С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 сеп 2018, 13:25, 8009 прочитания

Много технологии, малко иновации в Берлин

Технологичната конференция IFA не представи много истински новости, но това не я направи по-малко интересна

Йоан Запрянов | Берлин
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Думите технологии и иновации вървят ръка за ръка от десетилетия. В последно време обаче изглежда, че е време те да бъдат разделени. Най-добрият пример за това се оказа годишното изложение за потребителска електроника IFA в Берлин. Почти всички големи производители (най-голямото изключение бе Apple) представиха нови продукти, но те трудно могат да бъдат окачествени като иновативни – става дума за съществено подобрение на познати устройства, което не е задължително нещо лошо, но показва, че скоро технологиите може да достигнат кръстопът. Липсата на иновации не означава, че на IFA нямаше какво да се види – напротив, изложението е прекрасен пример за цялостното затрупване на потребителя с нови технологии - сигурно много малка част от десетките хиляди посетители са успели да обиколят всички фирмени павилиони.

Изкуственият интелект е навсякъде


IFA е впечатляваща картина. Стотици познати и не толкова добре познати компании са настанени в няколко сгради в Берлин, където в рамките на седмица минават хиляди представители на медии, компании и, разбира се, обикновени посетители. Още преди влизането чрез рекламни банери започва битка, която се разпростира навсякъде из IFA – тази за изкуствения интелект. Докато преди няколко години беше трудно да се намерят умни хардуерни решения извън смартфоните, сега е по-трудно да си намерите например фурна, която да не работи с гласови команди.

Фурните са само част от тенденцията за вкарването на "умен" елемент и гласови асистенти във всякакви домашни уреди

Фурните са само част от тенденцията за вкарването на "умен" елемент и гласови асистенти във всякакви домашни уреди

[Reuters]


Въпросът и голямата битка е основно чии гласови команди. От едната страна е Google Assistant, който навлезе успешно чрез смартфоните и се радва на висока разпознаваемост сред потребителите. От другата страна е Amazon Alexa на онлайн гиганта. Този асистент вече може да бъде открит не само в умни колони, но и в хладилници, фурни и всякаква техника, която съвсем доскоро не беше сред "умните" на пазара.Повечето брандове са лоялни към избора си на гласов асистент. Ако една фирма, като Gorenje например, е започнала да произвежда фурни с Amazon Alexa, тя най-вероятно ще остане вярна на компанията. Има обаче и изключения - Huawei, чиито телефони са с операционната система на Google Android и съответно използва асистента на компанията, представи умната си колона AI Cube, която ще бъде с Amazon Alexa. По всичко изглежда, че тази битка едва сега започва. Amazon и Google вече се отличават като основните лидери, които ще захранват със софтуер продуктите и на други фирми. Вече е почти невъзможно да не се говори за изкуствен интелект, но посещението на IFA показва, че феноменът може да е дори подценен.



Азиатска доминация

Друга ясна тенденция е азиатската доминация на изложението. Хилядите посетители от Далечния изток могат лесно да бъдат обяснени с това, че именно китайските, корейските и японските фирми са най-активните в представянето на нови продукти на IFA. Докато повечето големи американски компании произвеждат предимно софтуер и нямат собствени представяния, азиатските производители на хардуер запълват тази ниша успешно. Huawei, Samsung, Lenovo, Sharp и LG бяха сред най-интересните панели. Всички компании предложиха нещо ново. Huawei представи нов чип и умна колона, Samsung – нови телевизори, Lenovo – нови лаптопи и смартфони Motorola, а Sharp и LG – също телевизори. Преди всичко феноменът показва това, което не е ясно за простото око - някои производители просто не обичат общите събирания. Apple например ще представи новите си iPhone модели през септември, Google ще дебютира новия си смартфон Pixel през октомври, а през същия месец Huwaei ще пусне и Mate 20.

IFA обаче остава далеч от скучната представа за технологична конференция. Напротив, най-основният проблем на изложението остава прекалено голямото разнообразие. То се разпростира в няколко сгради, включително и фирми, които представят продукти в градината на целия парк, и е почти невъзможно за един посетител да премине през всички компании и събития. Технологиите може да не са толкова иновативни, колкото ни се иска, но това не ги прави по-малко забавни.
Кой какво представи

Китайският производител на смартфони Huawei представи новия си мобилен чип Kirin 980, който обещава да е по-ефективен с 40% и по-продуктивен с 20% спрямо предшественика си Kirin 970. За пръв път чипът ще се появи в телефон на дъщерната марка на Huawei Honor Magic 2, а през октомври ще захрани и Huawei Mate 20, който ще бъде представен в Лондон. Фирмата представи и умната колона Cube AI, която въпреки името си не е куб, но разполага с гласов асистент от Amazon Alexa и може да бъде използвана като рутер.

Корейската компания Samsung представи на пазара 8K телевизори. Поради липсата на достатъчно съдържание с подобна резолюция групата ще използва изкуствен интелект, за да конвертира видео от по-ниска резолюция – 4K или Full HD, независимо от източника - телевизия, през USB, YouTube, HDMI или от смартфона, в 8K. Първият масов 8К модел на пазара - Samsung Q900R QLED, ще се продава от октомври и в България. Той ще се предлага основно в два размера - 65 и 75 инча, но при предварителна поръчка ще може да бъде доставен и 85-инчов телевизор. Цените все още не са известни.

Американската Motorola, собственост на китайската Lenovo, представи нов смартфон - Motorola One, която ще бъде с операционна система Android One и обещава тригодишни ъпдейти за сигурност. Самата Lenovo под собствения си бранд представи няколко нови лаптопа, сред които и Lenovo Yoga Book C9300, който разполага с E-Ink клавиатура.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon Google Huawei IFA Lenovo Samsung

Прочетете и това

Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите

Главният технически директор на Milestone Systems пред "Капитал"

13 дек 2019, 1254 прочитания

Oфис в облака Oфис в облака

Мобилният интернет и подходящият софтуер дават възможност да се работи пълноценно навсякъде

13 дек 2019, 1412 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Японски град тества блокчейн система за гласуване

Подобни опити бяха направени още в САЩ и Швейцария

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10