Дигитални модели

Защо производителят на фитнес гривни Jawbone рязко се преориентира към медицинско оборудване; Стартиращата компания Greenlight разработва дебитна карта за деца; Лондонската Trussle обединява по иновативен начин недвижимите имоти и финансите

Wearables

Свързаното изместване

Умни часовници, фитнес гривни, крачкомери, разплащателни пръстени и какво ли не. Пазарът на свързана потребителска електроника вече започва да се наводнява, без дори умните аксесоари да са навлезли съвсем пълно в ежедневието. Неотдавна очакванията за растеж в сегмента бяха коригирани с 40% надолу от eMarketer, защото голяма част от продуктите на успяват да наберат критична маса потребители. Така създалата се ситуация налага обръщане на моделите. И тъкмо това се готви на направи американската компания Jawbone. Производителят на фитнес гривни отначало започна да прави слушалки и тонколони, но, изглежда, се готви да вземе рязък завой в съвсем друга насока. От потребителска електроника компанията смята да се насочи към конкретен пазар и корпоративни клиенти - производителите на медицинско оборудване.

Така от бизнес с ниски маржове основателите на Jawbone се надяват да изградят по-устойчив B2B модел. "Потребителската електроника е много труден бизнес - ниски маржове, огромни рискове, нови продукти всяка година - могат да си го позволят само големите", коментира източник от компанията за TechСrunch. Според него смяната на фокуса и изместването към услугите зад хардуера може би е бъдещето на смарт аксесоарите. Като подготовка за тази трансформация компанията в момента набира ново финансиране. Досега за десетгодишното си съществуване Jawbone е успяла да привлече 984 млн. долара. Последният рунд от 165 млн. долара беше в началото на миналата година, когато компанията е оценена на 3 млрд. долара. Все още не е ясно за каква сума преговаря Jawbone този път.
Транзакции

Ало, тате, дай пет лева

Почти всеки родител на 7-10-годишно дете е запознат със сценария: дава пари, например за екскурзия, детето ги губи. Или при малко по-големите - купува си нещо съвсем различно. Този проблем се опитва да реши базираната в Атланта стартираща компания Greenlight.

Тригодишният стартъп разработва дебитна карта за малчугани, чиито транзакции могат да бъдат следени, одобрявани и програмирани от родителите чрез мобилно приложение. Така например могат да бъдат избрани предварително сумите и определените места, където детето може да харчи. Например лимит до 10 долара в Starbucks, 20 долара за кварталния супермаркет или конкретна сума за нещо позволено в Amazon. Родителите получават уведомления всеки път, когато с картата се прави транзакция, има и опция да се изисква одобрението им. Поддръжката на картата струва 5 долара месечно за до пет деца. Освен улеснение за родителите, които имат няколко нива на контрол и мониторинг на финансите на децата си, от Greenlight са си поставили и по-голяма цел. Според един от съоснователите, Джонсън Кук, такъв тип платформа позволява на децата също да следят разходите си и да развият усет за управление на финанси от малки - да спестяват, за да покрият неочаквани разходи, да харчат разумно и да разпределят парите си.

Разбира се, това не е единствената дебитна карта с подобна идея. MasterCard, Visa и American Express също предлагат подходящи за родители предплатени пластики. Разликата тук е единствено, чe Greenlight са съсредоточени само върху тази услуга, а и получиха начално финансиране от технологичния инкубатор Advanced Technology Development Center.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар