Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Познай лицето ми; Елате на интервю в 17.00 ч.; Инвестирай 5 долара

16305 прочитания

Добавена реалност

Познай лицето ми

Добавената реалност (AR) през смартфони ще става все по-видима в близките месеци, тъй като гиганти като Apple и Google подготвят дебюта на такива платформи. Но амбиции в тази сфера имат и много стартъпи. Един от тях е Blippar, който от години работи в сектора. Технологията за визуално разпознаване на фирмата може да идентифицира над 5 млн. единици, сред които и база данни с 370 000 публични фигури. Компанията пуска Halos - социален инструмент на базата на разпознаването на лица, който ще е достъпен за всички потребители на iOS и Android. Те ще могат да сканират лицето си през приложението и да настройват различни "балони" с информация през AR като емоджи, снимки, достъп до Twitter, YouTube или Spotify. Идеята на софтуера е да показва настроението на всеки потребител. Но успехът му зависи от създаването на мрежа от други потребители, които да го използват заедно и да споделят информация помежду си. В момента компанията има над 65 млн. регистрирани потребители, но едва 500 000 ползват активно централната апликация Blippar всеки месец. Разпознаване на лицето звучи достатъчно оруелски, но технологията тепърва ще се развива, особено ако се сбъднат прогнозите, че следващият iPhone ще се отключва по този начин. Така и други приложения за добавена реалност могат да намерят път към смартфоните.
HR

Елате на интервю в 17.00 ч.

Google обяви, че пуска услугата Hire, която ще подпомага фирмите във вътрешните им процеси по наемане на служители. Hire предлага ясна и бърза система за следене на напредъка на кандидатите за работа, която ще е интегрирана с платформата G Suite. Така фирмите ще могат лесно да комуникират с подалите молба през Gmail и чрез достъпа до Google Calendar. Когато потребител урежда интервю в Hire, ще се виждат и детайли от неговата програма в Google Calendar. При включването на кандидат в Hire съответният HR може да анализира и визуализира информация за него в Google Sheets. По-рано през тази година Google пусна инициативата Google for Jobs и търсачката за свободни позиции в Google Search, чрез които кандидатите могат по-лесно да открият подходящата за тях работа. С Hire гигантът преминава от другата страна. Според Google Hire премахва нуждата фирмите саморъчно да следят кандидатите. "Hire и G Suite работят заедно и екипите по подбор на персонала ще се фокусират върху приоритетите си вместо да губят време", заявиха от гиганта. Новината е интересна също заради факта, че Google използва G Suite и свои бекенд услуги, разработени през последните години, за да решава проблеми в много специфични вертикали. Според TechCrunch интернет гигантът тепърва ще пуска на пазара и други подобни проекти, тъй като вече разполага с нужната основа за развитието им.
Финансови технологии

Инвестирай 5 долара

Приложението за микроинвестиране Stash набра финансиране за още 40 млн. долара в Series C-рунд. Софтуерът се радва на бурен растеж на нови потребители, от които 86% инвестират за пръв път. Чрез платформата всеки може да започне да влага дребни суми (най-малко 5 долара) и впоследствие да разшири портфолиото си. Stash работи на населения пазар за нетрадиционни инвестиции, където са тъй наречените робоконсултанти като Betterment, приложения за инвестиции в акции като Robinhood и конкурентът на Stash за микроинвестиране Acorn, който е подкрепен от PayPal. При Stash потребителите нямат нужда от отделени големи суми, преди да започнат да инвестират. Създаването на акаунт става за минути и свързва Stash с банковата сметка на потребителя, който има достъп до 35 инвестиционни възможности и получава персонализирани съвети. По-голямата цел на софтуера е да успокои новаците в тази сфера и постепенно да ги убеди да отделят по-големи суми за инвестиционни сделки и така да автоматизира целия процес. Stash обяви, че вече има над 850 000 създадени профили, от които повечето не са инвестирали досега. Досега за две години стартиращата компания е привлякла финансиране за над 78 млн. долара. Новият рунд е воден от фонда Coatue Management, който досега е инвестирал в Snap и китайската Didi Chuxing.
Добавена реалност

Познай лицето ми

Добавената реалност (AR) през смартфони ще става все по-видима в близките месеци, тъй като гиганти като Apple и Google подготвят дебюта на такива платформи. Но амбиции в тази сфера имат и много стартъпи. Един от тях е Blippar, който от години работи в сектора. Технологията за визуално разпознаване на фирмата може да идентифицира над 5 млн. единици, сред които и база данни с 370 000 публични фигури. Компанията пуска Halos - социален инструмент на базата на разпознаването на лица, който ще е достъпен за всички потребители на iOS и Android. Те ще могат да сканират лицето си през приложението и да настройват различни "балони" с информация през AR като емоджи, снимки, достъп до Twitter, YouTube или Spotify. Идеята на софтуера е да показва настроението на всеки потребител. Но успехът му зависи от създаването на мрежа от други потребители, които да го използват заедно и да споделят информация помежду си. В момента компанията има над 65 млн. регистрирани потребители, но едва 500 000 ползват активно централната апликация Blippar всеки месец. Разпознаване на лицето звучи достатъчно оруелски, но технологията тепърва ще се развива, особено ако се сбъднат прогнозите, че следващият iPhone ще се отключва по този начин. Така и други приложения за добавена реалност могат да намерят път към смартфоните.
HR

Елате на интервю в 17.00 ч.

Google обяви, че пуска услугата Hire, която ще подпомага фирмите във вътрешните им процеси по наемане на служители. Hire предлага ясна и бърза система за следене на напредъка на кандидатите за работа, която ще е интегрирана с платформата G Suite. Така фирмите ще могат лесно да комуникират с подалите молба през Gmail и чрез достъпа до Google Calendar. Когато потребител урежда интервю в Hire, ще се виждат и детайли от неговата програма в Google Calendar. При включването на кандидат в Hire съответният HR може да анализира и визуализира информация за него в Google Sheets. По-рано през тази година Google пусна инициативата Google for Jobs и търсачката за свободни позиции в Google Search, чрез които кандидатите могат по-лесно да открият подходящата за тях работа. С Hire гигантът преминава от другата страна. Според Google Hire премахва нуждата фирмите саморъчно да следят кандидатите. "Hire и G Suite работят заедно и екипите по подбор на персонала ще се фокусират върху приоритетите си вместо да губят време", заявиха от гиганта. Новината е интересна също заради факта, че Google използва G Suite и свои бекенд услуги, разработени през последните години, за да решава проблеми в много специфични вертикали. Според TechCrunch интернет гигантът тепърва ще пуска на пазара и други подобни проекти, тъй като вече разполага с нужната основа за развитието им.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fonche avatar :-|
    Иван

    Stash работи само за САЩ в момента а в статията леко подвежда че всеки може да започне да влага.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.