Става ли Google Apple II

Интернет гигантът заяви все по-големи амбиции в разработката на хардуер

"Като гледам накъде се развиват компютърните технологии, пределно ясно е, че вече преминаваме от мобилен към свят, движен от изкуствения интелект", обяви Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google
"Като гледам накъде се развиват компютърните технологии, пределно ясно е, че вече преминаваме от мобилен към свят, движен от изкуствения интелект", обяви Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google
"Като гледам накъде се развиват компютърните технологии, пределно ясно е, че вече преминаваме от мобилен към свят, движен от изкуствения интелект", обяви Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google    ©  Reuters
"Като гледам накъде се развиват компютърните технологии, пределно ясно е, че вече преминаваме от мобилен към свят, движен от изкуствения интелект", обяви Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google    ©  Reuters

Мечтата на повечето софтуерни разработчици в един момент е да затворят напълно цикъла. Не само да създават ново съдържание, но също така да имат пълен контрол и върху хардуера. В зората на информационните технологии този затворен кръг е бил масова практика, но с еволюцията както на пазара, така и на системите, това се превръща в нелека задача. Примерите за балансиран подход са изключително малко, като при потребителската електроника най-яркият е Apple. И за разлика от предишните си опити сега Google залага на нова стратегия, която може и да доведе до дългоочаквания пробив на хардуерния пазар.

Предишният опит на Google да се наложи едновременно на двата фронта – софтуерния и хардуерния – се увенча с неуспех. Компанията придоби залязващия производител на смартфони Motorola в стремеж да се опълчи ефективно на Apple. Но целите на сделката бяха по-скоро патентите, а не толкова смартфоните, и Google се раздели с този бизнес, като го продаде на Lenovo. Когато по всичко изглеждаше, че групата няма да прави повече експерименти с директно предлагане на потребителска електроника, компанията през тази седмица обяви редица устройства – от умни телефони до очила за виртуална реалност, които имат за цел да постигнат точно това. За разлика от предишните опити този път гигантът от Маунтиън Вю залага на нова стратегия, която може и да доведе до дългоочаквания пробив на хардуерния пазар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове