Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са дигиталните иновации от последната седмица

4568 прочитания

Платформа

Търся си строители

Всяка компания, която иска да разшири бизнеса си в нов регион, е изправена пред кошмара на търсене на партньори в непозната среда, особено извън големите градове. Мат Велкър и Вигнеш Венкатараман смятат, че са открили решение чрез платформата си Emptor. Тя е мрежа за свързване на компании с местни подизпълнители, които да подпомогнат проектите им. Работата може да варира от строителни дейности, през поддръжка до озеленяване. Платформата има рейтингова система, която отсява по-добрите компании. Emptor е преминала през акселератора Y Combinator. "Много често в извънградските райони няма достатъчно подизпълнители, сред които да избираш, което забавя целия проект", казва Велкър. Според него моделът на Emptor е компаниите да преминават през платформата, като обявят изискванията и диапазон на цените, които предлагат, след което тя ги нагажда към квалифицирани подизпълнители, като ги подрежда според най-добрата оферта.
Видео

Сложи сам субтитри

С възхода на потребителското видеосъдържание крайните клиенти все повече търсят инструменти, с които да правят интересни видеа. Такъв е Kapwing, който привлече финансиране от 1.7 млн. долара от фонда Kleiner Perkins. Софтуерът дава възможност за промяна на размера в различни видеоформати, за поставяне на субтитри в Twitter, звукови ефекти в YouTube или монтиране в Instagram. Всичко това става през мобилен браузър или сайт. Стартъпът е основан от двама бивши служители в Google Image Search. Безплатната версия поставя логото на Kapwing.com на всички видеа, за да направи софтуера по-популярен. Платената услуга струва 20 долара на месец. Платформата вече има над 100 000 потребители. Целта на създателите е да привлекат колкото се може повече хора, а след време Kapwing.com да се превърне в популярно място за гледане и споделяне на това съдържание.
Продажби

Маркетинг от уста на уста

Mention Me, базирана в Лондон маркетингова платформа, привлече финансиране за 7 млн. долара. Компанията предлага лесен начин на компаниите да изчисляват маркетинговите си активности чрез различни инструменти и анализи. Платформата поддържа 16 езика, а сред над 300-те клиенти са FarFetch, Ovo Energy, Ted Baker и ZipCar. Досега в над петгодишната си история Mention Me е ползвала финансиране само от бизнес ангели. Двамата основатели Анди Кокбърн и Тим Баутън са избрали бизнес модел не чрез абонамент, а чрез брой споменавания от досегашните клиенти на съответната компания. По тази начин интересите на Мention Me и клиентите й са неразривно свързани. "Повечето бизнеси разполагат с един огромен актив - доверието на клиентите си. Ако тези клиенти споделят с приятелите си за бранда и одобрението си за него, това може да се превърне в най-ценния маркетинг канал на този бизнес. Някои от най-големите успехи в последните години - Uber, AirbnB, Dropbox, разбраха това отдавна", казва Кокбърн пред TechCrunch.
Платформа

Търся си строители

Всяка компания, която иска да разшири бизнеса си в нов регион, е изправена пред кошмара на търсене на партньори в непозната среда, особено извън големите градове. Мат Велкър и Вигнеш Венкатараман смятат, че са открили решение чрез платформата си Emptor. Тя е мрежа за свързване на компании с местни подизпълнители, които да подпомогнат проектите им. Работата може да варира от строителни дейности, през поддръжка до озеленяване. Платформата има рейтингова система, която отсява по-добрите компании. Emptor е преминала през акселератора Y Combinator. "Много често в извънградските райони няма достатъчно подизпълнители, сред които да избираш, което забавя целия проект", казва Велкър. Според него моделът на Emptor е компаниите да преминават през платформата, като обявят изискванията и диапазон на цените, които предлагат, след което тя ги нагажда към квалифицирани подизпълнители, като ги подрежда според най-добрата оферта.
Видео

Сложи сам субтитри

С възхода на потребителското видеосъдържание крайните клиенти все повече търсят инструменти, с които да правят интересни видеа. Такъв е Kapwing, който привлече финансиране от 1.7 млн. долара от фонда Kleiner Perkins. Софтуерът дава възможност за промяна на размера в различни видеоформати, за поставяне на субтитри в Twitter, звукови ефекти в YouTube или монтиране в Instagram. Всичко това става през мобилен браузър или сайт. Стартъпът е основан от двама бивши служители в Google Image Search. Безплатната версия поставя логото на Kapwing.com на всички видеа, за да направи софтуера по-популярен. Платената услуга струва 20 долара на месец. Платформата вече има над 100 000 потребители. Целта на създателите е да привлекат колкото се може повече хора, а след време Kapwing.com да се превърне в популярно място за гледане и споделяне на това съдържание.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK