Дигитални модели

Усмихни се, за да харесаш; Ипотеката умря, да живее ипотеката!; Да привлечеш пари пет години по-късно

Фото

Усмихни се, за да харесаш

Polygram създава технология, която позволява на потребителите да следят точните емоционални реакции, които публикациите им в социалните мрежи провокират. От отвращение до радост или изненада, Polygram предлага инструмент за разчитане на промените в лицевите изражения в реално време. В допълнение - платформата предлага филтри, чрез които потребителите ще могат да правят лицата си по-привлекателни. За разлика от Snapchat и Instagram, новата социална мрежа няма да предлага типичните AR филтри, които поставят животински маски върху снимките на потребителя. Платформата прави опит и да разреши проблема с неправомерното запазване на изображения. Именно тази бе първоначалната идея на Snapchat - да предостави на потребителите си възможността да изпращат изчезващи снимки, които не могат да бъдат запазени. След приключването на първия инвестиционен рунд в размер на 2.1 млн. долара сега Polygram лансира приложението си за iOS. Дългосрочната цел на новата платформа е да засенчи Snapchat и Instagram. Основното предизвикателство пред Polygram ще бъде опасността от това наложилите се социални мрежи да копират иновативната технология за разпознаване на емоциите от другата страна на екрана. Според създателя на приложението Фаряр Газанафари първоначалните потребители на Polygram ще са онези, които искат да тестват публикациите си, преди да ги качат в други социални мрежи. "Това ще са предимно така наречените social media influencers - хора, чиито онлайн профили налагат общественото мнение и заформят тенденции", коментира Газан ф ари в публикация на личния си блог. Днес Polygram оперира в особено популярна ниша. Преди година Facebook купи стартъпа FacioMetrics, чиято единствена технология бе "преводът" на усмивки в истинския свят към харесвания в социалните мрежи. Стойността на сделката не бе обявена публично. Polygram предлага значително по-широк спектър от функционалности, включително разпознаването на широк спектър от емоции. Реакциите на "наблюдаващите" се трансформират като емотикони. По този начин за всяка публикувана снимка потребителите на Polygram ще получават анализ на популярността й сред различни демографски групи.
Имоти

Ипотеката умря, да живее ипотеката!

Habito е лондонски стартъп, който цели да мигрира процеса по кандидатстване за ипотека онлайн. Тази седмица компанията обяви, че е набрала 18.5 млн. паунда. Начело на инвестиционния рунд е фондът Atomico, стартиран от Никлас Зенстрьом - един от създателите на Skype. Участие във финансирането са взели и фондовете Mosaic Ventures, Ribbit Capital и Revolutionary (Ad)Ventures. До момента общото финансиране на Habito е 27 млн. паунда. Habito ще използва инвестицията, за да създаде партньорства с големи банки и по-малки кредитни институции. Целта на компанията е да предлага услуга, в която клиентът може да бъде одобрен за кредит на момента. В допълнение - планира да разшири кръга от услуги, които предлага, като се насочи към застрахователната индустрия. В идните две години Habito планира да предлага застраховки живот и имущество. "Това е естествената следваща стъпка в развитието на Habito", коментира Даниел Хегарти, създател на компанията. Habito стартира като инструмент, чиято основна цел е да премахне трудностите около кандидатстването за ипотека. Специално разработените алгоритми, които са патентованата технология зад платформата, сравняват над 11 000 предложения от близо 70 кредитни институции в реално време. По този начин Habito препоръчва индивидуално най-подходящата ипотека за всеки кредитополучател. Целият процес по кандидатстване става през уебсайта на Habito и така премахва напълно брокерските такси и надценки. В допълнение - щом клиентът попълни данните си веднъж, Habito ще продължи да изпраща информация относно най-подходящата ипотека спрямо профила на всеки кредитополучател. Така потребителите на Habito ще могат да предоговорят заема си, знаейки, че винаги ще ползват най-изгодните кредитни условия. Самата миграция от една кредитна институция към друга също се поема изцяло от Habito и така потребителите имат допълнителни стимули да ползват услугите на стартъпа.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал