С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 5 апр 2018, 9:05, 20629 прочитания

От челен опит към челен удар

Премиерата на първата руска доставка с дрон завърши буквално катастрофално

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Доставката на пратки с безпилотни летателни апарати е актуалният писък на модата в сферата на логистиката през последните 4-5 години. Когато в края на 2013 г. мултимилиардерът Джеф Безос обяви концепцията на революционната услуга Amazon Prime Air, гарантираща въздушна доставка на малки онлайн покупки в рамките на 30 минути, повечето хора приемаха това за научна фантастика. В момента обаче тя вече е реалност и активно се тества във Великобритания, САЩ, Франция, Австралия и Израел.

И както повелява традицията от съветско време, властите в Кремъл също се опитват да не изостават, когато става дума за технологична надпревара. Челният опит на руските пощи да последват примера на Amazon този понеделник обаче завърши с... челен сблъсък. Премиерата на първата доставка с дрон приключи скоропостижно с неочакван лупинг и удар в стената на триетажен блок в сибирския град Улан Уде. Всичко се случи пред смаяните погледи на официалните лица от ръководството на регион Бурятия (на около 4400 км източно от Москва), събрали се да видят историческото събитие. За щастие никой от присъстващите по време на инцидента не беше ударен от разлетелите се отломки. Според предварителния план произведеният в Русия безпилотен летателен апарат е трябвало да пренесе пратка с тегло 2 кг до близкото село Нижни Саянтуй, разположено на разстояние около 16 км.




Официалното ръководство на "Руски пощи", чието синьо лого гордо украсяваше пострадалия дрон, побърза да се дистанцира от инцидента, обявявайки пред Reuters, че е присъствало "само като гост". Според тях тестовият полет е бил изцяло инициатива на компанията Rudron/Expeditor 3M, която е произвела безпилотния апарат. По принцип руските пощи обявиха своите намерения да използват дронове още през 2016 г. По думите на Алексей Циденов, ръководител на регионалната администрация в Бурятия, пък причината за катастрофата вероятно е била смущение, предизвикано от някоя от над 100-те Wi-Fi мрежи, които са работели по това време наоколо. "Няма да спрем заради това, което се случи, ще продължим да опитваме", допълва той, уточнявайки, че пострадалото устройство струва около 20 хил. долара. "Този, който не рискува, не постига резултати", обобщава ситуацията Циденов...

А междувременно от другата страна на океана Amazon мина на следващо ниво, като регистрира патент за дронове, които използват алгоритъм за изкуствен интелект и разпознават определени човешки фрази и жестове.



Калифорнийската стартираща компания Zipline пък обяви, че пуска в действие "ескадрила" от нов тип комерсиални безпилотни апарати, които развиват рекордната скорост от 120 км/ч и могат да изминат до 160 километра, пренасяйки товар до 1.75 кг. Това ги прави вероятно най-бързите цивилни дронове в света, способни според изпълнителния директор на фирмата да направят между 50 и 500 полета на ден.



Специфичното при Zipline е, че тя работи в сферата на здравеопазването и се занимава със спешни доставки на кръв за болниците в африканската държава Руанда. И тъй като дроновете са различни от традиционните квадрикоптери и се движат с висока скорост, пратките се спускат с парашут. От 2016 г. насам компанията е отговорна за транспортирането на около 20% от банките, необходими за лечебните заведения извън столицата Кигали. За този период тя е извършила над 4000 полета, като около една трета от тях са били за животоспасяващи операции, разказва изпълнителният директор Келер Ринаудо. "В общи линии Руанда пише история, доказвайки, че всичко това е възможно", обобщава той.

В момента Zipline е подала заявление за разширяване на дейността си в съседна Танзания, а също така и пред Федералната авиационна администрация на САЩ. Ринаудо уточнява, че фирмата води преговори с шест щата, които биха желали да си сътрудничат, но за момента отказва да разкрие кои са те.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Преструктурирането на дълговете в банковия сектор в Турция се забавя Преструктурирането на дълговете в банковия сектор в Турция се забавя

Частният сектор и държавата не могат да достигнат до консенсус

21 юли 2019, 708 прочитания

Опитите на ЕС да ускори своята сателитна навигационна система претърпяха удар Опитите на ЕС да ускори своята сателитна навигационна система претърпяха удар

Европа иска да не изостава от геополитическите си конкуренти САЩ, Китай и Русия

21 юли 2019, 850 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Какво друго по света: няколко любопитни идеи

3D принтирана ракета; Добавка към смартфона ще мери чистотата на водата; Първото роботизирано плашило

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото