Какво ще правите през 2050 година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Какво ще правите през 2050 година

Какво ще правите през 2050 година

Специален проект за Huawei

Константин Николов
14263 прочитания

Според TomTom град Шънджън има над 6700 км улици и пътища, от които повече от 600 км са магистрали. Проект за управление на трафика в многомилионния метрополис, който е и "дом" на Huawei, успява да използва пълния капацитет на пътната мрежа и да ограничи инцидентите. В партньорство с местната полиция Huawei изграждат контролна система, известна като "Мозък на трафика" - първата в Китай сложна структура, обхващаща цял град, с над 20 000 камери, високоскоростен пренос (400 Gbit/s,) видеооблак, Big Data в хранилище от над 20 PB и изкуствен интелект.

За много потребители uawei е известна основно като производител на смартфони. Но проектът в Шънджън показва, че амбициите на компанията са много по-големи и тя е изминала дълъг път от основаването й преди 40 години. Зад възхода на китайския производител стои едно просто обяснение - огромните инвестиции в развойна дейност. Huawei влага поне 10% от оборота си в R&D, което я поставя в топ 10 в света по такъв бюджет. Компанията има 16 лаборатории и 36 иновационни центъра в цял свят, както и 80 000 служители в развойните си отдели.

Според Huawei глобалното технологично бъдеще е в няколко основни взаимосвързани сегмента и компанията иска да покрива всеки от тях: изкуствен интелект (AI), 5G свързаност, умни градове и интернет на нещата (IoT).

AI в центъра на всичко

Смартфоните са една от основите на бизнеса на Huawei, но китайската група иска да ги превърне и в умен команден център за колкото се може повече услуги във всекидневието. За целта инвестира огромни суми в развитието на приложения около виртуалната и добавената реалност, а основният фокус продължава да бъде изкуственият интелект.

"Зад смартфона стоят големите масиви данни (Big Data) и AI. Телефонът на бъдещето ще е като робот", заяви преди време пред Financial Times Ричард Ю, оглавяващ потребителския бизнес на Huawei.

Именно изкуственият интелект е в основата на стратегията на Huawei както в потребителския, така и в корпоративния сегмент. Преди два месеца ротационният председател на управителния съвет на Huawei Eрик Сю коментира, че AI може да създаде свързан пазар на стойност 380 млрд. долара до 2025 г. Според мениджъра едва 4% от предприятията в цял свят използват технологии, свързани с изкуствения интелект.

В Huawei смятат, че могат да се възползват от тези възможности и едно от решенията е да пуснат чипове, използващи AI. След дебюта на мобилния Kirin 970, последван от тазгодишния 980 в телефоните на компанията, сега компанията обяви дебюта на умните процесори Аscend, подкрепяни от широка инфраструктура от софтуер и облачни услуги. Те ще излязат на пазара през първото тримесечие на 2019 г. и според Huawei ще могат да бъдат използвани във "всички сфери на живота".

AI стратегията на Huawei идва след обявената през миналата година Huawei Cloud EI, облачна платформа с изкуствен интелект, насочена към компании и правителства, както и HiAI - AI система за умни устройства. Huawei прогнозира, че до 2025 г. ще има над 40 млрд. персонални умни устройства, от които 90% ще използват смарт асистент. В същото време 86% от компаниите във всички индустрии ще използват Big Data за решаване на проблемите си.

Умни градове

Изкуственият интелект ще бъде в основата и на платформите за управление на градовете на бъдещето, като Huawei иска да е основен играч и в този сегмент.

Китайската компания си сътрудничи с най-различни технологични играчи като SAP и Digicom. Те изградиха тъй наречената платформа Intelligent Operation Center (IOC), която събира и анализира информация от целия град и интегрира услуги като глас, видео, карти, кол-центрове. През нея може да се следи всичко - от уличното осветление до извозването на отпадъците. Елемент от нея е разпознаването на конкретните автомобили чрез регистрационните им номера и други средства с точност до 95%.

При борбата на полицията с нарушенията промяната е драматична - до 9-10 пъти. Вместо да ходи лично полицай или патрулна кола на място за установяване на нарушението, видеонаблюдението и технологии с изкуствен интелект регистрират и обработват всичко за секунди. Предстои навлизането на 5G технологии, обновяване на всички точки за събиране на данни срещу близо половин милиард долара и въвеждане на видеонаблюдение с висока резолюция, покриващо над 70% от територията на града.

С помощта на 5G

Цялото това умно градско управление в бъдеще ще става далеч по-бързо и ефективно с въвеждането на 5G мрежите, където Huawei също се стреми да е главен играч.

Зад всички тези иновации стои идеята в следващите 40 години от съществуването си Huawei да е много по-различна компания от днес и да присъства далеч повече в ежедневието на глобалния потребител.

Вижте всички статии от проекта "Huawei: ценности и технологии" тук

Според TomTom град Шънджън има над 6700 км улици и пътища, от които повече от 600 км са магистрали. Проект за управление на трафика в многомилионния метрополис, който е и "дом" на Huawei, успява да използва пълния капацитет на пътната мрежа и да ограничи инцидентите. В партньорство с местната полиция Huawei изграждат контролна система, известна като "Мозък на трафика" - първата в Китай сложна структура, обхващаща цял град, с над 20 000 камери, високоскоростен пренос (400 Gbit/s,) видеооблак, Big Data в хранилище от над 20 PB и изкуствен интелект.

За много потребители uawei е известна основно като производител на смартфони. Но проектът в Шънджън показва, че амбициите на компанията са много по-големи и тя е изминала дълъг път от основаването й преди 40 години. Зад възхода на китайския производител стои едно просто обяснение - огромните инвестиции в развойна дейност. Huawei влага поне 10% от оборота си в R&D, което я поставя в топ 10 в света по такъв бюджет. Компанията има 16 лаборатории и 36 иновационни центъра в цял свят, както и 80 000 служители в развойните си отдели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK