Битката за колата на бъдещето

Традиционните автопроизводители са принудени да станат технологични гиганти, за да издържат на конкуренцията от Силициевата долина

BMW представи визията си за колата на бъдещето на церемонията за 100-годишнината си в началото на март
BMW представи визията си за колата на бъдещето на церемонията за 100-годишнината си в началото на март
BMW представи визията си за колата на бъдещето на церемонията за 100-годишнината си в началото на март    ©  Reuters
BMW представи визията си за колата на бъдещето на церемонията за 100-годишнината си в началото на март    ©  Reuters

"Задачата ни е да защитим бизнес модела си, без да изгубим от някой "интернет играч". В противен случай ще се превърнем във Foxconn за компании като Apple - просто ще доставяме металните кутии за техните технологии." Думите не са на някой директор на загиващ производител на смартфони, а на един от най-уважаваните мениджъри в автомобилната индустрия - Клаус Фрьолих от борда на директорите на BMW, отговарящ за разработките на германския гигант.

Думите му разкриват опасенията в цeлия сектор - амбициите на гиганти като Google, Apple, Baidu и други в областта на автономните коли застрашават бизнеса на традиционните производители. Тоест технологичните компании постепенно се превръщат и в автомобилни. Което кара индустрията да тръгне по обратната пътека - автогигантите пък стават все по-мащабни IT групи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове