Дигитални модели

Какви са последните технологични иновации от седмицата

Обучения

В полза на бизнеса

Компанията за онлайн обучения Coursera преживя редица метаморфози през последната година - смени изпълнителния си директор, напуснаха оперативният, финансовият и редица други мениджъри (общо над 40 души) и набра нов капитал. Сега фирмата пуска нов IT курс с Google, за да покаже, че е по-здрава от всякога с над 30 млн. потребители и 2500 курса в цял свят. Новите партньори ще обучават IТ специалисти в шест основни области на поддръжката: работа с клиенти, мрежи, оперативни системи, системна администрация, автоматизация и сигурност. Не е нужен опит в сектора. Програмата ще е активна в цял свят, като първоначално ще е само на английски език. Продължителността й е 64 часа, като трябва да бъде завършена за срок от 8 до 12 месеца на цена от 49 долара на месец. За Coursera новият курс означава преминаване към по-професионални обучителни програми, тъй като досега стартъпът работеше основно с над 150 академични институции. За целта тя разширява дейността на подразделението си Coursera for Business, което беше създадено през 2016 г. и досега е работило с над 500 компании. Според компанията само в САЩ има недостиг от над 150 000 IТ професионалисти. В момента фирмата се оценява на над 800 млн. долара и се оглежда за възможности за листване след време.
Градска мобилност

Намери ми паркомясто

Германският гигант BMW придоби приложението Parkmobile, което предоставя услуги за намиране и запазване на паркоместа в Северна Америка. Сред възможностите му е резервиране и заплащане както на място на улицата, така и в различни гаражи. BMW Group вече имаше миноритарен дял в компанията и притежава европейския филиал на стартъпа от Атланта. Сделката ще предостави на германците значително присъствие в Америка, където Parkmobile оперира в 300 града, ще постави добра основа за развитие в бъдеще на мобилните услуги и автономните коли. Приложението решава все по-нарастващ проблем в мегаполисите. Според BMW около 30% от трафика в градовете е причинен от шофьори, които търсят места за паркиране, особено в непознати за тях градове. Parkmobile е обработила над 50 млн. транзакции от хора в Северна Амеpика през миналата година и има над 8 млн. регистрирани потребители. Компанията работи с BMW по внедряването на услугите си директно в колите на германската компания и тепърва ще продължи да развива платформата си.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се