С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 яну 2016, 15:00, 13277 прочитания

Отложена реалност

Навлизането на виртуалната реалност ще бъде по-бавно от очакванията на компаниите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Нова година - нови технологии. Ако попитате водещите компании, те със сигурност ще посочат виртуалната реалност (VR) като една от разработките, които тази година ще се радват на голямо внимание. Но интересът към нея поне засега най-вероятно няма да се отрази в банковите сметки на въпросните производители.

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг е толкова уверен в потенциала на технологията, че през март 2014 г. Facebook придоби компанията Oculus VR срещу близо 2 млрд. долара. Google също опипва почвата чрез инициативата си Google Cardboard, която чрез картонени кутии и лещи превръща смартфони в очила за виртуална реалност. Samsung пък предлага от доста време комплекта Gear VR, който е разработен заедно с Oculus. През тази година се очаква и пазарният дебют на Oculus Rift, както и предложеният от HTC, Sony и няколко други компании.


Скептицизъм сред големите очаквания

Според прогноза на анализаторската компания Digi-Capital, пазарът за виртуална и добавена реалност ще достигне 150 млрд. долара до 2020 г. Анализаторите очакват, че технологията ще разбие мобилния пазар и че добавената, а не виртуалната реалност ще генерира основната част от тези пари. Виртуалната реалност ще е пазар за около 30 млрд. долара. Има доста причини за по-малкото разпространение на технологията. На първо място е нейната сложност. За да бъде максимално впечатляваща, VR средата трябва да бъде много детайлна и с графика на много високо ниво. А това изисква доста сериозни системни ресурси. Толкова сериозни, че според компанията Nvidia през тази година по-малко от 1% от всички компютри по света ще могат да се справят с изискванията на виртуалната реалност.

Nvidia изчислява, че едва 13 млн. компютъра по света ще са достатъчно мощни за тази технология. Общо на планетата ще има около 1.43 млрд. работещи компютъра до края на 2016 г., допълват анализаторите от Gartner. Техните конкуренти от IHS пък прогнозират, че до края на тази година ще има около 7 млн. работещи VR устройства по света. Организаторът на най-голямото изложение за потребителска електроника в света CES, организацията The Consumer Technology Association, пък има още по-скромна прогноза - едва 1.2 млн. ще са продадените VR комплекта за тази година. Ако последната прогноза се оправдае, пазарът за 2016 г. ще е около 540 млн. долара - шест пъти по-голям спрямо миналата година.



Накратко, потенциалът е налице, но темповете на навлизане на виртуалната реалност няма да отговорят на очакванията на компаниите. Големият риск в случая е технологията да не повтори краха на 3D телевизорите отпреди няколко години. И за тях имаше много големи надежди, че ще променят начина, по който хората гледат видео. Оказа се, че потребителите не считат за необходимо да гледат всеки филм в 3D. Мнозина не харесаха и нужните допълнителни очила. А при VR трябва да се носи доста по-обемно и тежко устройство и инвестицията е сериозна, докато възможностите за ползване, поне в началото, ще са ограничени. Което несъмнено ще окаже своето влияние върху потребителите. Те няма как да се втурнат да купуват първите бройки и ще предпочетат да изчакват едно-две поколения на устройствата и технологията, преди да й обърнат по-голямо внимание.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Раждането на 5G в България 1 Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

15 ное 2019, 811 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

15 ное 2019, 431 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 1850 прочитания

15 ное 2019, 1465 прочитания

15 ное 2019, 1296 прочитания

15 ное 2019, 1016 прочитания

15 ное 2019, 938 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
За първи път в историята учени засякоха гравитационни вълни

Проектът, обединяващ 900 учени от 15 държави доказва, че Айнщайн е бил прав

Още от Капитал
Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10