Дигитални модели

Доставка за 385 млн. долара; Измерим маркетинг: мисията възможна; Обратно към банковите плащания

Храна

Доставка за 385 млн. долара

Една от първите европейски компании еднорози привлече нов инвестиционен рунд. Deliveroo, лондонският стартъп за доставка на храна от локални ресторанти, набра инвестиция от 385 млн. долара. Това е седмият път, в който компанията търси финансова подкрепа от фондове за рисков капитал. Макар точната оценка да не е публично достъпна, според източници от пазара стойността на Deliveroo е над 2 млрд. долара. Сред участниците в последния инвестиционен рунд са американските T. Rowe Price и Fidelity, чиито предходни инвестиции включват Facebook, AirBnB и Tesla. Фондовете DST Global, General Catalyst, Index Ventures и Accel Partners инвестират в компанията за втори път. До момента Deliveroo е набрала над 860 млн. долара. Фирмата ще ползва свежия капитал, за да развие програмата си Editions. Чрез нея Deliveroo изгражда кухненски съоръжения, които да се ползват от ресторантите в мрежата на приложението, но само за доставка. Целта е да предостави на заведенията възможност да увеличат поръчките, които могат да обработят, както и да оптимизира времето за доставка. Според създателя на компанията Уил Шу компанията ще ползва инвестицията и за разрастване в нови градове. Приложението е налично в 150 града по света. Въпреки огромните капиталовложения финансовият успех на модела все още е непотвърден. Въпреки че компанията е увеличила приходите си с 611% през 2016 г., загубите й също са нараснали - с над 300%, а маржът на печалбата е едва 0.7%.
Кампания

Измерим маркетинг: мисията възможна

Стокхолмският стартъп Funnel набра 10 млн. евро инвестиции от фондовете Balderton Capital, Industrifonden и Zobito. Компанията разработва иновативна платформа, с помощта на която маркетолози ще могат да измерват ефективността на рекламните си кампании. Стартъпът ще използва новия капитал, за да развие продукта си допълнително, както и да отвори още офиси в Европа и Америка. Funnel e създаден през 2014 г. от серийните предприемачи Фредрик Сканце и Пер Маде. Екипът е участвал в разработката на рекламната платформа на Facebook, както и на приложението Qwaya (което автоматизира работата на маркетолозите в социалната мрежа). Funnel позволява на потребителите да следят ефективността на кампаниите от удобна единна платформа. По този начин експертите могат да вземат информирани решения за инвестициите в рекламни бюджети. В блога на компанията създателите й коментираха, че целта им е била да изградят още по-успешен продукт, който да обхваща повече от исканията на клиентите им. "Когато създадохме Funnel, искахме да ползваме колкото се може повече от големия ни опит си от сферите на онлайн търговията и дигиталната реклама", допълват от фирмата. Екипът на Funnel е интервюирал стотици клиенти на първата си компания, преди да изгради първата версия на новия си продукт. Според Маде Funnel продължава активно да разчита на обратна връзка, за да развие и добави нови функционалности към маркетинговата си платформа.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал