Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Край на автомобилните ключове; Големите амбиции на Slack; Изправи се, не ръкомахай

29361 прочитания

Автомобили

Край на ключовете

BMW обмисля дали да премахне остарелите "аналогови" ключове за кола, обяви Ийън Робъртсън от борда на директорите на германския гигант, отговорен за продажбите. Според него е факт, че всички потребители вече имат смартфони, а приложението на BMW може да отключва моделите на марката. Това прави ключовете морално остарели, допълва мениджърът. "Кажете ми честно, колко хора имат нужда от тях", заяви Робъртсън по време на изложението във Франкфурт, като допълни, че вече никой дори не пали колата с ключове. "Въобще не ги вадят от джоба си, защо да ги носят със себе си", смята Робъртсън, според когото BMW може да премахне ключовете изцяло. "Разглеждаме възможностите и ще решим дали да го направим скоро или след време", завърши представителят на BMW. Компанията не е първата в сектора, която обмисля подобна стъпка. През миналата година Volvo демонстрира прототип, чрез който шофьорите отключват колите си с приложение. Някои производители имат софтуер, чрез които автомобилите могат да се заключват и отключват дистанционно, както и да се включват двигателите. Използването на смартфони дава възможност за все по-голямото навлизане на услуги за споделяне на коли, считано от повечето играчи за бъдещето на индустрията.
Платформа

Големите амбиции на Slack

Платформата за вътрешнофирмена комуникация Slack получи ново голямо финансиране, което оценява компанията на над 5 млрд. долара. Рундът от 250 млн. долара е воден от японската Softbank. През последната година Slack постоянно въвежда нови услуги в платформата си, като целта е да се насочи към по-големи бизнес клиенти, съобщи TechCrunch. В момента компанията има над 6 млн. активни дневни потребители и обяви, че годишните й приходи са над 200 млн. долара. Любимата фирма на Силициевата долина иска да се опълчи на гиганти като Microsoft и Atlassian. На пазара се носят и слухове, че Amazon се интересува от Slack, като може да предложи цена от 9 млрд. долара. Подобен интерес имаше и от Microsoft, но гигантът реши да се съсредоточи върху разширяване на функционалността на Skype. През този месец Slack пусна нова функция, която дава възможност за създаване на канали, към които могат да се присъединяват потребители от различни организации. Макар и да изглежда като естествена стъпка, целта на тази нова услуга е да привлече по-големи клиенти. Това беше поредната инвестиция на фонда за 100 млрд. долара на Softbank, като основната цел на японския гигант са компании от Силициевата долина.
Оратори

Изправи се, не ръкомахай

Стартъпът Vocalytics иска да помогне на всеки да бъде по-добър оратор и лектор. Проектът използва машинно самообучение и изкуствен интелект, за да анализира видеоматериали с речи и лекции на отделни потребители и дава обратна връзка за езика на тялото им. Първоначално екипът разглежда движението на ръцете и позата, но планът е да се разрасне към анализ на погледа, лицевите черти и други невербални движения. Крайната цел на Vocalytics, който е създаден от Даниш Даомани и Паритош Гупта, е да изгради изкуствен интелект, който да дава същите насоки на потребители, какъвто би дал и професионален инструктор. Стартъпът взе участие в хакатона Disrupt SF в Сан Франциско. Екипът използва решения на Microsoft и Facebook за обучение на алгоритъма си. Според създателите на платформата тя все още няма инструмент за анализ на речта, като тепърва ще се добавя такава функционалност. Но на пазара вече има подобни услуги.
Автомобили

Край на ключовете

BMW обмисля дали да премахне остарелите "аналогови" ключове за кола, обяви Ийън Робъртсън от борда на директорите на германския гигант, отговорен за продажбите. Според него е факт, че всички потребители вече имат смартфони, а приложението на BMW може да отключва моделите на марката. Това прави ключовете морално остарели, допълва мениджърът. "Кажете ми честно, колко хора имат нужда от тях", заяви Робъртсън по време на изложението във Франкфурт, като допълни, че вече никой дори не пали колата с ключове. "Въобще не ги вадят от джоба си, защо да ги носят със себе си", смята Робъртсън, според когото BMW може да премахне ключовете изцяло. "Разглеждаме възможностите и ще решим дали да го направим скоро или след време", завърши представителят на BMW. Компанията не е първата в сектора, която обмисля подобна стъпка. През миналата година Volvo демонстрира прототип, чрез който шофьорите отключват колите си с приложение. Някои производители имат софтуер, чрез които автомобилите могат да се заключват и отключват дистанционно, както и да се включват двигателите. Използването на смартфони дава възможност за все по-голямото навлизане на услуги за споделяне на коли, считано от повечето играчи за бъдещето на индустрията.
Платформа

Големите амбиции на Slack

Платформата за вътрешнофирмена комуникация Slack получи ново голямо финансиране, което оценява компанията на над 5 млрд. долара. Рундът от 250 млн. долара е воден от японската Softbank. През последната година Slack постоянно въвежда нови услуги в платформата си, като целта е да се насочи към по-големи бизнес клиенти, съобщи TechCrunch. В момента компанията има над 6 млн. активни дневни потребители и обяви, че годишните й приходи са над 200 млн. долара. Любимата фирма на Силициевата долина иска да се опълчи на гиганти като Microsoft и Atlassian. На пазара се носят и слухове, че Amazon се интересува от Slack, като може да предложи цена от 9 млрд. долара. Подобен интерес имаше и от Microsoft, но гигантът реши да се съсредоточи върху разширяване на функционалността на Skype. През този месец Slack пусна нова функция, която дава възможност за създаване на канали, към които могат да се присъединяват потребители от различни организации. Макар и да изглежда като естествена стъпка, целта на тази нова услуга е да привлече по-големи клиенти. Това беше поредната инвестиция на фонда за 100 млрд. долара на Softbank, като основната цел на японския гигант са компании от Силициевата долина.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    alexander97 avatar :-|
    Alexander97

    "BMW обмисля дали да премахне остарелите "аналогови" ключове за кола, обяви Ийън Робъртсън от борда на директорите "

    Чета и не вярвам на очите си!
    Тойота от години отключва с карта, която стои някъде у вас - в джоб, чанта и доближаването до автомобила го отключва! Пали се с бутон.
    БМВ сериозно изостава, ако е коректен превода на новината!!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK