Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Shutterstock

Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

5400 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Добавена реалност

Иновативна навигация

Британският стартъп Blippar, специализиран в разработването на решения, базирани на технологията за добавена реалност, представи новия си продукт, насочен към големи ритейлъри, летища, търговски центрове, стадиони и др. През камерата на смартфоните си посетителите и клиентите на обектите ще могат да се ориентират по-лесно и да намират търсените от тях магазини или локации. Компанията създава съдържание в добавената реалност, което те виждат, като например стрелки, сочещи към изхода, най-близкия информационен център и други полезни локации според нуждите на обекта и посетителя. Решението може да се използва и офлайн, защото работи само с координатите за локацията на потребителя. Освен иновативно решение Blippar ще събира и разполага с много ценна за ритейлърите информация, а именно как клиентите се движат в магазина и какво привлича тяхното внимание. От създаването си през 2011 г. британският стартъп е разработил и редица други решения в областта на добавената реалност. Сред тях има приложение за градска навигация, разработено за над 300 различни града по света, както и решение за графични дизайнери, които могат да тестват и променят мебели в добавена реалност. До момента компанията има общо набрано финансиране от 100 млн. долара.
Приложение

Данъците в телефона

Базираният в Берлин стартъп Taxfix набра финансиране от 13 млн. долара, водено от фонда за рискови инвестиции Valar Ventures заедно с инвеститорите Creandum and Redalpine. Компанията е основана едва през 2017 г. и вече има готово решение за по-лесно подаване на данъчни декларации, което улеснява гражданите и в случай на възстановяване на част от данъците им. Taxfix разработва мобилно приложение, което с помощта на чатбот помага на всеки потребител по пътя му за подаване на необходимите документи, което в обичайния случай отнема много време за попълване на административна документация. Изисква се единствено да снимате служебната си бележка и да попълните персонализиран въпросник. На тази база приложението автоматично изчислява предвидения размер на данъчното възстановяване и подава заявката ви. Потребителите на Taxfix са основно на възраст 20-35 години, някои от които дори никога не са подавали данъчна декларация. За всяка данъчна декларация, която генерира възвращаемост над 50 евро, стартъпът получава 35 евро комисиона.
Изкуствен интелект

Виртуален свят

Стартиращата компания от Великобритания SenSat събира визуални и пространствени данни с цел да "симулира реалността" и да помага на компютрите да разберат по-добре физическия свят. За тази идея компанията, създадена през 2017 г., набра финансиране в размер на 4.5 млн. долара, предоставени от фондовете Force Over Mass, Round Hill Venture Partners и Zag. Новата финансова инжекция от SenSat ще използват за по-нататъшното развитие на технологията и ще инвестират в разрастване на офиса си в Сан Франциско. Технологичната иновация превръща сложните визуални и пространствени данни в т.нар. симулирана реалност в реално време, което цели да даде нужната информация на компютрите, за да могат да решават проблеми в реалния свят. Продуктът ще бъде предназначен първоначално за фирми, изпълняващи инфраструктурни проекти, които с помощта на изкуствен интелект ще могат да взимат информирани решения въз основа на множество променливи, които в реалността не могат да бъдат предвидени.
Добавена реалност

Иновативна навигация

Британският стартъп Blippar, специализиран в разработването на решения, базирани на технологията за добавена реалност, представи новия си продукт, насочен към големи ритейлъри, летища, търговски центрове, стадиони и др. През камерата на смартфоните си посетителите и клиентите на обектите ще могат да се ориентират по-лесно и да намират търсените от тях магазини или локации. Компанията създава съдържание в добавената реалност, което те виждат, като например стрелки, сочещи към изхода, най-близкия информационен център и други полезни локации според нуждите на обекта и посетителя. Решението може да се използва и офлайн, защото работи само с координатите за локацията на потребителя. Освен иновативно решение Blippar ще събира и разполага с много ценна за ритейлърите информация, а именно как клиентите се движат в магазина и какво привлича тяхното внимание. От създаването си през 2011 г. британският стартъп е разработил и редица други решения в областта на добавената реалност. Сред тях има приложение за градска навигация, разработено за над 300 различни града по света, както и решение за графични дизайнери, които могат да тестват и променят мебели в добавена реалност. До момента компанията има общо набрано финансиране от 100 млн. долара.
Приложение

Данъците в телефона

Базираният в Берлин стартъп Taxfix набра финансиране от 13 млн. долара, водено от фонда за рискови инвестиции Valar Ventures заедно с инвеститорите Creandum and Redalpine. Компанията е основана едва през 2017 г. и вече има готово решение за по-лесно подаване на данъчни декларации, което улеснява гражданите и в случай на възстановяване на част от данъците им. Taxfix разработва мобилно приложение, което с помощта на чатбот помага на всеки потребител по пътя му за подаване на необходимите документи, което в обичайния случай отнема много време за попълване на административна документация. Изисква се единствено да снимате служебната си бележка и да попълните персонализиран въпросник. На тази база приложението автоматично изчислява предвидения размер на данъчното възстановяване и подава заявката ви. Потребителите на Taxfix са основно на възраст 20-35 години, някои от които дори никога не са подавали данъчна декларация. За всяка данъчна декларация, която генерира възвращаемост над 50 евро, стартъпът получава 35 евро комисиона.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK