Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Груповата криптоплатформа CrowdWiz; Uber навлиза във финансовите услуги; Нова услуга за връзка на разработчици с работодатели

26158 прочитания





Криптовалути

Мъдростта на групата

CrowdWiz е нова българска криптоплатформа, която цели да демократизира инвестиционния процес. Стартъпът набра над 5 млн. долара първоначално финансиране посредством предварителна разпродажба на криптотокени. Платформата ще предлага инвестиционни възможности единствено за дигитални финансови инструменти, както и възможност на потребителите да инвестират в блокчейн базирани бизнеси посредством ICO (initial coin offering) - първoначално монетно предлагане. CrowdWiz цели да премахне инвестиционните посредници изцяло. Платформата залага на виждането, че колективното знание е най-мощният инструмент за създаване на добавена стойност за отделните инвеститори. Според създателите на компанията решения взети по този начин, носят значително по-малък финансов риск. Различни групи, опериращи в различни индустрии, ще могат да финансират инициативите си посредством собствени, независими криптофондове, които ще оперират върху платформата. Технологията е базирана на токена Wiz. В момента съществуват над 1200 криптовалути, а 18 отделни сайта следят различните монетни предлагания. Тази среда е особено трудна за навигиране както от опитни, така и от криптоинвеститори, които тепърва навлизат в индустрията. Според Славена Савчева, съосновател на платформата, CrowdWiz предоставя лесен достъп до финансиране на предприемачи от целия свят, премахвайки несправедливото предимство на стартъпите от добре познати инвестиционни центрове като Лондон и Сан Франциско. Основното монентно предлагане на CrowdWiz ще бъде на 20 ноември, на което компанията се надява да набере близо 20 млн. долара.




Финтех

Има ли нещо, което Uber не знае за теб

Платформата за споделено пътуване Uber се насочва към финтех индустрията. От края на октомври американският транспортен гигант вече предлага собствена кредитна карта в партньорство с Barclays и Visa. Новата услуга ще предостави на Uber безпрецедентно богатство от лична потребителска информация. Експанзията е ясен знак за желанието на компанията да заеме по-сериозна позиция в света на електронната търговия. Uber вече има достъп до ежедневните транспортни навици на близо 10 млн. потребители по света. Чрез новата кредитна карта компанията ще получи и подробни познания за потребителските предпочитания на клиентите си. Uber ще анализира кредитоспособността на кандидатите посредством информацията, с която вече разполага от транспортното си приложение. Очаква се решението за одобрение или отказ да отнема едва под пет минути и да се осъществява посредством специално разработен за целта алгоритъм. Картата ще се предлага без такси за издаване и обслужване. Потребителят също така ще получава 100 долара обратно при всеки 500 похарчени през първите 3 месеца. Картата ще се използва и с допълнителни привилегии, сред които са безплатни абонаменти за онлайн услуги като Spotify и Amazon Prime на стойност до 50 долара. Кредитополучателите ще могат да се възползват и от безплатна застраховка за мобилното им устройство на стойност до 600 долара. Уловката е, че привилегията става достъпна единствено за онези, които плащат сметките си за телефон с картата Uber. По този начин компанията ще има информация за услугите и абонаментните планове, които потребителят закупува чрез мобилното си устройство.




HR

Къде се крият програмистите

Sloth.Works е анонимна платформа, която помага на програмистите да се свържат бързо и ефективно с бъдещите си работодатели. Стартъпът е създаден от българския сериен предприемач Светла Симидчиева, експерт по подбора на персонал с дългогодишен опит в София и Ню Йорк. Симидчиева е съосновател и на платформата Maj.io, която се позовава на специален алгоритъм, способен да прецени съвпадението между спецификите на дадена обява за работа и квалификациите на кандидата. В Sloth.Works кандидатите се регистрират анонимно и виждат единствено обявите, които отговарят на уменията и желанията им за кариерно развитие. Така платформата улеснява процеса по търсене и намиране на подходяща работа и елиминира времето, необходимо за филтриране на наличните позиции. След като кандидатът прояви интерес към дадена позиция, работодателят разполага с два работни дни, в които да заяви интерес и да отправи предложение за интервю. За програмистите предимствата са прозрачността и бързината на процеса. Компаниите пък значително съкращават времето за подбор, както и връзката с активни кандидати. За да получи достъп до човешкия ресурс в Sloth.Work, работодателят трябва да е член на общността. За услугата заплащат компаниите, но едва след успешно наемане на кандидат. Симидчиева коментира за "Капитал", че стартъпът цели да промени стимулите в трудовия пазар: "Не оперираме на база бонус за наемане или рефериране, тъй като подобни практики окуражават неефективно поведение от страна както на работодателите, така и на кандидатите", добавя Симидчиева.

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK