С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 2 сеп 2016, 15:35, 23033 прочитания

Златна ли е още кокошката на Blizzard

Хитовата игра World of Warcraft има нов експанжън, но потребителите са намалели наполовина спрямо пика отпреди шест години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Предизвикателството пред Blizzard е именно как да се нагоди към новите тенденции в гейминга и да продължи популярността на една 12-годишна игра.
Ако някоя видеоигра има направен по нея холивудски блокбастър, тя е много, ама много популярна. Макар повечето подобни филми да са със съмнителни художествени качества. В случая с голeмия мултиплеър онлайн ролеви хит World of Warcraft (WоW) става въпрос за милиони почитатели, много от които останали верни в продължение на цели 12 години. Ако се съди по успеха на излезлия през тази година едноименен филм, чиито глобални приходи надхвърлиха 430 млн. долара, бъдещето на играта е наистина добро. На 30 август дебютира поредният експанжън на WoW - Legion. Но златната кокошка на компанията Blizzard, която до миналата година носеше над 50% от приходите на гейм-разработчика, вече дава сигнали за забавяне и Legion ще покаже какво е бъдещето й. Засега обаче финансовите параметри на щатския гейм разработчик продължават да са повече от добри - за 2015 г. компанията е генерирала 1.1 млрд. долара приходи и има 223 млн. долара нетна печалба.

12 години хит


World of Warcraft спокойно може да кандидатства за една от най-популярните игри в историята на гейм индустрията. Според различни проучвания тя все още е на първо място след мултиплеър онлайн ролевите игри (MMORPG) по абонати и държи рекорда в Книгата на Гинес по брой геймъри, които си плащат всеки месец, за да се забавляват с нея. Но през миналата година Blizzard обяви, че платените й потребители са по-малко от половината спрямо рекордните 12 млн. през 2010 г. и за шок на мнозина съобщи, че спира да разкрива подобни данни. В минали години компанията използваше огромната потребителска маса на продукта за успешния си маркетинг, но явно намаляващият брой ползватели променя стратегията й. Вместо това от групата обявиха, че вече ще използват други показатели за изчисляване на успеха на играта.

Което означава, че първоначално ще е трудно да се оцени дали Legion наистина e хит. При пазарния дебют на всеки от предишните пет експанжъна абонатите винаги скачаха рязко, но в случая на последните два бумът беше последван от бърз срив. Според списание Fortune това се дължи както на все по застаряващата и все по-заета геймърска публика, така и на не особено качествените продължения.

За разлика от тях Legion за момента се радва добри отзиви, поне според първите оценки. Срещу 45 евро еднократно плащане за играта и по 11 евро такса на месец потребителите получават достъп до най-мащабния и известен виртуален свят в индустрията. При подобни цени феновете очакват редовни ъпдейти под формата на ново игрално съдържание. Но това невинаги се случва достатъчно редовно – предишният експанжън на WoW от 2014 г. Warlords of Draenor получи само два подобни ъпдейта, което не беше прието добре от геймърите. В същото време създателите оправдават високите такси с огромните капиталови инвестиции в развитието на такъв голям проект. Създаването на такава игра отнема няколко години и труда на много софтуерни инженери. Според главния дизайнер на Legion Йон Хазикостас новият експанжън е най-големият, създаван досега, по общо съдържание и в момента WoW разполага с най-големия екип разработчици в историята си, дори повече от времето на най-добрите години на играта.



Едно от обясненията за спада на абонатите от миналата година може да е недоволството на някои от по-консервативните фенове на поредицата. Те не приемат решението на Blizzard да улесни играта, за да привлече повече и по-млади почитатели. Според ортодоксалните поддръжници, които са се потопили в този свят още от 2004 г., така WoW става "по-глупава" и непривлекателна игра.

В същото време

предизвикателството пред Blizzard е именно как да се нагоди към новите тенденции в гейминга и да продължи популярността на един 12-годишен хит. Извън улеснения гейминг повечето нововъведения са в графиката на играта. Според сайта
TechRepublic абонаментната схема е една от причините WoW да не достига до повече потребители. По тази причина порталът предлага да се направят няколко промени в модела на Blizzard. Сред тях е премахване на месечните такси и въвеждане на покупки в самата игра по подобие на мобилния гейминг. "Абонаментът може за бъде запазен само за хардкор феновете, които срещу него ще получават някакво премиум съдържание като достъп до определени сървъри и други предимства", казва Дан Патърсън от TechRepublic.

През 2014 г. Blizzard обяви, че за десетилетието от дебюта й общо над 100 млн. геймъри са минали през World of Warcraft. Броят им може и да е преувеличен, тъй като повечето профили са дублирани или закрити, но потенциалният пазар е сериозен, особено като се има предвид, че тези фенове вече са плащали поне известно време за играта. По тази причина експерти от индустрията смятат, че част от тези потребители могат да бъдат върнати, ако създателите адаптират WoW към новите реалности.

Според TechRepublic друг начин за популяризиране на продукта на Blizzard е все по-голямото налагане на WoW в масовата култура. Едноименният филм беше само малка стъпка в тази посока. Ако тази стратегия продължи, Blizzard може да се превърне в Marvel на гейминга, смята Патърсън.

Дори и със сегашните над 5.5 млн. потребители (без да знаем точния им брой) играта остава много популярна. Представянето на Legion ще даде сигнали не само за бъдещето на WoW, но и на абонаментния модел на големите мултиплеър онлайн заглавия. Все по-малко игри в този сегмент могат да си позволят да искат по 11 евро такса на месец. World of Warcraft е може би най-известната сред тях. Което не означава, че този успех ще продължи вечно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

5 сеп 2019, 3262 прочитания

България в новата индустриална вълна 1 България в новата индустриална вълна

Дигиталната трансформация на производството и развитието на автомобилния сектор ще са основните теми на конференцията Industry 4.0

3 сеп 2019, 5619 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 10801 прочитания

20 сеп 2019, 5276 прочитания

20 сеп 2019, 2854 прочитания

20 сеп 2019, 2004 прочитания

20 сеп 2019, 1917 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит