Дигитални модели

Продай билет, получи награда; Ела ми вземи дрехите; Китайският конкурент на Airbnb

Забавление

Продай билет, получи награда

Британският стартъп Verve привлече финансиране за 18.5 млн. долара в рунд В. Компанията, която преди беше известна като StreetTeam, предлага платформа за продажби. Системата се върти около идеята, че най-добрите адвокати на даден продукт или услуга са сегашните й клиенти, които могат да бъдат стимулирани да помогнат в пласирането. Тя предоставя различни награди на потребителите си като VIP или безплатни билети, които да провеждат кампании през софтуера на Verve. Във финансирането участва фондът Draper Esprit, както и досегашните инвеститори Kindred, Frontline Ventures и Backed. През последните 12 месеца платформата има значителен успех в продажбите на билети за концерти и други забавления с над 500 000 пропуска и над 450 клиенти. Стартъпът си партнира с гиганти като Ticketmaster, Eventbrite, Paylogic и Frontage. Кейлъм Негус-Фенси, който основава verv e с брат си Лиъм, заяви пред TechCrunch, че новият капитал ще бъде използван за наемането на още разработчици, както и за международна експанзия в Европа. Обмисля се и навлизането в други сектори като туризма.
Химическо чистене

Ела ми вземи дрехите

Стартъпът Laundryheap досега се хвалеше с факта, че никога не е имал нужда от външно финансиране и се е справял със собствените си ресурси. Но всичко се промени с обявеното набиране на капитал за 2 млн. паунда от бизнес ангели. До края на годината се очаква набирането на още 1 млн. паунда през платформата за групово финансиране Seedrs. Компанията се занимава с химическо чистене по поискване. Чрез платформата потребителят наема услуги на куриер, който да дойде и вземе дрехите. Едно от нещата, което различава компанията от конкурентите й, е, че предлага 24-часови услуги без допълнително заплащане. Laundryheap има собствени коли и си партнира с компании, които работят денонощно. Основателят - българинът Деян Димитров, твърди, че фирмата вече излиза на печалба. Услугите й се предлагат в Лондон, Бирмингам, Манчестър, Дъблин и Дубай. "Новото финансиране ще бъде използвано за ускоряване на растежа в сегашните ни градове и навлизането в четири нови в Европа до края на годината", обяви Димитров пред TechCrunch. Бизнес моделът на компанията не е сложен: тя прави пари, като взима повече от потребителите на приложението си, отколкото плаща на партньорите си. "До 3-6 месеца излизаме на нулата във всеки нов град, в който навлизаме. Около 80% от бизнеса ни идва от повтарящи се клиенти", допълва Димитров.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал