С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 сеп 2018, 13:25, 2580 прочитания

Много технологии, малко иновации в Берлин

Технологичната конференция IFA не представи много истински новости, но това не я направи по-малко интересна

Йоан Запрянов | Берлин
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Новите iPhone модели създават още по-скъп клас телефони

Рискът на Apple с iPhone X през 2017 г. се отплати и сега компанията ще продължи със същата стратегия

16 сеп 2018

Huawei в света на рекламата

За комуникационната стратегията на Huawei по света разказва глобалният маркетинг директор Йонганг Цу пред "Капитал"

31 авг 2018

Samsung залага на изкуствен интелект в първите масови 8K QLED телевизори

Първият модел на пазара с толкова висока резолюция ще се продава и в България от октомври

30 авг 2018
Думите технологии и иновации вървят ръка за ръка от десетилетия. В последно време обаче изглежда, че е време те да бъдат разделени. Най-добрият пример за това се оказа годишното изложение за потребителска електроника IFA в Берлин. Почти всички големи производители (най-голямото изключение бе Apple) представиха нови продукти, но те трудно могат да бъдат окачествени като иновативни – става дума за съществено подобрение на познати устройства, което не е задължително нещо лошо, но показва, че скоро технологиите може да достигнат кръстопът. Липсата на иновации не означава, че на IFA нямаше какво да се види – напротив, изложението е прекрасен пример за цялостното затрупване на потребителя с нови технологии - сигурно много малка част от десетките хиляди посетители са успели да обиколят всички фирмени павилиони.

Изкуственият интелект е навсякъде

IFA е впечатляваща картина. Стотици познати и не толкова добре познати компании са настанени в няколко сгради в Берлин, където в рамките на седмица минават хиляди представители на медии, компании и, разбира се, обикновени посетители. Още преди влизането чрез рекламни банери започва битка, която се разпростира навсякъде из IFA – тази за изкуствения интелект. Докато преди няколко години беше трудно да се намерят умни хардуерни решения извън смартфоните, сега е по-трудно да си намерите например фурна, която да не работи с гласови команди.

Фурните са само част от тенденцията за вкарването на "умен" елемент и гласови асистенти във всякакви домашни уреди

Фурните са само част от тенденцията за вкарването на "умен" елемент и гласови асистенти във всякакви домашни уреди

[Reuters]


Въпросът и голямата битка е основно чии гласови команди. От едната страна е Google Assistant, който навлезе успешно чрез смартфоните и се радва на висока разпознаваемост сред потребителите. От другата страна е Amazon Alexa на онлайн гиганта. Този асистент вече може да бъде открит не само в умни колони, но и в хладилници, фурни и всякаква техника, която съвсем доскоро не беше сред "умните" на пазара.Повечето брандове са лоялни към избора си на гласов асистент. Ако една фирма, като Gorenje например, е започнала да произвежда фурни с Amazon Alexa, тя най-вероятно ще остане вярна на компанията. Има обаче и изключения - Huawei, чиито телефони са с операционната система на Google Android и съответно използва асистента на компанията, представи умната си колона AI Cube, която ще бъде с Amazon Alexa. По всичко изглежда, че тази битка едва сега започва. Amazon и Google вече се отличават като основните лидери, които ще захранват със софтуер продуктите и на други фирми. Вече е почти невъзможно да не се говори за изкуствен интелект, но посещението на IFA показва, че феноменът може да е дори подценен.



Азиатска доминация

Друга ясна тенденция е азиатската доминация на изложението. Хилядите посетители от Далечния изток могат лесно да бъдат обяснени с това, че именно китайските, корейските и японските фирми са най-активните в представянето на нови продукти на IFA. Докато повечето големи американски компании произвеждат предимно софтуер и нямат собствени представяния, азиатските производители на хардуер запълват тази ниша успешно. Huawei, Samsung, Lenovo, Sharp и LG бяха сред най-интересните панели. Всички компании предложиха нещо ново. Huawei представи нов чип и умна колона, Samsung – нови телевизори, Lenovo – нови лаптопи и смартфони Motorola, а Sharp и LG – също телевизори. Преди всичко феноменът показва това, което не е ясно за простото око - някои производители просто не обичат общите събирания. Apple например ще представи новите си iPhone модели през септември, Google ще дебютира новия си смартфон Pixel през октомври, а през същия месец Huwaei ще пусне и Mate 20.

IFA обаче остава далеч от скучната представа за технологична конференция. Напротив, най-основният проблем на изложението остава прекалено голямото разнообразие. То се разпростира в няколко сгради, включително и фирми, които представят продукти в градината на целия парк, и е почти невъзможно за един посетител да премине през всички компании и събития. Технологиите може да не са толкова иновативни, колкото ни се иска, но това не ги прави по-малко забавни.
Кой какво представи

Китайският производител на смартфони Huawei представи новия си мобилен чип Kirin 980, който обещава да е по-ефективен с 40% и по-продуктивен с 20% спрямо предшественика си Kirin 970. За пръв път чипът ще се появи в телефон на дъщерната марка на Huawei Honor Magic 2, а през октомври ще захрани и Huawei Mate 20, който ще бъде представен в Лондон. Фирмата представи и умната колона Cube AI, която въпреки името си не е куб, но разполага с гласов асистент от Amazon Alexa и може да бъде използвана като рутер.

Корейската компания Samsung представи на пазара 8K телевизори. Поради липсата на достатъчно съдържание с подобна резолюция групата ще използва изкуствен интелект, за да конвертира видео от по-ниска резолюция – 4K или Full HD, независимо от източника - телевизия, през USB, YouTube, HDMI или от смартфона, в 8K. Първият масов 8К модел на пазара - Samsung Q900R QLED, ще се продава от октомври и в България. Той ще се предлага основно в два размера - 65 и 75 инча, но при предварителна поръчка ще може да бъде доставен и 85-инчов телевизор. Цените все още не са известни.

Американската Motorola, собственост на китайската Lenovo, представи нов смартфон - Motorola One, която ще бъде с операционна система Android One и обещава тригодишни ъпдейти за сигурност. Самата Lenovo под собствения си бранд представи няколко нови лаптопа, сред които и Lenovo Yoga Book C9300, който разполага с E-Ink клавиатура.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Amazon Google Huawei IFA Lenovo Samsung

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Батерията има значение Батерията има значение

Motorola Z3 Play е осезаемо подобрение спрямо предшественика си

21 сеп 2018, 1149 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

31 авг 2018, 2578 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини

Кариерен клуб: ИКТ »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии и наука" Затваряне
Японски град тества блокчейн система за гласуване

Подобни опити бяха направени още в САЩ и Швейцария

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете