Дигитални модели

Аудиовзрив; Новите лещи на баба; Скъпи, твой ред е

Гласово търсене

Аудиовзрив

Речта започва да играе все по-значима роля в начина, по който потребителите търсят и достигат до информация. С нарастването на популярността на аудиокнигите и подкаст емисиите, както и с подобренията при гласовите технологии, все повече домакинства купуват устройства като Amazon Echo и Google Home. Израелският стартъп Auidoburst осъзнава потенциала на сегмента и представи новия си гласов продукт - уеб търсачка, с която потребителите ще могат да търсят информация от аудиокниги, радиопрограми и други гласови записи. Компанията, която има офиси в Ню Йорк и Пало Алто, разработва технологията за звукова търсачка и библиотека с гласово съдържание през последните две години. През юни компанията привлече инвестиция от 6.7 млн. долара от японския гигант Аdvanced Media. Крайната цел на стартъпа е да организира цялата звукова информация, с която светът разполага, от телевизионни новини до видеовлогове, по разбираем и лесен за търсене начин. За да създаде библиотеката си от аудиозаписи, Audioburst събира милиони звукови сегменти дневно от над 1000 източници. Някои от партньорите, с които платформата работи в момента, включват Bloomberg Radio и Fox Radio.
Добавена реалност

Новите лещи на баба

След като Google лансира очила за добавена реалност (AR), множество стартъпи започнаха да развиват подобни продукти. Този месец Omega Ophthalmics представи нови контактни лещи, които позволяват интеграция с приложения за AR. Лещите се поставят хирургично, тъй като имат и медицинско приложение - могат да се справят с недъзи в очната структура като перде или астигматизъм. Имплантирането на лещи не е нова технология - в САЩ над 3.6 милиона пациенти минават през процедурата всяка година, сред които главно са представители на по-възрастното поколение. Създателят на Omega Ophthalmics Гари Уорц осъзнава потенциала на процедурата да предостави и допълнителна услуга. Компанията разработва платформа, чрез която други производители ще могат да създават интерактивни приложения, които да улеснят живота на възрастните хора. Платформата ще е интегрирана с лещите и ще предоставя възможността за добавянето на сензори, както и интеграция с технологиите на виртуалната и разширена реалност. В интервю с TechCrunch Уорц сравнява иновацията на Omega Ophthalmics с тази, която Илън Мъск създава посредством неврологичния си стартъп Neuralink. Уорц не предвижда младите хора с добро зрение да се интересуват от продукта. Очаква се основните клиенти на Omega Ophthalmics да са възрастни хора, които искат да запазят независимостта си.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал