Народният електромобил на Илон Мъск
Силните предварителни заявки за бюджетния модел на Tesla Model 3 загатват за възможна промяна в автоиндустрията
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Има един стар и популярен анекдот за неразбиваемия сейф, който всякакви гении се опитвали да отворят. Докато не се появил Бай Ганьо, който с магическия инструмент "тесла" и с едни вълшебни, но вулгарни думи го разбива. Нещо подобно е на път да се случи в автомобилната индустрия. Доста фигуративно в ролята на Бай Ганьо влиза милиардерът Илон Мъск, който с магическия инструмент или в случая автопроизводител Tesla, и вълшебната фраза "бюджетен електромобил за 35 хил. долара" е на крачка да разбие сейфа на един от най-трудните за пробиване бизнес сегменти.
За броени дни предварителните поръчки на новата електрическа кола Model 3 задминаха доста от популярните модели, продадени в САЩ през изминалата година. И то въпреки факта, че електромобилът ще се появи на пазара чак през 2017 г. Ако компанията успее и да финализира тези предварителни заявки в реални продажби, то това може да промени изоснови представите ни за автомобилната индустрия. Както и да превърне Tesla от ентусиазиран бутиков разработчик в силен фактор, с който големите играчи трябва да започнат да се съобразяват.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
92 коментара
Ако най-големите в този сектор не инвестират много сериозно в автомобили задвижвани с нещо различно от стандартните производни на нефта, то тогава ги чака съдбата на Нокия до има-няма 10-15 години.А най-хубавото в цялата тази история е, че за наглите чаршафосани господа на изток започва началото на края.
Все си мислех, че електромобилите ще са екзотика ден до пладне, но изглежда дълбоко съм грешил.
Айдееее.
Същата пропагандна машина на Уол Стрийт, която придължава да пробутва средно-качество сапунерките на Епъл, сега пробутва и Тесла.
Сега ще почне масово промиване на мозъци че Тесла са "иноватори" и "просто работи" или "революционно" и т.н. тъпни , завършващи с това как другите "копират Тесла":)
Юлиянчо , можеш ли да ни обясниш какво означава фразата(която си изплескал няколко пъти):
" с който големите играчи трябва да започнат да се съобразяват"
???????? ХА ХА ХА. Как, с какво ....да се съобразяват?
Или просто хвърляш "звезден прах" с безсмилени фрази?
Тесла е НИЩО ПОВЕЧЕ ОТ ЕДНА РЕКЛАМА- и на малкия пръст не може да стъпи на много от компаниите които са много по-напред от Тесла и технологии и опит и ресурси.
А тъпотията с Нокия-Епъл , направо кърти мифки.
Продължение:
Юлианчо , а къде е статията за Шкода дето работи сега ел-автомобил който кара 500км с едно зареждане?
А за Шведи, Германци, Японци ....да не говорим.
Сигурен съм че черпиш информация за ел-атомобили само от Епъл ориентирани сайтове.
Те по някоя парА взимат обаче , за разлика от вас. :)
[quote#3:"Mickey"] компаниите които са много по-напред от Тесла и технологии и опит и ресурси.[/quote]
Прав си, статуквото е много силно.
Казваш, дизел и кансер форевър?
Поръчките вече минаха 350 000, много балъци има на запад.
Пък за Ейпъл да не ти говоря, струва повече от Газпром + Лукойл заедно.
А правят никому не нужни телефони.
Дай и ние с теб да направим една реклама, че съм си харесал новата Мазда СХ3.
До коментар [#4] от "Mickey":
Дай един линк за тази Шкода. Къде се продава? За колко пари?
...и нито дума за невероятния положителен екологичен ефект от тези коли. Явно американците разбират това, което ние, държавата на изчезващата гора, не.
До коментар [#3] от "Mickey":
До някоя година Хюндай и Кия като изкарат електрически модел- Галакси +
с пръстов отпечатък вместо ключалка ще те оставим да обясниш как са мноократно по-добри от Тесла..и ти естествено си ги предпочел пред американските рекламни измами...
.. Със здраве да си ползваш LG то..
До коментар [#6] от "Pontif А":
А къде се продава тази нова Тесла? Само депозити събират нали?
Не си малък да си потърсиш сам линк за Шкода. Пък виж там и за другите по-сериозни марки.
До коментар [#8] от "lynyrdS":
Айдее пак разни епъл зомбита ми четат коментарите като Стив Джобс Евангелието.
До коментар [#7] от "Георги Георгиев":
[quote#7:"Георги Георгиев"]Явно американците разбират това[/quote]
Абе душко, какви американци бе. Тия ел-коли знаеш ли от кога се разработват бе? Колко технология са натрупали вече и европейски фирми/ и японски. И колко са по-напред от Тесла.
До коментар [#5] от "destino":
Какво статуктво бе? Говоря за технолгии , опит , ресурси...при електрическите автомобили. Това че активната пропаганда не те информира и само за Тесла дрънка, си е твой проблем:)
[quote#3:"Mickey"]Юлиянчо , можеш ли да ни обясниш какво означава фразата(която си изплескал няколко пъти):
" с който големите играчи трябва да започнат да се съобразяват"
???????? ХА ХА ХА. Как, с какво...[/quote]
Айде като Юлиянчо няма кураж, някой друг да разясни!!! А?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход