Дигитални модели

Най-иновативните цифрови бизнеси на седмицата

Платформа

С повече събития към растеж

Платформата за управление на събития Bizzabo набра нов инвестиционен рунд от 15 млн. долара. Свежият капитал идва едва осем месеца след предходния рунд на компанията, в който стартъпът привлече 6.5 млн. долара. Bizzabo e облачна платформа, чрез която присъстващите на дадено събитие могат да обменят контакти, както и да изпращат съобщения помежду си. Желанието на създателите й е да улесни работата на организаторите на събития по същия начин, по който Salesforce оптимизира тази на търговските представители. Платформата разчита на изкуствен интелект, за да автоматизира повтарящите се, еднообразни процеси около организацията и менажирането на събития. Сред задачите, с които Bizzabo се справя, са регистрация на участници, изпращането на персонализирани имейли, уеб маркетинг и анализ на данни. Еран Бен-Шушан, създател и изпълнителен директор на стартъпа, обяви, че компанията ще ползва средствата, за да пресъздаде успешния си модел за растеж в мащаб. Според мениджъра в момента търсенето е значително по-голямо от предлагането, което фирмата може да осигури. В коментар за онлайн изданието TechCrunch той коментира, че планира да използва инвестицията, за да достигне до повече брандове по света. Инвестицията идва в момент, в който Bizzabo счита, че е намерил точния бизнес модел, така че да разшири дейността си допълнително. До момента компанията е получила общо 30 млн. рисков и дялов капитал. Голяма част от инвеститорите, взели участие в предходни рундове, се включват и в новия. Сред тях са Pilot Growth Equity и Maor Investments. Приходите на Bizzabo за 2017 г. са нараснали с над 200% спрямо предходната година и според основателите вече достигат десетки милиони долари. Целта на стартъпа е да увеличи удовлетворението на участниците, както и да увеличи приходите на организаторите. Сред клиентите на Bizzabo са WeWork, GitHub, Bank of Ireland и Teach for America.
Хотели

Дай стаята на най-добрата цена

Лондонският стартъп Pace набра първия си инвестиционен рунд в размер на 2.5 млн. паунда. Водещ инвеститор е InterGlobe, а участие в капиталовложението са взели и Speedinvest, Seedcamp, и Amadeus Capital Partners. Компанията си поставя за цел да оптимизира цените, на които хотелите предлагат стаите си. Проблемът, който младата компания разрешава, е свързан с наличието на 1 млн. свободни стаи в хотелите в Западна Европа всеки ден. Според създателите на продукта, базиран изцяло на изкуствения интелект, хотелиерите не разполагат с инструмент за така нареченото дискриминационно ценообразуване. Методът позволява на продавача да предложи различна цена за всеки нов потребител и се ползва широко в самолетната индустрия. Продуктът ще позволи динамично ценообразуване, чрез което хотелите ще могат да оптимизират нивата на заетост в стаите си. В допълнение алгоритмите на Pace ще позволят на хотелиерите да предлагат по-високи цени в периодите, в които търсенето надвишава предлагането. Според създателите на компанията Йенс Мънч и Джон-Пол Кларк липсата на ценова оптимизация коства на хотелиерите близо 100 млрд. долара годишно. От технологична гледна точка интеграцията с Pace е лесна и платформата се свързва със съществуващите системи за управление на хотелските стаи. Aлгоритмите на Pace започват да анализират данните за предходни продажби и неоползотворено настаняване. Според създателите на компанията платформата им се нуждае от едва 24 часа, преди да започне да предлага автоматизирано ценообразуване. Според пазарния анализ на Pace повечето хотели избират на какви цени да предлагат стаите си "на око". По този начин крайната оценка не включва ценовата гъвкавост на всеки потребител.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал