С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 фев 2018, 17:14, 5769 прочитания

Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Образование
Как да внимаваш повече в час
Екипът зад MinecraftEdu основа нов стартъп в сферата на образователните технологии. TeacherGaming набра 1.6 млн. долара финансиране от Makers Fund. Финландската компания е новият проект на създателите на Minecraft и MinecraftEdu - приложение, с което учителите могат да ползват компютърната игра в класните стаи. Екипът стартира новото начинание, след като продаде Minecraft на Microsoft. TeacherGaming ще използва набрания капитал, за да инвестира в развитието на маркетингова стратегия. Основната цел на финландската компания е да подпомогне учителите в усилията им да създават по-интересно образователно съдържание посредством онлайн игри. Един от тримата съоснователи на платформата - Сантери Койвисто, има над 10 години опит като учител. В коментар за "Капитал" той разказа за идеята: "Лично виждах как компютърните игри ангажират учениците ми когнитивно. Исках да създам система, която да предизвиква същите нива на ентусиазъм и фокус в класната стая." Бета-версията на новата образователната платформа бе лансирана през юли 2017 г. Оттогава досега, за по-малко от шест месеца, стартъпът привлече над 3500 училища, които днес ползват инструмента активно в класните си стаи. Фирмата работи активно с учители от различни държави по създаването на иновативни функционалности към платформата. В бъдеще компанията ще предоставя и индивидуални профили за всеки ученик, така че учителите да могат да следят напредъка на всеки.
Блокчейн
ICO на ICO-тата
По всичко изглежда, че 2018 ще е годината, в която криптовалутите и токен пазарите ще се стабилизират и ще добият допълнителна правдоподобност. Първоначалното предлагане на монети (ICO - initial coin offering) предоставя възможности за финансиране на малки и средни компании. Глобално инвестиционните фондове разполагат с все по-значителни средства. Въпреки това опциите за финансиране на компании в ранна фаза на развитие са ограничени и често поставят създателите на стартъпи в неблагоприятна позиция. Тридесет технологични стартъпа от портфолиото на акселератора 500 Startups обявиха, че ще търсят финансиране посредством новото ICO 22X Fund. Първоначалното предлагане на токени ще предостави на инвеститорите възможност да вложат средствата си, в замяна на които ще получат до 10% от дяловете в младите компании. Продажбата започна на 29 януари и цели да набере 35 млн. долара. Парите ще бъдат разпределени поравно между 30-те стартъпа, а инвестицията ще се осъществи веднага след приключването на токен продажбата. Посредством първоначалното предлагане на монети инвеститорите ще могат да подкрепят 30-те компании в ранна фаза на развитие, които вече са набрали общо 22 млн. долара рискови и дялови инвестиции oт традиционни източници. Според създателите на компаниите, които вземат участие в 22X Fund, методът на групово ICO е иновативен и предлага множество предимства за фирмите, които искат да наберат средства за растежа си.
Новини
Нерадостният край на Beme
Опитът на CNN да завземе по-голяма част от пазара за онлайн новини завърши неуспешно. След като през 2016 г. медийната група придоби стартъпа от Ню Йорк Beme, тази седмица стана ясно, че приложението спира операции. Beme стартира като социална мрежа за споделяне на аматьорски, непреработени видеа. Стартъпът бе създаден от известния YouTube влогър Кейси Найстат, който има над 8 млн. последователи онлайн. CNN придоби компанията с идеята Найстат да остане в мениджърска роля в Beme и да е отговорен за дигиталното съдържание, което платформата публикува. Целта на CNN бе да използва Beme News като централна част в дигиталната си стратегия. YouTube каналът на платформата обаче привлече едва 269 000 последователи и публикува едва 12 видеа през 2017 г. CNN обяви, че ще намери нови позиции за 22-мата служители на Beme. Медиата ще продължи работа върху някои от новинарските продукти, стартирани под шапката на Beme. Найстат коментира, че причината за разпадането на Beme не е CNN, а фактът, че пазарът за медийни услуги е изключително труден за нови и малки компании. CNN ще продължи да ползва разработения от Beme алгоритъм за автоматична верификация на новини на живо - Wire. Другият основен продукт на Beme - Panels - също остава част от дигиталната стратегия на групата. Panels е независима социална мрежа, която позволява на потребителя да коментира новините на живо и във видеоформат.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Първите частни астронавти може да полетят през април Първите частни астронавти може да полетят през април

Ветераните Боб Бенкен и Дъг Харли вероятно ще останат в околоземна орбита няколко месеца вместо две седмици

20 яну 2020, 1560 прочитания

Битката за .org домейна Битката за .org домейна

Частната компания Ethos Capital иска да купи интернет актива за 1.1 млрд. долара, но среща отпор

20 яну 2020, 1442 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Трети дататон ще се проведе в София

48-часовото състезание, свързано с обработка и анализ на данни, ще бъде от 9 до 11 февруари

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10