Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Бързи и мобилни; А ти какъв диамант искаш; Ерата на ботовете

29885 прочитания

Приложения

Бързи и мобилни

Appzio е иновативна платформа, която съкращава времето за разработка на мобилни приложения. Стартъпът е създаден от серийния предприемач Тимо Райло - финландец, който избира да живее и работи в България. Проектът му вече спестява на клиентите си значителни времеви и финансови ресурси. Един от първите клиенти на стартъпа в България е Уникредит Булбанк. Финансовата институция създава своето мобилно приложение през платформата. Според Филип Генов, вицепрезидент и старши мениджър "Специални проекти" в банката, запитването към екипа на Appzio е дошло в четвъртък, а във вторник готовият продукт вече е бил инсталиран на устройствата на служителите. Според създателя на Appzio платформата позволява на всеки да оптимизира дигиталните си възможности. Така различни фирми могат да оптимизират процеса по създаване на приложения, като използват минимални ресурси. Различното при Appzio е така наречената native технология, която позволява на приложенията да "говорят" на един език със системата на мобилното устройство. Райло избира България като страната, от която да създаде технологичния си стартъп, тъй като вярва, че екосистемата предоставя чудесни възможности за развитие. Инвеститори в Appzio са фондът Eleven, група бизнес ангели, както и Уникредит Булбанк от този месец. Финансовата институция инвестира 450 хил. евро в развитието на иновативната платформа. Свежият капитал ще се ползва, за да разшири достъпа до колкото се може повече нови клиенти. До момента, освен в България, Appzio има успешно реализирани проекти и в САЩ, Азия и Европа.
Бижута

А ти какъв диамант искаш

Стартъпът с български корени Taylor & Hart набира трети инвестиционен рунд. Дигиталната платформа за годежни пръстени по поръчка отново се довери на груповото финансиране през платформата Seedrs. Компанията, чийто съосновател е Николай Пирянков, набира капиталовложения от 1.3 млн. паунда срещу дял от 20.60%. Настоящият рунд е най-големият до момента. Стартъпът си поставя за цел да промени начина, по който хората купуват персонализирани годежни пръстени. Иновацията при Taylor & Hart е обединяването на дизайнери на бижута от целия свят в единна платформа. Taylor & Hart има екипи във Великобритания и България. По този начин клиентът има бърз достъп до различни опции за пръстен по поръчка. Преди да изработи финалната версия на бижуто, Taylor & Hart изпраща 3D принтиран модел. Пирянков е израснал в Южна Африка. Завършва университета в Манчестър, където заедно с приятеля си и днешен съдружник Дейвид Сътън стартира бижутерски бизнес. През 2015 г. стартъпът привлече инвестиция от фонда LAUNCHub Ventures, след което е приет в технологичния акселератор Techstars. Тази година LAUNCHub Ventures направи повторна инвестиция под формата на конвертируем заем в размер на 450 000 евро. Станислав Сираков, партньор във фонда, коментира за "Капитал", че LAUNCHub ще продължи да подкрепя компанията и в бъдеще. Пирянков очаква, че основната част от рунда ще бъде привлечена от фирми за рискови и дялови инвестиции, които ще допринесат не само с капитал, но и с контакти и менторство. Приходите на Taylor & Hart за миналата година са около 1.7 млн. паунда.
Автоматизация

Ерата на ботовете

Българската компания за автоматизирано обслужване на клиенти онлайн - Connecto.ai, получи инвестиция от 650 000 евро от фонда LAUNCHub Ventures. Създателите Васил Поповски, Владимир Русев и Радослав Николов ще използват новия капитал за разрастване на компанията. Стартъпът е активен от началото на тази година, когато беше подкрепен от ангел инвеститорите Васил Терзиев ("Телерик"), Тенко Николов и Иво Ценов (Siteground). Първите клиенти подпомагат валидацията и развитието на идеята. Според Поповски основната мисия на Connecto.ai е да помогне на бизнеса да се свързва с клиентите си посредством онлайн чатове, базирани върху изкуствен интелект чрез ботове. "Когато стартирахме компанията, прекарахме няколко месеца, в които да анализираме към кои индустрии продуктът ни би бил най-приложим. Бързо видяхме, че пазарът ни е доста широк - от дигиталния маркетинг до бързооборотните стоки, през финансови институции, такси компаниите и доставчиците на храна - всеки един бизнес, който комуникира с клиентите си, може да ползва решението ни много ефективно", коментира Поповски. Един от най-разпознаваемите клиенти на Connecto.ai е Viber. Ботовете, които българската компания създава за платформата, се използват от над 3 млн. индивидуални потребители в Централна и Източна Европа, както и в Русия. Сред клиентите на стартъпа са и Yellow Taxi, BGMenu и английската Radius Payment Solutions. Фирмата търси и по-големи корпоративни партньори. Според Русев в бъдеще технологията ще има значимо приложение в света на юридическите услуги, както и на директните продажби.
Приложения

Бързи и мобилни

Appzio е иновативна платформа, която съкращава времето за разработка на мобилни приложения. Стартъпът е създаден от серийния предприемач Тимо Райло - финландец, който избира да живее и работи в България. Проектът му вече спестява на клиентите си значителни времеви и финансови ресурси. Един от първите клиенти на стартъпа в България е Уникредит Булбанк. Финансовата институция създава своето мобилно приложение през платформата. Според Филип Генов, вицепрезидент и старши мениджър "Специални проекти" в банката, запитването към екипа на Appzio е дошло в четвъртък, а във вторник готовият продукт вече е бил инсталиран на устройствата на служителите. Според създателя на Appzio платформата позволява на всеки да оптимизира дигиталните си възможности. Така различни фирми могат да оптимизират процеса по създаване на приложения, като използват минимални ресурси. Различното при Appzio е така наречената native технология, която позволява на приложенията да "говорят" на един език със системата на мобилното устройство. Райло избира България като страната, от която да създаде технологичния си стартъп, тъй като вярва, че екосистемата предоставя чудесни възможности за развитие. Инвеститори в Appzio са фондът Eleven, група бизнес ангели, както и Уникредит Булбанк от този месец. Финансовата институция инвестира 450 хил. евро в развитието на иновативната платформа. Свежият капитал ще се ползва, за да разшири достъпа до колкото се може повече нови клиенти. До момента, освен в България, Appzio има успешно реализирани проекти и в САЩ, Азия и Европа.
Бижута

А ти какъв диамант искаш

Стартъпът с български корени Taylor & Hart набира трети инвестиционен рунд. Дигиталната платформа за годежни пръстени по поръчка отново се довери на груповото финансиране през платформата Seedrs. Компанията, чийто съосновател е Николай Пирянков, набира капиталовложения от 1.3 млн. паунда срещу дял от 20.60%. Настоящият рунд е най-големият до момента. Стартъпът си поставя за цел да промени начина, по който хората купуват персонализирани годежни пръстени. Иновацията при Taylor & Hart е обединяването на дизайнери на бижута от целия свят в единна платформа. Taylor & Hart има екипи във Великобритания и България. По този начин клиентът има бърз достъп до различни опции за пръстен по поръчка. Преди да изработи финалната версия на бижуто, Taylor & Hart изпраща 3D принтиран модел. Пирянков е израснал в Южна Африка. Завършва университета в Манчестър, където заедно с приятеля си и днешен съдружник Дейвид Сътън стартира бижутерски бизнес. През 2015 г. стартъпът привлече инвестиция от фонда LAUNCHub Ventures, след което е приет в технологичния акселератор Techstars. Тази година LAUNCHub Ventures направи повторна инвестиция под формата на конвертируем заем в размер на 450 000 евро. Станислав Сираков, партньор във фонда, коментира за "Капитал", че LAUNCHub ще продължи да подкрепя компанията и в бъдеще. Пирянков очаква, че основната част от рунда ще бъде привлечена от фирми за рискови и дялови инвестиции, които ще допринесат не само с капитал, но и с контакти и менторство. Приходите на Taylor & Hart за миналата година са около 1.7 млн. паунда.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK