да гледат всеки филм в 3D. Мнозина не харесаха и нужните допълнителни очила. А при VR трябва да се носи доста по-обемно и тежко устройство и инвестицията е сериозна, докато възможностите за ползване, поне в началото, ще са ограничени. Което несъмнено ще окаже своето влияние върху потребителите. Те няма как да се втурнат да купуват първите бройки и ще предпочетат да изчакват едно-две поколения на устройствата и технологията, преди да й обърнат по-голямо внимание.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX ще изстреля в орбита и космически туристи SpaceX ще изстреля в орбита и космически туристи

Частните мисии с пилотираната капсула Crew Dragon трябва да започнат още в края на 2021 г.

19 фев 2020, 1048 прочитания

FinTech Summit 2020: Финансовите технологии и изкуственият интелект FinTech Summit 2020: Финансовите технологии и изкуственият интелект

Оперативният директор и съосновател на "ЛогСентинел" Антон Герунов ще е лектор в конференцията на "Капитал"

18 фев 2020, 869 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
За първи път в историята учени засякоха гравитационни вълни

Проектът, обединяващ 900 учени от 15 държави доказва, че Айнщайн е бил прав

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10