Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2017, 11:23, 27473 прочитания

Дигитални модели

Доставка за 385 млн. долара; Измерим маркетинг: мисията възможна; Обратно към банковите плащания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Храна
Доставка за 385 млн. долара

Една от първите европейски компании еднорози привлече нов инвестиционен рунд. Deliveroo, лондонският стартъп за доставка на храна от локални ресторанти, набра инвестиция от 385 млн. долара. Това е седмият път, в който компанията търси финансова подкрепа от фондове за рисков капитал. Макар точната оценка да не е публично достъпна, според източници от пазара стойността на Deliveroo е над 2 млрд. долара. Сред участниците в последния инвестиционен рунд са американските T. Rowe Price и Fidelity, чиито предходни инвестиции включват Facebook, AirBnB и Tesla. Фондовете DST Global, General Catalyst, Index Ventures и Accel Partners инвестират в компанията за втори път. До момента Deliveroo е набрала над 860 млн. долара. Фирмата ще ползва свежия капитал, за да развие програмата си Editions. Чрез нея Deliveroo изгражда кухненски съоръжения, които да се ползват от ресторантите в мрежата на приложението, но само за доставка. Целта е да предостави на заведенията възможност да увеличат поръчките, които могат да обработят, както и да оптимизира времето за доставка. Според създателя на компанията Уил Шу компанията ще ползва инвестицията и за разрастване в нови градове. Приложението е налично в 150 града по света. Въпреки огромните капиталовложения финансовият успех на модела все още е непотвърден. Въпреки че компанията е увеличила приходите си с 611% през 2016 г., загубите й също са нараснали - с над 300%, а маржът на печалбата е едва 0.7%.
Кампания
Измерим маркетинг: мисията възможна

Стокхолмският стартъп Funnel набра 10 млн. евро инвестиции от фондовете Balderton Capital, Industrifonden и Zobito. Компанията разработва иновативна платформа, с помощта на която маркетолози ще могат да измерват ефективността на рекламните си кампании. Стартъпът ще използва новия капитал, за да развие продукта си допълнително, както и да отвори още офиси в Европа и Америка. Funnel e създаден през 2014 г. от серийните предприемачи Фредрик Сканце и Пер Маде. Екипът е участвал в разработката на рекламната платформа на Facebook, както и на приложението Qwaya (което автоматизира работата на маркетолозите в социалната мрежа). Funnel позволява на потребителите да следят ефективността на кампаниите от удобна единна платформа. По този начин експертите могат да вземат информирани решения за инвестициите в рекламни бюджети. В блога на компанията създателите й коментираха, че целта им е била да изградят още по-успешен продукт, който да обхваща повече от исканията на клиентите им. "Когато създадохме Funnel, искахме да ползваме колкото се може повече от големия ни опит си от сферите на онлайн търговията и дигиталната реклама", допълват от фирмата. Екипът на Funnel е интервюирал стотици клиенти на първата си компания, преди да изгради първата версия на новия си продукт. Според Маде Funnel продължава активно да разчита на обратна връзка, за да развие и добави нови функционалности към маркетинговата си платформа.
Финанси
Обратно към банковите плащания

Лондонският финтех стартъп GoCardless обяви, че е привлякъл инвестиции за 22.5 млн. долара. Компанията получава подкрепа от едни от най-престижните инвестиционни фондове като Notion, Passion, Accel и Balderton Capital. GoCardless създава система за директни плащания от банка към банка. По този начин малките и средните бизнеси спестяват от такси за обработка на кредитни и дебитни карти. Сред клиентите на GoCardless са Virgin, The Guardian и Trip Adviser. Услугите са налични в еврозоната, Великобритания и Швеция. Очаква се през 2018 г. компанията да навлезе и в Австрия и Дания. Стартъпът обслужва главно международни компании, които искат да предоставят на клиентите си от целия свят възможността да осъществяват ежемесечни, ежеседмични или други повтарящи се плащания. GoCardless стартира от Y Combinator, най-успешният акселератор в Силициевата долина. Продуктът на младата компания е с основна насоченост към SaaS (софтуер като услуга) бизнесите. В прессъобщението за новата инвестиция създателят на GoCardless Хироки Такючи коментира проблема, който стартъпът му разрешава: "В GoCardless измислихме система, която свързва повтарящите се транзакции със съществуващи банкови инфраструктури." Компанията все още не е обявила приходите си публично, но разкрива, че обслужва годишни транзакции за около 4 млрд. долара. До момента около 30 000 европейски компании разчитат на GoCardless.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса 7 Правителството тества шпионски и аналитични софтуери за следене на коронавируса

По неофициална информация МВР и "Информационно обслужване" вече експериментират с израелската платформа Wisdom Stone

1 апр 2020, 4880 прочитания

Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори 18 Коронавирусът - най-важните въпроси и отговори

Основните факти, които трябва да се знаят за глобалната пандемия

30 мар 2020, 48998 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
App-ове на седмицата

"Капитал" ви представя мобилните приложения, които ни направиха най-силно впечатление

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10