С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 апр 2018, 13:00, 5792 прочитания

Малките асистенти за по-добри домове

Бъдещето на умните високоговорители ще бъде една от темите на тазгодишното издание на конференцията DIGITALK

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В началото бе словото. Малко по-късно дойде и светлината, след като умният високоговорител в дома ви вече можеше да включи лампата с гласовите ви команди. Поредният пример как футуристичните идеи се превръщат в реалност са виртуалните асистенти, които стават все по-често срещани по къщите – според последните данни на Business Insider близо 20% от домакинствата в САЩ имат поне едно такова устройство. Умните асистенти и високоговорители ще присъстват като тема и на тазгодишната конференция DIGITALK, организирана от "Капитал" и фондовете LAUNCHub Ventures и NEVEQ. Тя ще се проведе на 31 май и 1 юни в Sofia Event Center. Един от гост-лекторите на конференцията ще бъде Макс Аморделусо от Amazon Alexa.

Именно с появята на продукта Amazon Echo на пазара през 2015 г. тръгна популяризирането на активиращите се с глас смарт устройства. Само преди три години все още не бе ясно дали тези джаджи ще се превърнат в следващата мода, или ще останат като бутиков сегмент за технологични ентусиасти. Amazon успя да наложи продукта си и да покаже, че той има приложление в дома. След дебюта на Echo на пазара се появи и конкурентният Google Home. Но именно през 2018 г. се очаква бум на тези устройства, след като в сегмента навлизат все повече играчи. Така или иначе повечето от тях използват асистентите Alexa на Amazon и Assistant на Google.
Скоро навсякъде


Скорошно проучване на Juniper Research посочва, че умните колони като тези на Amazon и Google може да достигнат до общо 70 млн. домакинства в САЩ до 2022 г., което би означавало, че 55% от къщите в страната ще разполагат с такива устройства. Най-вероятно Amazon все още ще държи първото място, макар компанията да губи позицията си на пълен монополист, след като конкуренцията разви бързо своите продукти.

Позицията на Amazon ще бъде разклатена още по-силно през идните години, тъй като Apple също представи своя умна колона - HomePod, ползваща асистента Siri, която без съмнение ще се хареса на твърдото ядро от фенове на гиганта от Купертино. По-ниските цени на високоговорителите и успешните маркетингови стратегии по време на празниците също ще са една от тенденциите, които ще се запазят през идните години, смятат експертите. Те посочват, че най-вероятно Amazon Echo ще продължи да бъде лидер, но ще губи пазарен дял от Google, както и от китайски играчи.


Препятствие за разрастването на пазара на умни колони може да се окаже фактът, че технологичните гиганти до голяма степен ги налагат, за да могат по-лесно да събират данни от своите потребители. Скандалът Cambridge Analytica, който удари Facebook и създаде редица главоболия на Марк Зукърбърг, доведе до разгорещени дебати дали събирането на информация трябва да бъде регулирано. Facebook също имаше планове да пусне на пазара свой умен говорител, но дебютът му беше забавен след скандалите.



Свързаният дом

На този етап смарт високоговорителите са предимно един лесен и приятен начин да си пуснеш музика, да разбереш времето утре или да чуеш аудиоверсия на статия от Wikipedia. Но в близко бъдеще тези устройства ще се превърнат в сърцето на свързания дом. В момента повечето хора по света не живеят на място, което да позволява пълна интеграция на такава система, но с нарастването на популярността на продукти като Echo и Google Home все повече потребители свързват осветлението си към асистентите и преминават към други уреди като климатик, камера и система за сигурност.

Свързаният дом е на практика по-кратък път към интернет на нещата, без да изисква 5G мрежа. Умните устройства несъмнено ще бъдат във фокуса на големите компании в близко бъдеще и ще заменят далеч по-сложните системи, предвиждащи цялостно окабеляване за много по-висока цена.

Развитието на изкуствения интелект и лесният начин за използването на високоговорителите ги правят добра възможност за внасяне на комфорт в дома, а ниската им цена ги прави и отлична възможност за подарък.
С развитието на пазара и Amazon, и Google постепенно намалиха цените на продуктите и пуснаха нови модели. И макар в държави като България те да не могат да използват всички функции като команди на местния език или поръчки на стоки, функционалността им тепърва ще се развива.

Българските потребители, които се интересуват от бъдещето на умните асистенти и колони, могат да се запознаят отблизо с темата на 31 май и 1 юни по време на технологичната конференция DIGITALK 2018. Билети и повече информация можете да намерите на digitalk.bg и Facebook страницата на събитието.
Най-добрите високоговорители на пазара според Tom’s Guide


Amazon Echo
99 долара

Второто поколение високоговорители Amazon Echo са по-малки от предшествениците си, както и по-стилни. Външната страна вече е със сменяеми цветове. Фирмуерът е обновен, звукът е добър и, общо казано, това е колоната с най-добра функционалност на пазара.

Google Home Mini
49 долара
Google пусна по-малкия си и евтин високоговорител Home Mini с идеята да се противопостави на малкия Amazon Echo Dot. И макар да няма същата функционалност като асистента Alexa по отношение на поддържаните уреди и опции, просто като умен асистент продуктът на Google е по-завършен.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина 10 Google обновява снимките от български градове - защо това не е (само) добра новина

Компанията поставя географски координати на WiFi мрежите и събира информация за местоположението дори при изключена геолокация

18 авг 2019, 9236 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

16 авг 2019, 1688 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: ИКТ »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците