Дневник: Мариус Смит от професионалната компания за риболов на пластмаса Plastic Whale: Уловът на пластмаса се превръща в хит

Ева и Мариус от "Plastic whales" бяха гости на "Absolute Creative Space" у нас
Ева и Мариус от "Plastic whales" бяха гости на "Absolute Creative Space" у нас    ©  Георги Кожухаров
Ева и Мариус от "Plastic whales" бяха гости на "Absolute Creative Space" у нас
Ева и Мариус от "Plastic whales" бяха гости на "Absolute Creative Space" у нас    ©  Георги Кожухаров
"За пет години сме събрали 50 хил. пластмасови бутилки и над 10 хил. кг различни отпадъци от каналите на Амстердам."

Над 5 трлн. частици пластмаса плуват в световния океан, сочат изчисленията на учените. Това замърсяване е сериозен риск за морските животни, които поглъщат пластмаса или пък се задушават, омотани в опаковки. Прогнозите са, че количеството пластмаса ще надхвърли това на рибата до 2050 г. В момента "пластмасовата супа" е мащабен проблем, който става все по-популярен, но и сложен за овладяване. Преди пет години се появява първата професионална компания за риболов на пластмаса – Plastic Whale, която си поставя за мисия да изчисти световните води от пластмасовите боклуци и да ги използва като ценен ресурс. Базирана в Амстердам, фирмата привлича хора, които да ловят пластмасови бутилки и други отпадъци от многобройните канали на града. След това, когато събере достатъчно бутилки, използва пластмасата като материал, за да направи лодка. И използва новата лодката за риболов на още пластмасови бутилки, с които да направи още лодки. Преди да се захване с тази екомисия, която превръща в бизнес, Мариус Смит се е занимавал с маркетинг. "Дневник" разговаря с капитана на мисията за раждането на идеята, за настоящето и бъдещето й.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал