На крилете на технологиите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

На крилете на технологиите

На крилете на технологиите

Дубай обяви планове за пасажерски дрон

25176 прочитания

Дрон, който ще превозва хора, ще започне да "оперира редовно" в Дубай от юли, обяви ръководителят на Агенцията по пътищата и транспорта в града Мат ал Таиер. С китайския модел eHang 184 вече са проведени тестови полети.

Той може да вози един пасажер с тегло до 100 кг, като летателното му време е 30 мин. Пътникът ще използва тъчскрийн, за да избере дестинация, а във вътрешността на устройството няма други контролни уреди. Дронът е пилотиран дистанционно от команден център. Може да развие скорост до 160 км/ч и да лети до 50 км с едно зареждане на батерията.

"Това не е само модел. Ние всъщност експериментирахме с това превозно средство в небето над Дубай", казва Мат ал Таиер пред Associated Press. Той също така посочва, че устройството е било одобрено за тестови полети в Невада през юни 2016 г.

Не всички обаче споделят ентусиазма на ръководителя на Агенцията по пътищата и транспорта в Дубай. Не липсват и скептици. Стийв Райт, преподавател по авиационна електроника и авиационни системи към University of the West of England, заявява пред ВВС, че сигурността трябва да бъде приоритет.

"Начинът, по който работят тези системи, прави лесно нормалното им заработване. Трудното е да направиш системи, които са издръжливи на провал. Бих искал да видя дрона да лети поне 1000 часа, преди да поставят човек в него", коментира Райт. И допълва, че не би бил доброволец за ранен полет: "Трябва да бъда вкаран вътре ритащ и крещящ."

Въпреки тези предупреждения технологиите вървят в тази посока. Миналия месец израелската фирма Urban Aeronautics обяви, че нейният пасажерски дрон Cormorant, пригоден за военни цели, може да влезе в употреба до 2020 г. Устройството за 14 млн. долара може да пренася до 500 кг със скорост 185 км/ч.

"Предложените превозни средства показват, че има истински потенциал за персоналните дронове, не само за доставки, но и за транспорт. Все още трябва да се свърши голяма технологична работа, за да се гарантира, че подобни устройства са сигурни и лесни за употреба, но ако проектът излезе на пазара, може да промени начина, по който хората се придвижват в градовете, и да направи бързото пътуване по въздуха достъпно за масите", твърди пред ВВС Мирко Ковач, директор на Лабораторията по въздушна роботика към Imperial College London.
Характеристики на eHang 184

- Превозва един пасажер с тегло до 100 кг

- Летателно време - 30 мин.

- Скорост - до 160 км/ч

Дрон, който ще превозва хора, ще започне да "оперира редовно" в Дубай от юли, обяви ръководителят на Агенцията по пътищата и транспорта в града Мат ал Таиер. С китайския модел eHang 184 вече са проведени тестови полети.

Той може да вози един пасажер с тегло до 100 кг, като летателното му време е 30 мин. Пътникът ще използва тъчскрийн, за да избере дестинация, а във вътрешността на устройството няма други контролни уреди. Дронът е пилотиран дистанционно от команден център. Може да развие скорост до 160 км/ч и да лети до 50 км с едно зареждане на батерията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новости в менюто

Новости в менюто

Цифрово убийство

Цифрово убийство

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK