Умен транспорт или блъскащи се колички

Инцидентите с Tesla и странните планове на Илон Мъск за самоуправляващи се камиони са все по-добър повод да се запитаме дали, кога и как автономните коли ще тръгнат по пътищата

Темата накратко

Хайтек визионерът Илон Мъск продължава да обещава щедро автономни превозни средства - а вече не само леки коли, но и автобуси, камиони и пикапи. След поредната му гръмка изява и представянето на визията му за следващите десет години акциите на Tesla започнаха да падат. Инвеститорите, изглежда, все повече губят доверие в смелите експерименти, а двата смъртни случая от последните месеци са показателни колко далеч сме от момента, в който самоуправляващи се флотилии заливат магистралите или променят транспорта в градовете.
900

млрд. паунда се очаква да достигне пазарът на автономни коли до 2025 г.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    a4kataaa avatar :-|
    a4kataaa
    • - 6
    • + 1

    Всичко това прилича на един огромен балон

    Нередност?
  • 2
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • + 4

    Авторът много подценява сегашните резултати! Инцдентите с колите на Тесла не само покзават, че сме много далече, а напротив много сме близко до бъдещето с автономните автомобили! Смъртните инциденти има смисъл да се разглеждат единствено в аспекта на изминалите мили, а при управление на човек има много повече смърни случая на 300 милиона мили. Застрахователите също имат от какво да се притесняват, защото ако катастрофите намалеят с 80-90%, това ще намали много и техният бизнес.
    Това че за сега технологията не гарантира 100%-на сигурност не означава, че не е узряла за въвеждане и не е много по добра от технологията на управление на превозните средства от човек!

    Психологичната пречка пред въвеждане на автономните превозни средства също е пресилена. Хората от над 100 години се возят в автономни асансьори, а от 20-30 години в автономни влакове и метро. Третият лъч на софийското метро също ще работи в автономен режим и в него няма да има водач!

    Нередност?
  • 3
    npocmaka avatar :-?
Нов коментар