Дигитални модели

Нов проект на Facebook цели да направи работната комуникация еднакво пристрастяваща с "висенето" в социалните мрежи; Приложението Truepic си поставя за цел да бъде нотариус за верификация автентичността на снимки; Google актуализира мобилното си приложение и уеб версията на търсачката си, за да дава на потребителите предложения за събития като концерти, изложби, конференции и др.

Работа в екип

Хибрид между Slack и LinkedIn

Facebook стартира нов проект, с който цели да направи работната комуникация еднакво пристрастяваща с "висенето" в социалните мрежи. Онлайн гигантът иска повече служители да ползват мрежата в работно време, за да организират задачите и идеите си. Вместо да виждат снимки на бебета, домашни любимци, партита и сватбени рокли, потребителите на Facebook at Work ще имат достъп до постоянно обновяващ се "фийд" от информация за работата на колегите им, споделени проекти, бъдещи приоритети, напомняния за срещи и други. Гигантът разчита, че много потребители вече са свикнали с newsfeed модела на Facebook за основно място, откъдето се снабдяват с информация. С Facebook at Work социалната мрежа се надява да достигне до нови клиенти, както и да монетизира продукта. Компаниите, които искат да ползват социалната мрежа за работа, ще заплащат фиксирана такса за всеки активен служител. Основните конкуренти на Facebook at Work са притежаваният от Microsoft Yammer и Slack - платформата за вътрешнофирмена комуникация, която стана едно от най-бързо развилите се бизнес приложения в дигиталния свят. Със сигурност най-големият противник на Facebook в новото начинание ще е самата репутация на социалната мрежа. Множество компании забраняват ползването на платформата в работно време от години. Най-голямата предизвикателство пред онлайн гиганта ще е да промени бранда си. Проучвания показват, че днес над 70% от работодателите вярват, че Facebook убива продуктивността на служителите им. Новата платформа, която трябваше да бъде лансирана в края на 2015 г., показва добри първоначални показатели. Над 450 компании днес ползват Facebook at Work, включително големи корпорации като Heineken и Royal Bank of Scotland. Още 60 000 компании са включени в списъка на чакащите.
Верификация

Огледалце, огледалце, покажи ме без филтър

Truepic е ново приложение, което цели да бъде нотариус за верификация автентичността на снимки. Създателите на продукта искат да предоставят отговор на въпросите, които потребителите в платформи като Tinder, Ebay и Airbnb често си задават: "Дали снимките в този профил са поправени с Photoshop", "Апартаментът, който искам да наема, изглежда ли наистина така" и др. Truepic обяви и първия си рунд за финансиране, в който компанията ще търси 1.75 млн. долара. За момента приложението планира да монетизира модела си чрез интеграция със съществуващи платформи, където автентичността на приложените снимки е под въпрос. Моделът на верификация е лесен потребителите заснемат изображение или видео с приложението, което днес е достъпно за iOS и Android устройства. Патентованата технология на Truepic не позволява върху заснетото да се прилагат филтри или да се правят каквито и да било визуални корекции. Всяко качено изображение става част от базата данни на Truepic и получава уникален номер. Потребителите могат да споделят автентичните изображения с помощта на линк. В бъдеще приложението ще ползва и блокчейн технология, за да разпространява копия от изображенията на момента. Крег Стак, един от създателите на приложението, коментира в пресрилийз до Reuters, че основната функция на Truepic е да бъде антидот на Photoshop, Instagram, Snapchat и FaceTune, които значително улесняват промяната на изображения. Според Стак бизнесът има нужда от технологично решение, с което да демонстрира истинността на снимките, с които работи. Приложението вече е свалено на над 100 000 устройства, а снимки с печата за автентичност на Truepic вече се срещат в платформи като Tinder, Ebay и Airbnb. Стак коментира, че приложението ще е особено полезно за застрахователи, които могат да улеснят процеса по създаване на полица.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал