Мръсните музикални войни

Apple и Spotify си подливат вода в опит да отхапят по-голямо парче от сладкия бизнес с дигитална музика

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

6.7

млрд. долара е пазарът на дигитална музика в света през 2015 г.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • MyTwoCents
    • - 1
    • + 2

    А нашите Профон/Мюзикаутор продължават да събират такса на калпак и да ги разпределят без да е ясно какво точно се пуска и слуша...

    Най-бруталният пример е таксата на стая в хотел, защото в стаята има телевизор, по който евентуално има възможност за излъчване на програма, в която да има музикални произведения на членове на тези организации. Рекет облечен в закон!

    Нередност?
  • 2
    wall_e avatar :-|
    WALL-E

    До коментар [#1] от "MyTwoCents":

    И двете ви твърдения са неверни.

    И МА и ПР разпределят по отчети от медиите.

    Дружествата се явяват законен монопол и затова имат задължение да събират ии разпределят както на членовете си така и на нечленове. И го правят.



    Нередност?
  • 3
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • + 1

    [quote#2:"WALL-E"]И МА и ПР разпределят по отчети от медиите. [/quote]

    Именно! От медиите, а не от това, което реално слуша потребителя. Например влизаш в магазин и звучи музика. Никой няма да разпредели нищо на авторите и изпълнителите.

    При едно стрийминг приложение с връзка с МА и ПФ това може да стане.

    Я ми обясни и как наличието на телевизор се свързва с публичното изпълнение, при условие, че такова не може да бъде доказано.

    Нередност?
Нов коментар