С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 яну 2016, 11:39, 18449 прочитания

Неоправданите технологични надежди

Основните тенденции от 2015 г., които не успяха да покрият първоначалните очаквания за бърз успех

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Всяка година в първите дни на януари в столицата на хазарта Лас Вегас технологичните гиганти очертават водещите тенденции на изложението Consumers Electronics Show (CES). Форумът е първата сцена, на която IT компаниите получават възможност да представят новите си продукти и услуги. Обикновено на CES и провеждащия се през пролетта World Mobile Congress (WMC) в Барселона се задават основните тенденции, които ще движат IT пазара. Или поне показват гледната точка на повечето технологични компании. Невинаги тези трендове успяват да постигнат пазарния успех още същата година, както доста експерти прогнозират в началото.  Подобна е ситуацията и с някои тенденции, на които беше заложени големи надежди за пазарен успех през 2015 г., но така и не съумяха да го реализират.

Някои от нишите се оказват в полезрението на IT компаниите от години, но не и в това на масовите потребители. Такъв е случаят с умните часовници, решенията за мобилни разплащания и свързаните автомобили.
   
Ръчният компютър 


Умните часовници от няколко години се посочват като следващата ниша на потребителска електроника, която ще промени изцяло пазара. Първите големи надежди бяха дадени още през 2014 г., когато доста технологични гиганти като LG, Samsung, Motorola и други буквално заляха изложенията и магазините с нови модели. Но не последваха очакваните продажби, като доставките през годината бяха под едва 8 млн. бройки. През изминалата 2015 г. очакванията за нов бум на тези устройства бяха възложени на премиерата на новия умен часовник на Apple. Ентусиазмът, че компанията от Купертино ще преобърне представата за пазара, както направи със смартфона iPhone, обаче беше бързо охладен. Apple Watch беше посрещнат на нож от критиците и дори от голяма част от ревностните фенове, които не харесаха доста от решенията на технологичния гигант – от интерфейса, през функционалността, до издържливостта на батерията. Освен това Apple представи новия часовник повече като моден аксесоар, а не толкова като мобилно умно устройство. Марката и дизайна на компанията все пак осигури известна клиентска база и реално генерира целия ръст на продажбите на този тип джаджи. През 2015 г. доставките на умни часовници са 21.3 млн. бройки, като 13 млн. от тях се падат на Apple Watch, показват данните на изследователската фирма IDC. Въпреки добрия пазарен растеж все още устройствата са сравнително бутикови и основните им потребители са технологични ентусиасти (т.нар. early adopters) или разработчици на мобилни приложения.  

Причината за този неубедителен успех се крие в търсенето на точната функция на умните часовници. Повечето устройства от този клас задължително трябва да се комбинират със смартфон, което просто добавя една джаджа повече за потребителите. Доста от тях не могат да приемат разговори, а само шепа модели могат да функционират самостоятелно. Затова и по-голямата част от умните часовници се ползват главно за следене на активността, времето и базови известия като получен мейл, съобщение в социална мрежа и др. В тази непълна конфигурация те се припокриват значително като възможности с умните фитнес гривни. Последните устройства са значително по-евтини и съответно в момента – доста по-популярни сред потребителите. По данни на IDC 60% от доставените умни аксесоари през 2014 г. са смарт гривни. През изминалата година техния дял намалява до 50%  заради появата на малко по-бюджетни умни часовници, но съотношението пак остава сравнително високо.

Докато потребителите не видят по-адекватно приложение за този тип джаджи или не паднат цените толкова, че да се слеят като възможности и функции с гривните, най-вероятно и продажбите ще останат далеч от очакваните нива.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм" "Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм"

"Бийм" ще запази бранда си и частична автономност

25 яну 2020, 2389 прочитания

Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети Запали се ракетата на кандидата за "бронзов медал" при частните орбитални полети

Космическата компания Firefly Aerospace вероятно няма да извърши премиерно изстрелване в през април, както планираше

24 яну 2020, 1956 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
За първи път в историята учени засякоха гравитационни вълни

Проектът, обединяващ 900 учени от 15 държави доказва, че Айнщайн е бил прав

Още от Капитал
Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10