Tesla показа по-евтин модел електромобил

Компанията на милиардера Илон Мъск иска да продава по 500 хил. елеткрически коли на година през 2020 г.

След дълго очакване и няколко пъти отлагане производителят на електромобили Tesla показа своя по-бюджетен модел електрическа кола. Новият седан Model 3 влиза в производство през 2017 г., а началната цена ще е 35 хил. долара, обяви основателят и главен ипзълнителен директор на компанията Илон Мъск. Независимо, че колата ще се продава след повече от година, компанията вече има предварителни заявки за 115 хил. броя, каза Мъск при представянето. Половин час след това, заявките скочиха до почти 138 хил. Новият Model 3 е ключов за плановете на Tesla за растеж, тъй като досегашните електромобили на компанията бяха във високия ценови клас. Сега автомобилният производител влиза в натоварения среден клас, в който ще се конкурира с модели като Audi A4 и BMW 3-та серия. Допълнително, макар и да е двойно по-евтин от Model S, Model 3 все още може да се окаже скъп за голяма част от потребителите. Но той е стъпка напред в популяризирането на електромобилите и в стимулиране на продажбите на компанията на Мъск.

Възможностите на Model 3

- Новият електромобил на Tesla може да изминава около 345 км с едно зареждане.

- Развива от 0 до 100 км/ч за под 6 секунди

- Има място за петима души.

- Всички Model 3 ще разполагат с вградената система за автопилот на Tesla

- Два багажника отпред и отзад, като на Model S

- Ще поддържа възможността за скоростно зареждане (supercharge)

- Изцяло прозрачен покрив

- 15-инчов хоризонтален сензорен екран, който заменя традиционното централно табло

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj
    • - 1
    • + 24

    Пробегът с едно зареждане на Model 3 е около 320 км, което изглежда доста прилично за електромобил.

    Нередност?
  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 7
    • + 16

    До коментар [#1] от "ijj":

    Те и "архаичните" производители разправят, че дизелите им харчат по 3.5-4л/100км, но реалността е доста по-различна.

    Нередност?
  • 3
    nikolai_petrov avatar :-P
    FanFan - la tulipe
    • - 4
    • + 14

    Еваларка на Елон! Ще си купя една!

    Нередност?
  • 4
    shamana999 avatar :-|
    Vasil Nikolov
    • - 1
    • + 18

    Честно казано с тази цена това става достъпно и дори интересно за изключително по голям спектър от хора от колкото преди. Една стъпка надолу където би влезло на пазар за мид рейндж седани от тип хонда, тойота или мазда и тогава наистина ще е впечатляващо и ще избият рибата. 300 километра на заряд не е никак лошо и това число ще се движи само нагоре.

    Нередност?
  • 5
    messera avatar :-P
    Willy Messerschmitt
    • + 20

    Божеее ами сега какво ще правят от самай балшой завод в толиати а?

    Нередност?
  • 6
    ajsayder avatar :-|
    sim4o
    • - 17
    • + 4

    До коментар [#5] от "messera": Божеее ами сега какво ще правят от самай балшой завод в толиати а?
    -----------------
    Хубаво се интересуваш от Автомобилостроене ..
    Нисан-Рено не стои на едно място .. в самай балшой завод (той НЕ Е НАЙ–ГОЛЕМИЯ в рамките на алианса Нисан-Рено), както се знае от 2011 се разработват електромобилите на концерна!
    .. "Первый серийный российский электромобиль производства АвтоВАЗ. Построен на шасси LADA Kalina. В 2011 году машину впервые показали публике..." .."АВТОВАЗ подготовил новую версию электромобиля EL LADA. Главная особенность этой комплектации - кондиционер с электроприводом... получил кожаную обивку сидений и дверных вставок.."
    Ползвайки разработките на Еллада, имаме и товаро-пътническо Рено ..

    П.П
    Най-големият завод, свързан с комплектовки на Лада е във Валядолид!
    Поздрави

    Нередност?
  • 7
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • + 18

    Абсолютен фен съм на " Тесла"- та и на Елън Мъск, да даде Господ на всеки да се качи на такова чудо...

    Нередност?
  • 8
    bobhunter avatar :-|
    bobhunter
    • + 7

    Един двигател с вътрешно горене издържа около 500000 км. Вероятно електродвигателят ще издържа повече. Поддръжката на ходовата част е еднакво скъпа при елекромобилите и двигателите с ВГ. Остава цената на батерията. Ако новата батерия е много скъпа, няма да е рентабилно да се купуват употребявани автомобили. Значи няма да имаме възможност скоро да се докоснем до елетромобила на "Тесла".

    Нередност?
  • 9
    destino avatar :-P
    destino
    • + 4

    [quote#6:"ajsayder"]Хубаво се интересуваш от Автомобилостроене .. [/quote]
    Я ни светни, защо Бо Андерсон напусна?
    За Ёмобил на Прохоров да кажещ нещо?

    А истината е, че САЩ пак ще станат доминираща страна в автомобилостроенето, но този път, в много по-технологичен център.

    Ако Тесла и Гуггъл си обединят знанията, реално могат да направят революция.

    Нередност?
  • 10
    ambros avatar :-|
    ambros
    • - 11
    • + 1

    Като тръгнеш вечер от София с преспиване на магистралата за зареждане и сутринта рано-рано си вече на морето. ;-)
    Какви електромобили?! Има да ги усъвършенстват поне още десетилетие.

    Нередност?
Нов коментар