Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

15357 прочитания

Изкуствен интелект

За по-добри бизнес решения

Всеки знае - информацията струва скъпо, но само ако знаеш как да извлечеш най-важното от нея. Точно тук се намества с помощ и щатската стартираща компания Machinify. Фирмата за изкуствен интелект и машинно самообучение привлече 10 млн. долара, за да развие продукта си. "Днешните предприятия събират огромно количество данни. Но ако погледнем колко от тях ги използват, за да взимат по-добре решения, ще видим, че малцина успяват", заяви основателят на Machinify Прасана Ганесан, цитиран от Business Wire. Чрез Machinify организации вкарват в системата сурови данни, определят кое точно искат да оптимизират - независимо дали приходи или някаква друга цел, и платформата дава конкретни съвети какво трябва да се направи. Добър пример за работата на Machinify е здравният сектор, където компаниите използват решението, за да ускорят работата и точността при обработка на искове. Рундът финансиране от 10 млн. долара е воден от Вattery Ventures с участието и на GV и Matrix Partners.
Застраховане

Автокаско и кучета

Хората не обичат да купуват застраховки, защото процесът е скучен и е свързан със сравняване на оферти и попълване на документи. Но компанията Cover смята, че има решение. Тя събира офертите на над 45 застрахователя в един общ маркетплейс, в който потребителят може да намери покритие за всичко - от кола, дом, през бизнес и дори домашни любимци. Сега фирмата се опитва да комбинира различните възможности в платформата си, за да предлага нови и по-пълни услуги. Сред тях например са курсове по шофиране, които при завършване предоставят по-ниска премия за застраховане на колата. Множеството възможности явно привличат и инвеститорите, защото компанията привлече финансиране от 16 млн. долара в рунд В, воден от фонда Tribe Capital. В него се включиха и Y Combinator, Social Capital, Exor и Samsung. Така общият набран капитал досега е над 27 млн. долара. "Потребителите често приемат застрахователните услуги като данък, а ние искаме да го променим", заявява пред TechCrunch Карн Сароя.
Киберзащита

Ню Йорк срещу хакерите

Ню Йорк е глобален център за финанси, имоти, юридически услуги, технологии и много много други индустрии. Централите на около 10% от компаниите във Fortune 500 са в мегаполиса, а неговият БВП е равен на този на Канада. Цялото това богатство е под непрекъснати виртуални атаки. Ето защо Ню Йорк иска да създаде нова империя. New York City Economic Development Corporation (NYCEDC) обяви стартирането на Cyber NYC, организация за 30 млн. долара, чиято основна цел е да "катализира" инвестициите в екосистема и инфраструктура за киберсигурност в града. Програмата ще включва различни инициативи като акселератора Hub.NYC, който ще инвестира в компании от сектора, споделено пространство, в което хора от индустрията ще се срещат и ще споделят опит, както и за различни стипендии за университети по киберсигурност.
Изкуствен интелект

За по-добри бизнес решения

Всеки знае - информацията струва скъпо, но само ако знаеш как да извлечеш най-важното от нея. Точно тук се намества с помощ и щатската стартираща компания Machinify. Фирмата за изкуствен интелект и машинно самообучение привлече 10 млн. долара, за да развие продукта си. "Днешните предприятия събират огромно количество данни. Но ако погледнем колко от тях ги използват, за да взимат по-добре решения, ще видим, че малцина успяват", заяви основателят на Machinify Прасана Ганесан, цитиран от Business Wire. Чрез Machinify организации вкарват в системата сурови данни, определят кое точно искат да оптимизират - независимо дали приходи или някаква друга цел, и платформата дава конкретни съвети какво трябва да се направи. Добър пример за работата на Machinify е здравният сектор, където компаниите използват решението, за да ускорят работата и точността при обработка на искове. Рундът финансиране от 10 млн. долара е воден от Вattery Ventures с участието и на GV и Matrix Partners.
Застраховане

Автокаско и кучета

Хората не обичат да купуват застраховки, защото процесът е скучен и е свързан със сравняване на оферти и попълване на документи. Но компанията Cover смята, че има решение. Тя събира офертите на над 45 застрахователя в един общ маркетплейс, в който потребителят може да намери покритие за всичко - от кола, дом, през бизнес и дори домашни любимци. Сега фирмата се опитва да комбинира различните възможности в платформата си, за да предлага нови и по-пълни услуги. Сред тях например са курсове по шофиране, които при завършване предоставят по-ниска премия за застраховане на колата. Множеството възможности явно привличат и инвеститорите, защото компанията привлече финансиране от 16 млн. долара в рунд В, воден от фонда Tribe Capital. В него се включиха и Y Combinator, Social Capital, Exor и Samsung. Така общият набран капитал досега е над 27 млн. долара. "Потребителите често приемат застрахователните услуги като данък, а ние искаме да го променим", заявява пред TechCrunch Карн Сароя.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK