Tesla показа по-евтин модел електромобил
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla показа по-евтин модел електромобил

Reuters

Tesla показа по-евтин модел електромобил

Компанията на милиардера Илон Мъск иска да продава по 500 хил. елеткрически коли на година през 2020 г.

Юлиян Арнаудов
19597 прочитания

Reuters

© Handout


След дълго очакване и няколко пъти отлагане производителят на електромобили Tesla показа своя по-бюджетен модел електрическа кола. Новият седан Model 3 влиза в производство през 2017 г., а началната цена ще е 35 хил. долара, обяви основателят и главен ипзълнителен директор на компанията Илон Мъск. Независимо, че колата ще се продава след повече от година, компанията вече има предварителни заявки за 115 хил. броя, каза Мъск при представянето. Половин час след това, заявките скочиха до почти 138 хил. Новият Model 3 е ключов за плановете на Tesla за растеж, тъй като досегашните електромобили на компанията бяха във високия ценови клас. Сега автомобилният производител влиза в натоварения среден клас, в който ще се конкурира с модели като Audi A4 и BMW 3-та серия. Допълнително, макар и да е двойно по-евтин от Model S, Model 3 все още може да се окаже скъп за голяма част от потребителите. Но той е стъпка напред в популяризирането на електромобилите и в стимулиране на продажбите на компанията на Мъск.

Възможностите на Model 3

- Новият електромобил на Tesla може да изминава около 345 км с едно зареждане.

- Развива от 0 до 100 км/ч за под 6 секунди

- Има място за петима души.

- Всички Model 3 ще разполагат с вградената система за автопилот на Tesla

- Два багажника отпред и отзад, като на Model S

- Ще поддържа възможността за скоростно зареждане (supercharge)

- Изцяло прозрачен покрив

- 15-инчов хоризонтален сензорен екран, който заменя традиционното централно табло

Феновете на Tesla изпълниха магазините на Tesla в Калифорния, за да направят предварителна заявка и да оставят капаро, а гледката напомни пускането на нови продукти на технологичния гигант Apple, отбелязва Reuters.

Амбициозни планове

По-достъпният електромобил е част от стратегията на Илон Мъск да популяризира повече този тип превозни средства, както и да изведе компанията към растеж. Плановете на Tesla са през 2020 г. да продава по 500 хил. коли годишно. Model 3 е ключов за постигането на тази цел, а крайъгълен камък за успеха на новия електромобил ще бъде завършването на завода за батерии Gigafactory в щата Невада. Чрез него Tesla ще може да намали себестойността на батериите с 30%, които са основен компонент за всеки електромобил. Това ще помогне на компанията да предложи Model 3 на по-ниската си цена. Луксозният седан Model S в момента започва от 75 хил. долара, което е близо двойно по-скъпо от новия по-евтин електромобил на компанията. Именно това би трябвало да стимулира продажбите на Tesla. Въпреки силния интерес от ентусиасти, към декември 2015 г. от Model S са продадени едва 100 хил. бройки за три години и половина. Така че целта за достигане на 500 хил. продажби за една година е наистина амбициозна и изисква наличието на портфолио от по-достъпни модели, както и от необходимата инфраструктура за зареждане.

Разчупване на статуквото

Инвеститори и автомобилната индустрия имат големи очаквания към новия модел.

"Това е важен момент за автоиндустрията, защото ще покаже дали Tesla може да застраши статуквото на бензиновите и дизелови производители или е просто една компания без шанс за дългосрочен успех", коментира Джак Нерад от автомобилния дистрибутор Kelley Blue Book, цитиран от Reuters.

Феновете на Tesla изпълниха магазините на Tesla в Калифорния, за да направят предварителна заявка и да оставят капаро
Фотограф: Mike Blake
Източник: Reuters

След дълго очакване и няколко пъти отлагане производителят на електромобили Tesla показа своя по-бюджетен модел електрическа кола. Новият седан Model 3 влиза в производство през 2017 г., а началната цена ще е 35 хил. долара, обяви основателят и главен ипзълнителен директор на компанията Илон Мъск. Независимо, че колата ще се продава след повече от година, компанията вече има предварителни заявки за 115 хил. броя, каза Мъск при представянето. Половин час след това, заявките скочиха до почти 138 хил. Новият Model 3 е ключов за плановете на Tesla за растеж, тъй като досегашните електромобили на компанията бяха във високия ценови клас. Сега автомобилният производител влиза в натоварения среден клас, в който ще се конкурира с модели като Audi A4 и BMW 3-та серия. Допълнително, макар и да е двойно по-евтин от Model S, Model 3 все още може да се окаже скъп за голяма част от потребителите. Но той е стъпка напред в популяризирането на електромобилите и в стимулиране на продажбите на компанията на Мъск.

Възможностите на Model 3

- Новият електромобил на Tesla може да изминава около 345 км с едно зареждане.

- Развива от 0 до 100 км/ч за под 6 секунди

- Има място за петима души.

- Всички Model 3 ще разполагат с вградената система за автопилот на Tesla

- Два багажника отпред и отзад, като на Model S

- Ще поддържа възможността за скоростно зареждане (supercharge)

- Изцяло прозрачен покрив

- 15-инчов хоризонтален сензорен екран, който заменя традиционното централно табло

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 1
    ijj avatar :-|
    ijj

    Пробегът с едно зареждане на Model 3 е около 320 км, което изглежда доста прилично за електромобил.

  • 2
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    До коментар [#1] от "ijj":

    Те и "архаичните" производители разправят, че дизелите им харчат по 3.5-4л/100км, но реалността е доста по-различна.

  • 3
    nikolai_petrov avatar :-P
    FanFan - la tulipe

    Еваларка на Елон! Ще си купя една!

  • 4
    shamana999 avatar :-|
    shamana999

    Честно казано с тази цена това става достъпно и дори интересно за изключително по голям спектър от хора от колкото преди. Една стъпка надолу където би влезло на пазар за мид рейндж седани от тип хонда, тойота или мазда и тогава наистина ще е впечатляващо и ще избият рибата. 300 километра на заряд не е никак лошо и това число ще се движи само нагоре.

  • 5
    messera avatar :-P
    Willy Messerschmitt

    Божеее ами сега какво ще правят от самай балшой завод в толиати а?

  • 6
    ajsayder avatar :-|
    Simo Petkov

    До коментар [#5] от "messera": Божеее ами сега какво ще правят от самай балшой завод в толиати а?
    -----------------
    Хубаво се интересуваш от Автомобилостроене ..
    Нисан-Рено не стои на едно място .. в самай балшой завод (той НЕ Е НАЙ–ГОЛЕМИЯ в рамките на алианса Нисан-Рено), както се знае от 2011 се разработват електромобилите на концерна!
    .. "Первый серийный российский электромобиль производства АвтоВАЗ. Построен на шасси LADA Kalina. В 2011 году машину впервые показали публике..." .."АВТОВАЗ подготовил новую версию электромобиля EL LADA. Главная особенность этой комплектации - кондиционер с электроприводом... получил кожаную обивку сидений и дверных вставок.."
    Ползвайки разработките на Еллада, имаме и товаро-пътническо Рено ..

    П.П
    Най-големият завод, свързан с комплектовки на Лада е във Валядолид!
    Поздрави

  • 7
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    Абсолютен фен съм на " Тесла"- та и на Елън Мъск, да даде Господ на всеки да се качи на такова чудо...

  • 8
    bobhunter avatar :-|
    bobhunter

    Един двигател с вътрешно горене издържа около 500000 км. Вероятно електродвигателят ще издържа повече. Поддръжката на ходовата част е еднакво скъпа при елекромобилите и двигателите с ВГ. Остава цената на батерията. Ако новата батерия е много скъпа, няма да е рентабилно да се купуват употребявани автомобили. Значи няма да имаме възможност скоро да се докоснем до елетромобила на "Тесла".

  • 9
    destino avatar :-P
    destino

    [quote#6:"ajsayder"]Хубаво се интересуваш от Автомобилостроене .. [/quote]
    Я ни светни, защо Бо Андерсон напусна?
    За Ёмобил на Прохоров да кажещ нещо?

    А истината е, че САЩ пак ще станат доминираща страна в автомобилостроенето, но този път, в много по-технологичен център.

    Ако Тесла и Гуггъл си обединят знанията, реално могат да направят революция.

  • 10
    ambros avatar :-|
    ambros

    Като тръгнеш вечер от София с преспиване на магистралата за зареждане и сутринта рано-рано си вече на морето. ;-)
    Какви електромобили?! Има да ги усъвършенстват поне още десетилетие.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK