Дигитални модели

Алгоритми за всичко; Само за една нощ... наистина; Заgrabваща конкуренция

Търговия

Алгоритми за всичко

Първата стъпка в работата на всеки търговски посредник е да се свърже с потенциален клиент. Според базирания в Сан Франциско стартъп Node повечето търговци инвестират времето си грешно в контакти без реална перспектива за продажба. Node е платформа, която ползва изкуствен интелект, за да генерира списък от потенциални купувачи, при които вероятността за финализирането на сделка е висока. За последните две години и половина стартъпът развива алгоритмите си тайно. Node обяви затварянето на втория си инвестиционен рунд, който ще използва за навлизане на пазара. Набраното финансиране е 10.8 млн. долара. Водещ инвеститор е Avalon Ventures с участието и на Canaan Partners и инвеститора Марк Кюбън. Създателката на Node Фалън Фатеми е бивш инженер в Google. Тя коментира пред TechCrunch, че опитът й в търсачката я прави точния човек, който да разработи алгоритми в полза на бизнеса. Според Фатеми Node променя традиционния подход към продажбите, като въвежда достоверна статистика и автоматизирани съвети. Node дори генерира първоначалния имейл, който търговските представители да изпратят. По този начин софтуерът увеличава допълнително вероятността за финализиране на продажба. Платформата стартира с фокус върху търговските посредници, но в бъдеще цели да развие дейността си и в други индустрии. Мисията на Node е чрез анализ на големи количества данни да автоматизира множество процеси в бизнеса и личния живот - от наемането на персонал до свързването с романтичен партньор.
Хотели

Само за една нощ... наистина

Със сигурност най-досадната част от всяко пътуване е напасването на часовете за настаняване и напускане на хотела. HotelFlex разрешава проблема, като позволява на пътуващите да не плащат несправедливо висока сума за стая, която ще ползват по-малко от стандартните 20 часа. На свой ред хотелиерите могат да привличат клиенти в дните, в които повечето им стаи остават празни. Стартъпът е част от тазгодишната лятна програма на акселератора Y Combinator. Създателите искат да променят начина, по който хотелите функционират, за да увеличат усещането за справедливост в потребителите. Така ползващите HotelFleх, които се настаняват в 12 вечерта и напускат стаята си в 7 ч. на следващата сутрин, ще плащат по-малко от клиентите, които се чекират в 3 следобед и си тръгват в 12 по обед на следващия ден. Другата опция, която иновативната платформа предлага, е компенсация при настаняване по-късно от стандартното време: ако гостът се настани пет часа по-късно, правото му на престой се увеличава с пет часа. За момента бизнес моделът е семпъл. HotelFlex разделя крайната цена за стаята на 20 часа (стандартният прозорец при еднодневното наемане на хотелски стаи), а почасовата ставка се умножава по крайния брой часове, прекарани в хотела. HotelFlex получава 15% само от допълнителния доход, който хотелиерите генерират. В бъдеще стартъпът иска да въведе алгоритми, които да "подсказват" на собствениците на хотели различни почасови цени, базирани на моментното търсене. HotelFlex ще се фокусира върху изграждането на партньорства и с платформи за резервации.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се