Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Доставка за 385 млн. долара; Измерим маркетинг: мисията възможна; Обратно към банковите плащания

27529 прочитания

Храна

Доставка за 385 млн. долара

Една от първите европейски компании еднорози привлече нов инвестиционен рунд. Deliveroo, лондонският стартъп за доставка на храна от локални ресторанти, набра инвестиция от 385 млн. долара. Това е седмият път, в който компанията търси финансова подкрепа от фондове за рисков капитал. Макар точната оценка да не е публично достъпна, според източници от пазара стойността на Deliveroo е над 2 млрд. долара. Сред участниците в последния инвестиционен рунд са американските T. Rowe Price и Fidelity, чиито предходни инвестиции включват Facebook, AirBnB и Tesla. Фондовете DST Global, General Catalyst, Index Ventures и Accel Partners инвестират в компанията за втори път. До момента Deliveroo е набрала над 860 млн. долара. Фирмата ще ползва свежия капитал, за да развие програмата си Editions. Чрез нея Deliveroo изгражда кухненски съоръжения, които да се ползват от ресторантите в мрежата на приложението, но само за доставка. Целта е да предостави на заведенията възможност да увеличат поръчките, които могат да обработят, както и да оптимизира времето за доставка. Според създателя на компанията Уил Шу компанията ще ползва инвестицията и за разрастване в нови градове. Приложението е налично в 150 града по света. Въпреки огромните капиталовложения финансовият успех на модела все още е непотвърден. Въпреки че компанията е увеличила приходите си с 611% през 2016 г., загубите й също са нараснали - с над 300%, а маржът на печалбата е едва 0.7%.
Кампания

Измерим маркетинг: мисията възможна

Стокхолмският стартъп Funnel набра 10 млн. евро инвестиции от фондовете Balderton Capital, Industrifonden и Zobito. Компанията разработва иновативна платформа, с помощта на която маркетолози ще могат да измерват ефективността на рекламните си кампании. Стартъпът ще използва новия капитал, за да развие продукта си допълнително, както и да отвори още офиси в Европа и Америка. Funnel e създаден през 2014 г. от серийните предприемачи Фредрик Сканце и Пер Маде. Екипът е участвал в разработката на рекламната платформа на Facebook, както и на приложението Qwaya (което автоматизира работата на маркетолозите в социалната мрежа). Funnel позволява на потребителите да следят ефективността на кампаниите от удобна единна платформа. По този начин експертите могат да вземат информирани решения за инвестициите в рекламни бюджети. В блога на компанията създателите й коментираха, че целта им е била да изградят още по-успешен продукт, който да обхваща повече от исканията на клиентите им. "Когато създадохме Funnel, искахме да ползваме колкото се може повече от големия ни опит си от сферите на онлайн търговията и дигиталната реклама", допълват от фирмата. Екипът на Funnel е интервюирал стотици клиенти на първата си компания, преди да изгради първата версия на новия си продукт. Според Маде Funnel продължава активно да разчита на обратна връзка, за да развие и добави нови функционалности към маркетинговата си платформа.
Финанси

Обратно към банковите плащания

Лондонският финтех стартъп GoCardless обяви, че е привлякъл инвестиции за 22.5 млн. долара. Компанията получава подкрепа от едни от най-престижните инвестиционни фондове като Notion, Passion, Accel и Balderton Capital. GoCardless създава система за директни плащания от банка към банка. По този начин малките и средните бизнеси спестяват от такси за обработка на кредитни и дебитни карти. Сред клиентите на GoCardless са Virgin, The Guardian и Trip Adviser. Услугите са налични в еврозоната, Великобритания и Швеция. Очаква се през 2018 г. компанията да навлезе и в Австрия и Дания. Стартъпът обслужва главно международни компании, които искат да предоставят на клиентите си от целия свят възможността да осъществяват ежемесечни, ежеседмични или други повтарящи се плащания. GoCardless стартира от Y Combinator, най-успешният акселератор в Силициевата долина. Продуктът на младата компания е с основна насоченост към SaaS (софтуер като услуга) бизнесите. В прессъобщението за новата инвестиция създателят на GoCardless Хироки Такючи коментира проблема, който стартъпът му разрешава: "В GoCardless измислихме система, която свързва повтарящите се транзакции със съществуващи банкови инфраструктури." Компанията все още не е обявила приходите си публично, но разкрива, че обслужва годишни транзакции за около 4 млрд. долара. До момента около 30 000 европейски компании разчитат на GoCardless.
Храна

Доставка за 385 млн. долара

Една от първите европейски компании еднорози привлече нов инвестиционен рунд. Deliveroo, лондонският стартъп за доставка на храна от локални ресторанти, набра инвестиция от 385 млн. долара. Това е седмият път, в който компанията търси финансова подкрепа от фондове за рисков капитал. Макар точната оценка да не е публично достъпна, според източници от пазара стойността на Deliveroo е над 2 млрд. долара. Сред участниците в последния инвестиционен рунд са американските T. Rowe Price и Fidelity, чиито предходни инвестиции включват Facebook, AirBnB и Tesla. Фондовете DST Global, General Catalyst, Index Ventures и Accel Partners инвестират в компанията за втори път. До момента Deliveroo е набрала над 860 млн. долара. Фирмата ще ползва свежия капитал, за да развие програмата си Editions. Чрез нея Deliveroo изгражда кухненски съоръжения, които да се ползват от ресторантите в мрежата на приложението, но само за доставка. Целта е да предостави на заведенията възможност да увеличат поръчките, които могат да обработят, както и да оптимизира времето за доставка. Според създателя на компанията Уил Шу компанията ще ползва инвестицията и за разрастване в нови градове. Приложението е налично в 150 града по света. Въпреки огромните капиталовложения финансовият успех на модела все още е непотвърден. Въпреки че компанията е увеличила приходите си с 611% през 2016 г., загубите й също са нараснали - с над 300%, а маржът на печалбата е едва 0.7%.
Кампания

Измерим маркетинг: мисията възможна

Стокхолмският стартъп Funnel набра 10 млн. евро инвестиции от фондовете Balderton Capital, Industrifonden и Zobito. Компанията разработва иновативна платформа, с помощта на която маркетолози ще могат да измерват ефективността на рекламните си кампании. Стартъпът ще използва новия капитал, за да развие продукта си допълнително, както и да отвори още офиси в Европа и Америка. Funnel e създаден през 2014 г. от серийните предприемачи Фредрик Сканце и Пер Маде. Екипът е участвал в разработката на рекламната платформа на Facebook, както и на приложението Qwaya (което автоматизира работата на маркетолозите в социалната мрежа). Funnel позволява на потребителите да следят ефективността на кампаниите от удобна единна платформа. По този начин експертите могат да вземат информирани решения за инвестициите в рекламни бюджети. В блога на компанията създателите й коментираха, че целта им е била да изградят още по-успешен продукт, който да обхваща повече от исканията на клиентите им. "Когато създадохме Funnel, искахме да ползваме колкото се може повече от големия ни опит си от сферите на онлайн търговията и дигиталната реклама", допълват от фирмата. Екипът на Funnel е интервюирал стотици клиенти на първата си компания, преди да изгради първата версия на новия си продукт. Според Маде Funnel продължава активно да разчита на обратна връзка, за да развие и добави нови функционалности към маркетинговата си платформа.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK