Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Продай билет, получи награда; Ела ми вземи дрехите; Китайският конкурент на Airbnb

27081 прочитания

Забавление

Продай билет, получи награда

Британският стартъп Verve привлече финансиране за 18.5 млн. долара в рунд В. Компанията, която преди беше известна като StreetTeam, предлага платформа за продажби. Системата се върти около идеята, че най-добрите адвокати на даден продукт или услуга са сегашните й клиенти, които могат да бъдат стимулирани да помогнат в пласирането. Тя предоставя различни награди на потребителите си като VIP или безплатни билети, които да провеждат кампании през софтуера на Verve. Във финансирането участва фондът Draper Esprit, както и досегашните инвеститори Kindred, Frontline Ventures и Backed. През последните 12 месеца платформата има значителен успех в продажбите на билети за концерти и други забавления с над 500 000 пропуска и над 450 клиенти. Стартъпът си партнира с гиганти като Ticketmaster, Eventbrite, Paylogic и Frontage. Кейлъм Негус-Фенси, който основава verv e с брат си Лиъм, заяви пред TechCrunch, че новият капитал ще бъде използван за наемането на още разработчици, както и за международна експанзия в Европа. Обмисля се и навлизането в други сектори като туризма.
Химическо чистене

Ела ми вземи дрехите

Стартъпът Laundryheap досега се хвалеше с факта, че никога не е имал нужда от външно финансиране и се е справял със собствените си ресурси. Но всичко се промени с обявеното набиране на капитал за 2 млн. паунда от бизнес ангели. До края на годината се очаква набирането на още 1 млн. паунда през платформата за групово финансиране Seedrs. Компанията се занимава с химическо чистене по поискване. Чрез платформата потребителят наема услуги на куриер, който да дойде и вземе дрехите. Едно от нещата, което различава компанията от конкурентите й, е, че предлага 24-часови услуги без допълнително заплащане. Laundryheap има собствени коли и си партнира с компании, които работят денонощно. Основателят - българинът Деян Димитров, твърди, че фирмата вече излиза на печалба. Услугите й се предлагат в Лондон, Бирмингам, Манчестър, Дъблин и Дубай. "Новото финансиране ще бъде използвано за ускоряване на растежа в сегашните ни градове и навлизането в четири нови в Европа до края на годината", обяви Димитров пред TechCrunch. Бизнес моделът на компанията не е сложен: тя прави пари, като взима повече от потребителите на приложението си, отколкото плаща на партньорите си. "До 3-6 месеца излизаме на нулата във всеки нов град, в който навлизаме. Около 80% от бизнеса ни идва от повтарящи се клиенти", допълва Димитров.
Настаняване

Китайският конкурент на Airbnb

През тази година Airbnb удвои усилията си на китайския пазар. Но компанията може да срещне сериозна конкуренция от местния играч Tujia, който неотдавна набра ново финансиране за 300 млн. долара. И целта на фирмата не е само Китай, но и други страни. От Tujia твърдят, че приложението е сваляно над 180 млн. пъти, като има по няколкостотин запитвания за резервации на ден. Фирмата покрива 345 дестинации в Китай и над 1000 по света благодарение на различни партньорства като това с Rakuten в Япония. Според Tujia платформата й предлага 650 000 оферти. Airbnb не дава данни за Китай, но в цял свят има над 4 млн. предложения. Новото финансиране оценява Tujia на 1.5 млрд. долара, а рундът беше воден от туристическия гигант Ctrip. През тази година компанията купи и по-малкия си местен конкурент Mayi.com. Airbnb също обмисляше да купи китайската Xiaozhu, но до сделка така и не се стигна. Инвеститорите в Tujia твърдят, че пазарът в страната може да достигне щатския и компанията да стане голяма, колкото американския пионер в сектора.
Забавление

Продай билет, получи награда

Британският стартъп Verve привлече финансиране за 18.5 млн. долара в рунд В. Компанията, която преди беше известна като StreetTeam, предлага платформа за продажби. Системата се върти около идеята, че най-добрите адвокати на даден продукт или услуга са сегашните й клиенти, които могат да бъдат стимулирани да помогнат в пласирането. Тя предоставя различни награди на потребителите си като VIP или безплатни билети, които да провеждат кампании през софтуера на Verve. Във финансирането участва фондът Draper Esprit, както и досегашните инвеститори Kindred, Frontline Ventures и Backed. През последните 12 месеца платформата има значителен успех в продажбите на билети за концерти и други забавления с над 500 000 пропуска и над 450 клиенти. Стартъпът си партнира с гиганти като Ticketmaster, Eventbrite, Paylogic и Frontage. Кейлъм Негус-Фенси, който основава verv e с брат си Лиъм, заяви пред TechCrunch, че новият капитал ще бъде използван за наемането на още разработчици, както и за международна експанзия в Европа. Обмисля се и навлизането в други сектори като туризма.
Химическо чистене

Ела ми вземи дрехите

Стартъпът Laundryheap досега се хвалеше с факта, че никога не е имал нужда от външно финансиране и се е справял със собствените си ресурси. Но всичко се промени с обявеното набиране на капитал за 2 млн. паунда от бизнес ангели. До края на годината се очаква набирането на още 1 млн. паунда през платформата за групово финансиране Seedrs. Компанията се занимава с химическо чистене по поискване. Чрез платформата потребителят наема услуги на куриер, който да дойде и вземе дрехите. Едно от нещата, което различава компанията от конкурентите й, е, че предлага 24-часови услуги без допълнително заплащане. Laundryheap има собствени коли и си партнира с компании, които работят денонощно. Основателят - българинът Деян Димитров, твърди, че фирмата вече излиза на печалба. Услугите й се предлагат в Лондон, Бирмингам, Манчестър, Дъблин и Дубай. "Новото финансиране ще бъде използвано за ускоряване на растежа в сегашните ни градове и навлизането в четири нови в Европа до края на годината", обяви Димитров пред TechCrunch. Бизнес моделът на компанията не е сложен: тя прави пари, като взима повече от потребителите на приложението си, отколкото плаща на партньорите си. "До 3-6 месеца излизаме на нулата във всеки нов град, в който навлизаме. Около 80% от бизнеса ни идва от повтарящи се клиенти", допълва Димитров.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK