Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са дигиталните иновации от последната седмица

4726 прочитания

Платформа

Търся си строители

Всяка компания, която иска да разшири бизнеса си в нов регион, е изправена пред кошмара на търсене на партньори в непозната среда, особено извън големите градове. Мат Велкър и Вигнеш Венкатараман смятат, че са открили решение чрез платформата си Emptor. Тя е мрежа за свързване на компании с местни подизпълнители, които да подпомогнат проектите им. Работата може да варира от строителни дейности, през поддръжка до озеленяване. Платформата има рейтингова система, която отсява по-добрите компании. Emptor е преминала през акселератора Y Combinator. "Много често в извънградските райони няма достатъчно подизпълнители, сред които да избираш, което забавя целия проект", казва Велкър. Според него моделът на Emptor е компаниите да преминават през платформата, като обявят изискванията и диапазон на цените, които предлагат, след което тя ги нагажда към квалифицирани подизпълнители, като ги подрежда според най-добрата оферта.
Видео

Сложи сам субтитри

С възхода на потребителското видеосъдържание крайните клиенти все повече търсят инструменти, с които да правят интересни видеа. Такъв е Kapwing, който привлече финансиране от 1.7 млн. долара от фонда Kleiner Perkins. Софтуерът дава възможност за промяна на размера в различни видеоформати, за поставяне на субтитри в Twitter, звукови ефекти в YouTube или монтиране в Instagram. Всичко това става през мобилен браузър или сайт. Стартъпът е основан от двама бивши служители в Google Image Search. Безплатната версия поставя логото на Kapwing.com на всички видеа, за да направи софтуера по-популярен. Платената услуга струва 20 долара на месец. Платформата вече има над 100 000 потребители. Целта на създателите е да привлекат колкото се може повече хора, а след време Kapwing.com да се превърне в популярно място за гледане и споделяне на това съдържание.
Продажби

Маркетинг от уста на уста

Mention Me, базирана в Лондон маркетингова платформа, привлече финансиране за 7 млн. долара. Компанията предлага лесен начин на компаниите да изчисляват маркетинговите си активности чрез различни инструменти и анализи. Платформата поддържа 16 езика, а сред над 300-те клиенти са FarFetch, Ovo Energy, Ted Baker и ZipCar. Досега в над петгодишната си история Mention Me е ползвала финансиране само от бизнес ангели. Двамата основатели Анди Кокбърн и Тим Баутън са избрали бизнес модел не чрез абонамент, а чрез брой споменавания от досегашните клиенти на съответната компания. По тази начин интересите на Мention Me и клиентите й са неразривно свързани. "Повечето бизнеси разполагат с един огромен актив - доверието на клиентите си. Ако тези клиенти споделят с приятелите си за бранда и одобрението си за него, това може да се превърне в най-ценния маркетинг канал на този бизнес. Някои от най-големите успехи в последните години - Uber, AirbnB, Dropbox, разбраха това отдавна", казва Кокбърн пред TechCrunch.
Платформа

Търся си строители

Всяка компания, която иска да разшири бизнеса си в нов регион, е изправена пред кошмара на търсене на партньори в непозната среда, особено извън големите градове. Мат Велкър и Вигнеш Венкатараман смятат, че са открили решение чрез платформата си Emptor. Тя е мрежа за свързване на компании с местни подизпълнители, които да подпомогнат проектите им. Работата може да варира от строителни дейности, през поддръжка до озеленяване. Платформата има рейтингова система, която отсява по-добрите компании. Emptor е преминала през акселератора Y Combinator. "Много често в извънградските райони няма достатъчно подизпълнители, сред които да избираш, което забавя целия проект", казва Велкър. Според него моделът на Emptor е компаниите да преминават през платформата, като обявят изискванията и диапазон на цените, които предлагат, след което тя ги нагажда към квалифицирани подизпълнители, като ги подрежда според най-добрата оферта.
Видео

Сложи сам субтитри

С възхода на потребителското видеосъдържание крайните клиенти все повече търсят инструменти, с които да правят интересни видеа. Такъв е Kapwing, който привлече финансиране от 1.7 млн. долара от фонда Kleiner Perkins. Софтуерът дава възможност за промяна на размера в различни видеоформати, за поставяне на субтитри в Twitter, звукови ефекти в YouTube или монтиране в Instagram. Всичко това става през мобилен браузър или сайт. Стартъпът е основан от двама бивши служители в Google Image Search. Безплатната версия поставя логото на Kapwing.com на всички видеа, за да направи софтуера по-популярен. Платената услуга струва 20 долара на месец. Платформата вече има над 100 000 потребители. Целта на създателите е да привлекат колкото се може повече хора, а след време Kapwing.com да се превърне в популярно място за гледане и споделяне на това съдържание.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели