Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Алгоритми за всичко; Само за една нощ... наистина; Заgrabваща конкуренция

14737 прочитания

Търговия

Алгоритми за всичко

Първата стъпка в работата на всеки търговски посредник е да се свърже с потенциален клиент. Според базирания в Сан Франциско стартъп Node повечето търговци инвестират времето си грешно в контакти без реална перспектива за продажба. Node е платформа, която ползва изкуствен интелект, за да генерира списък от потенциални купувачи, при които вероятността за финализирането на сделка е висока. За последните две години и половина стартъпът развива алгоритмите си тайно. Node обяви затварянето на втория си инвестиционен рунд, който ще използва за навлизане на пазара. Набраното финансиране е 10.8 млн. долара. Водещ инвеститор е Avalon Ventures с участието и на Canaan Partners и инвеститора Марк Кюбън. Създателката на Node Фалън Фатеми е бивш инженер в Google. Тя коментира пред TechCrunch, че опитът й в търсачката я прави точния човек, който да разработи алгоритми в полза на бизнеса. Според Фатеми Node променя традиционния подход към продажбите, като въвежда достоверна статистика и автоматизирани съвети. Node дори генерира първоначалния имейл, който търговските представители да изпратят. По този начин софтуерът увеличава допълнително вероятността за финализиране на продажба. Платформата стартира с фокус върху търговските посредници, но в бъдеще цели да развие дейността си и в други индустрии. Мисията на Node е чрез анализ на големи количества данни да автоматизира множество процеси в бизнеса и личния живот - от наемането на персонал до свързването с романтичен партньор.
Хотели

Само за една нощ... наистина

Със сигурност най-досадната част от всяко пътуване е напасването на часовете за настаняване и напускане на хотела. HotelFlex разрешава проблема, като позволява на пътуващите да не плащат несправедливо висока сума за стая, която ще ползват по-малко от стандартните 20 часа. На свой ред хотелиерите могат да привличат клиенти в дните, в които повечето им стаи остават празни. Стартъпът е част от тазгодишната лятна програма на акселератора Y Combinator. Създателите искат да променят начина, по който хотелите функционират, за да увеличат усещането за справедливост в потребителите. Така ползващите HotelFleх, които се настаняват в 12 вечерта и напускат стаята си в 7 ч. на следващата сутрин, ще плащат по-малко от клиентите, които се чекират в 3 следобед и си тръгват в 12 по обед на следващия ден. Другата опция, която иновативната платформа предлага, е компенсация при настаняване по-късно от стандартното време: ако гостът се настани пет часа по-късно, правото му на престой се увеличава с пет часа. За момента бизнес моделът е семпъл. HotelFlex разделя крайната цена за стаята на 20 часа (стандартният прозорец при еднодневното наемане на хотелски стаи), а почасовата ставка се умножава по крайния брой часове, прекарани в хотела. HotelFlex получава 15% само от допълнителния доход, който хотелиерите генерират. В бъдеще стартъпът иска да въведе алгоритми, които да "подсказват" на собствениците на хотели различни почасови цени, базирани на моментното търсене. HotelFlex ще се фокусира върху изграждането на партньорства и с платформи за резервации.
Споделено пътуване

Заgrabваща конкуренция

Grab е приложение за бързо намиране на кола за споделено пътуване. Стартъпът, който е основен конкурент на Uber в Югоизточна Азия, набра нов инвестиционен рунд в размер на 2 млрд. долара. Основни инвеститори са SoftBank и Didi Chuxing - компанията, която победи Uber в Китай. В коментар за Venture Beat, представител на Didi Chuxing, заяви, че е възможно рундът да нарасне с още 500 млн. долара от ангел инвеститори. Новото финансиране оценява Grab на 6 млрд. долара. Резултатът се равнява на двукратно увеличение на пазарната стойност на стартъпа спрямо последната оценка от септември 2016 г., когато Grab набра 750 млн. долара. Според анализатори агресивната стратегия за пазарно навлизане на стартъпа е базирана на неуспехите и изводите от дейността на Uber в Русия и Китай. Grab оперира в 36 града в Югоизточна Азия. Приложението се ползва от над 50 милиона потребители и 1.1 милиона шофьори. Освен с лицензирани таксита и частни коли ползващите Grab могат да пътуват с мотори и маршрутки. Платформата позволява и уреждането на споделено пътуване. Като стратегия за бъдещо развитие Grab навлиза и в сектора на финансовите технологии. Компанията създава платформа за мобилно разплащане, която вече се ползва от над 2 милиона потребители в Индонезия. Според доклад на Google през 2025 г. индонезийският пазар за споделено пътуване ще се равнява на $13.1 млрд. годишно. Разработката на система за мобилни плащания ще предостави на Grab път към районите в Азия с недостатъчно финансово обслужване.
Търговия

Алгоритми за всичко

Първата стъпка в работата на всеки търговски посредник е да се свърже с потенциален клиент. Според базирания в Сан Франциско стартъп Node повечето търговци инвестират времето си грешно в контакти без реална перспектива за продажба. Node е платформа, която ползва изкуствен интелект, за да генерира списък от потенциални купувачи, при които вероятността за финализирането на сделка е висока. За последните две години и половина стартъпът развива алгоритмите си тайно. Node обяви затварянето на втория си инвестиционен рунд, който ще използва за навлизане на пазара. Набраното финансиране е 10.8 млн. долара. Водещ инвеститор е Avalon Ventures с участието и на Canaan Partners и инвеститора Марк Кюбън. Създателката на Node Фалън Фатеми е бивш инженер в Google. Тя коментира пред TechCrunch, че опитът й в търсачката я прави точния човек, който да разработи алгоритми в полза на бизнеса. Според Фатеми Node променя традиционния подход към продажбите, като въвежда достоверна статистика и автоматизирани съвети. Node дори генерира първоначалния имейл, който търговските представители да изпратят. По този начин софтуерът увеличава допълнително вероятността за финализиране на продажба. Платформата стартира с фокус върху търговските посредници, но в бъдеще цели да развие дейността си и в други индустрии. Мисията на Node е чрез анализ на големи количества данни да автоматизира множество процеси в бизнеса и личния живот - от наемането на персонал до свързването с романтичен партньор.
Хотели

Само за една нощ... наистина

Със сигурност най-досадната част от всяко пътуване е напасването на часовете за настаняване и напускане на хотела. HotelFlex разрешава проблема, като позволява на пътуващите да не плащат несправедливо висока сума за стая, която ще ползват по-малко от стандартните 20 часа. На свой ред хотелиерите могат да привличат клиенти в дните, в които повечето им стаи остават празни. Стартъпът е част от тазгодишната лятна програма на акселератора Y Combinator. Създателите искат да променят начина, по който хотелите функционират, за да увеличат усещането за справедливост в потребителите. Така ползващите HotelFleх, които се настаняват в 12 вечерта и напускат стаята си в 7 ч. на следващата сутрин, ще плащат по-малко от клиентите, които се чекират в 3 следобед и си тръгват в 12 по обед на следващия ден. Другата опция, която иновативната платформа предлага, е компенсация при настаняване по-късно от стандартното време: ако гостът се настани пет часа по-късно, правото му на престой се увеличава с пет часа. За момента бизнес моделът е семпъл. HotelFlex разделя крайната цена за стаята на 20 часа (стандартният прозорец при еднодневното наемане на хотелски стаи), а почасовата ставка се умножава по крайния брой часове, прекарани в хотела. HotelFlex получава 15% само от допълнителния доход, който хотелиерите генерират. В бъдеще стартъпът иска да въведе алгоритми, които да "подсказват" на собствениците на хотели различни почасови цени, базирани на моментното търсене. HotelFlex ще се фокусира върху изграждането на партньорства и с платформи за резервации.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK