С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 яну 2018, 14:11, 4286 прочитания

Дигитални модели

Най-иновативните цифрови бизнеси на седмицата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Платформа
С повече събития към растеж

Платформата за управление на събития Bizzabo набра нов инвестиционен рунд от 15 млн. долара. Свежият капитал идва едва осем месеца след предходния рунд на компанията, в който стартъпът привлече 6.5 млн. долара. Bizzabo e облачна платформа, чрез която присъстващите на дадено събитие могат да обменят контакти, както и да изпращат съобщения помежду си. Желанието на създателите й е да улесни работата на организаторите на събития по същия начин, по който Salesforce оптимизира тази на търговските представители. Платформата разчита на изкуствен интелект, за да автоматизира повтарящите се, еднообразни процеси около организацията и менажирането на събития. Сред задачите, с които Bizzabo се справя, са регистрация на участници, изпращането на персонализирани имейли, уеб маркетинг и анализ на данни. Еран Бен-Шушан, създател и изпълнителен директор на стартъпа, обяви, че компанията ще ползва средствата, за да пресъздаде успешния си модел за растеж в мащаб. Според мениджъра в момента търсенето е значително по-голямо от предлагането, което фирмата може да осигури. В коментар за онлайн изданието TechCrunch той коментира, че планира да използва инвестицията, за да достигне до повече брандове по света. Инвестицията идва в момент, в който Bizzabo счита, че е намерил точния бизнес модел, така че да разшири дейността си допълнително. До момента компанията е получила общо 30 млн. рисков и дялов капитал. Голяма част от инвеститорите, взели участие в предходни рундове, се включват и в новия. Сред тях са Pilot Growth Equity и Maor Investments. Приходите на Bizzabo за 2017 г. са нараснали с над 200% спрямо предходната година и според основателите вече достигат десетки милиони долари. Целта на стартъпа е да увеличи удовлетворението на участниците, както и да увеличи приходите на организаторите. Сред клиентите на Bizzabo са WeWork, GitHub, Bank of Ireland и Teach for America.
Хотели
Дай стаята на най-добрата цена

Лондонският стартъп Pace набра първия си инвестиционен рунд в размер на 2.5 млн. паунда. Водещ инвеститор е InterGlobe, а участие в капиталовложението са взели и Speedinvest, Seedcamp, и Amadeus Capital Partners. Компанията си поставя за цел да оптимизира цените, на които хотелите предлагат стаите си. Проблемът, който младата компания разрешава, е свързан с наличието на 1 млн. свободни стаи в хотелите в Западна Европа всеки ден. Според създателите на продукта, базиран изцяло на изкуствения интелект, хотелиерите не разполагат с инструмент за така нареченото дискриминационно ценообразуване. Методът позволява на продавача да предложи различна цена за всеки нов потребител и се ползва широко в самолетната индустрия. Продуктът ще позволи динамично ценообразуване, чрез което хотелите ще могат да оптимизират нивата на заетост в стаите си. В допълнение алгоритмите на Pace ще позволят на хотелиерите да предлагат по-високи цени в периодите, в които търсенето надвишава предлагането. Според създателите на компанията Йенс Мънч и Джон-Пол Кларк липсата на ценова оптимизация коства на хотелиерите близо 100 млрд. долара годишно. От технологична гледна точка интеграцията с Pace е лесна и платформата се свързва със съществуващите системи за управление на хотелските стаи. Aлгоритмите на Pace започват да анализират данните за предходни продажби и неоползотворено настаняване. Според създателите на компанията платформата им се нуждае от едва 24 часа, преди да започне да предлага автоматизирано ценообразуване. Според пазарния анализ на Pace повечето хотели избират на какви цени да предлагат стаите си "на око". По този начин крайната оценка не включва ценовата гъвкавост на всеки потребител.
Подкаст
Ти си това, което слушаш

Британската фирма Entale стартира партньорства с Universal Music и британското издание на списанието GQ. Компанията позволява на създателите на дигитално аудиосъдържание да разделят подкастите си на отделни глави. Посредством Entale брандовете могат да добавят и визуални елементи като снимки и графики към аудиосъдържанието, което създават. Стартъпът позволява и интеграция с Google Analytics. Tакa издателите могат да следят продължителността, с която потребителите слушат даден подкаст, кои глави прескачат и кои са най-популярни, колко често разглеждат ресурсите към даден запис и други. Може би най-привлекателният за рекламодатели елемент от бизнес модела на Entale е възможността за социално споделяне на отделни части от всеки аудиозапис в платформата. Приходите от реклами в аудиосектора се увеличават значително всяка година - през 2016 г. печалбите в индустрията се оценяват на 4.6 млрд. долара Първият подкаст на GQ в платформата предлага спортен коментар. Аудиопредаването се нарича Strike и ще се публикува ежеседмично. Записът е разделен на глави, така че слушателите да могат да пропускат частите, които не намират за интересни, както и да могат да слушат отделни глави от програмата, когато имат възможност (например на път или връщане от работа). Стандартната продължителност на подкастите често е около час. Така потребителят често не успява да изслуша целия запис. Аудиопрограмата на GQ няма да включва реклами, тъй като списанието иска да ползва новата медийна платформа, за да изгради бранд репутация. Подкастите на Universal Music обаче ще включват и рекламно съдържание. Entale е един от стартъпите, разработени в новия британски акселератор Founders Factory в партньорство с The Guardian Media Group и американския издател Condе Nast.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком" Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком"

Компанията взима при себе си отдел от 125 души, работещ в сектора на нано чиповете

20 окт 2019, 2091 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

18 окт 2019, 1768 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Дигитални модели

Какви са последните технологични иновации от седмицата

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10