Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Финтех стратъп на помощ на големите банки; Как медиите да станат по-модерни; Mastercard също залага на блокчейн

15349 прочитания

Финтех

В партньорство с големите банки

Финтех стартъпът Flux анонсира партньорството си с британската банка Barclays. Лондонската компания е създадена от ранни служители на дигиталния портфейл Revolut. Технологията на Flux позволява на потребителите да виждат детайлна информация за покупките си - не само общата сума, която са похарчили в даден магазин, а и разбивка на отделните продукти и услуги, за които са заплатили. Лондонският стартъп предлага и автоматично разпределение на разходите по категории - транспорт, храна, спорт, здраве, забавление и други. Пилотното партньорството с Barclays стартира с 10 000 от клиентите на банката, които ще имат възможността да получават подробна информация за по-обемните си покупки. Разбивките ще са налични в приложението за мобилно банкиране на Barclays. Освен удобство за клиента лесният достъп до тази допълнителна информация има и други приложения. Ако потребителят реши да сподели информацията си с трети страни, може да получи много по-персонализирани промоциоални предложения от различни бизнеси. В допълнение, по-детайлната информация спомага за по-добра категоризация на разходите. Така потребителите ще имат достъп до много по-точни анализи на разходите си (напр. колко похарчих за кафе тази седмица, а не само колко похарчих за храна и напитки навън). Ако пилотното партньорство с Flux е успешно, банката ще увеличи предлагането на услугата от първоначалните 10 000 потребители до 5-те милиона души, които ползват приложението на Barclays за мобилно банкиране.
Изкуствен интелект

На помощ на медиите

Newsroom AI е лондонска технологична компания. В последните десет месеца стартъпът разработва платформа, чрез която медиите да персонализират новините си. С помощта на услугата главната страница на дадена онлайн медия може да се променя неограничен брой пъти на база индивидуалните интереси на всеки нов потребител. Newsroom АI е базирана на алгоритми, подобни на тези, които Facebook ползва, за да показва релевантни новини и актуална информация на потребителите си. В коментар за продукта си Михаи Фаначе, изпълнителен директор и съдател на Newsroom AI, отбелязва, че Facebook се наслаждава на несправедливо голямо дял от вниманието на потребителя. Средно хората прекарват 40 минути на ден в социалната мрежа. Междувременно, издателите на дигитални медии, получават едва минута от времето на читателите си. В последната почти година Фаначе е тествал технологията с много дигитални издания. Средният постигнат резултат е 400% увеличение на времето, прекарано на медийния сайт, както и шестократно увеличение на средните приходи от реклама. Newsroom AI въвежда и RSS интеграция. Така издатели със сходни виждания и стил на изказ ще могат да обменят новини помежду си. Според Фаначе, социалните мрежи са променили вкуса на медийния потребител. Посредством Newsroom AI дигиталните издатели ще могат да си партнират със свои колеги, които имат силно специализирани знания - например за определени градове, пазари, иновации и др. Платформата позволява и лесна интеграция с блогове и подкасти.
Транзакции

И Mastercard залага на блокчейн

Още преди години голяма част от базираните на биткойн компании започнаха да се пренасочват към по-широкото използване на блокчейн технологиите. Сред тях бяха и някои от традиционните имена във финансовата индустрия, чиято цел тогава бе да избегнат американските държавни регулации върху криптовалутите. Други, сред които е и Mastercard, се насочиха към блокчейн, за да намалят времето, необходимо за осъществяването на парични транзакции. Благодарение на тези сравнително ранни усилия финтех гигантът днес е достигнал до няколко успешни иновационни модела. Сред тях е и новият патент на оператора, който е наричан от анализатори и експерти от индустрията the next big thing (следващото голямо нещо). Заглавието на патентната молба е "Метод и система за мигновени плащания посредством запаметени гаранции". Тоест патентът е за система, която предлага изключително бързи парични преводи. Основното приложение на новата технология е при електронната и търговията на дребно. Днес, бизнесите, които приемат плащания с кредитни карти, получават парите от продажбите си едва няколко дни след осъществяването на транзакцията. Според формулировката на патента, финансовият пазар се нуждае от техническо решение, което да гарантира картовите плащания по начин, който позволява бърза проверка от страна на търговеца или финансовата институция посредник. Идеята е бизнесът да получи парите от плащането веднага, без това да компрометира удобството за клиента. Това не е първият път, в който Mastercard представя продукт, базиран на блокчейн. През октомври тази година компанията анонсира лансирането и нова платформа за B2B плащания, която използва технологията.
Финтех

В партньорство с големите банки

Финтех стартъпът Flux анонсира партньорството си с британската банка Barclays. Лондонската компания е създадена от ранни служители на дигиталния портфейл Revolut. Технологията на Flux позволява на потребителите да виждат детайлна информация за покупките си - не само общата сума, която са похарчили в даден магазин, а и разбивка на отделните продукти и услуги, за които са заплатили. Лондонският стартъп предлага и автоматично разпределение на разходите по категории - транспорт, храна, спорт, здраве, забавление и други. Пилотното партньорството с Barclays стартира с 10 000 от клиентите на банката, които ще имат възможността да получават подробна информация за по-обемните си покупки. Разбивките ще са налични в приложението за мобилно банкиране на Barclays. Освен удобство за клиента лесният достъп до тази допълнителна информация има и други приложения. Ако потребителят реши да сподели информацията си с трети страни, може да получи много по-персонализирани промоциоални предложения от различни бизнеси. В допълнение, по-детайлната информация спомага за по-добра категоризация на разходите. Така потребителите ще имат достъп до много по-точни анализи на разходите си (напр. колко похарчих за кафе тази седмица, а не само колко похарчих за храна и напитки навън). Ако пилотното партньорство с Flux е успешно, банката ще увеличи предлагането на услугата от първоначалните 10 000 потребители до 5-те милиона души, които ползват приложението на Barclays за мобилно банкиране.
Изкуствен интелект

На помощ на медиите

Newsroom AI е лондонска технологична компания. В последните десет месеца стартъпът разработва платформа, чрез която медиите да персонализират новините си. С помощта на услугата главната страница на дадена онлайн медия може да се променя неограничен брой пъти на база индивидуалните интереси на всеки нов потребител. Newsroom АI е базирана на алгоритми, подобни на тези, които Facebook ползва, за да показва релевантни новини и актуална информация на потребителите си. В коментар за продукта си Михаи Фаначе, изпълнителен директор и съдател на Newsroom AI, отбелязва, че Facebook се наслаждава на несправедливо голямо дял от вниманието на потребителя. Средно хората прекарват 40 минути на ден в социалната мрежа. Междувременно, издателите на дигитални медии, получават едва минута от времето на читателите си. В последната почти година Фаначе е тествал технологията с много дигитални издания. Средният постигнат резултат е 400% увеличение на времето, прекарано на медийния сайт, както и шестократно увеличение на средните приходи от реклама. Newsroom AI въвежда и RSS интеграция. Така издатели със сходни виждания и стил на изказ ще могат да обменят новини помежду си. Според Фаначе, социалните мрежи са променили вкуса на медийния потребител. Посредством Newsroom AI дигиталните издатели ще могат да си партнират със свои колеги, които имат силно специализирани знания - например за определени градове, пазари, иновации и др. Платформата позволява и лесна интеграция с блогове и подкасти.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK