С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 дек 2018, 10:28, 13431 прочитания

Какво ще правите през 2050 година

Специален проект за Huawei

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според TomTom град Шънджън има над 6700 км улици и пътища, от които повече от 600 км са магистрали. Проект за управление на трафика в многомилионния метрополис, който е и "дом" на Huawei, успява да използва пълния капацитет на пътната мрежа и да ограничи инцидентите. В партньорство с местната полиция Huawei изграждат контролна система, известна като "Мозък на трафика" - първата в Китай сложна структура, обхващаща цял град, с над 20 000 камери, високоскоростен пренос (400 Gbit/s,) видеооблак, Big Data в хранилище от над 20 PB и изкуствен интелект.

За много потребители uawei е известна основно като производител на смартфони. Но проектът в Шънджън показва, че амбициите на компанията са много по-големи и тя е изминала дълъг път от основаването й преди 40 години. Зад възхода на китайския производител стои едно просто обяснение - огромните инвестиции в развойна дейност. Huawei влага поне 10% от оборота си в R&D, което я поставя в топ 10 в света по такъв бюджет. Компанията има 16 лаборатории и 36 иновационни центъра в цял свят, както и 80 000 служители в развойните си отдели.


Според Huawei глобалното технологично бъдеще е в няколко основни взаимосвързани сегмента и компанията иска да покрива всеки от тях: изкуствен интелект (AI), 5G свързаност, умни градове и интернет на нещата (IoT).

AI в центъра на всичко

Смартфоните са една от основите на бизнеса на Huawei, но китайската група иска да ги превърне и в умен команден център за колкото се може повече услуги във всекидневието. За целта инвестира огромни суми в развитието на приложения около виртуалната и добавената реалност, а основният фокус продължава да бъде изкуственият интелект.



"Зад смартфона стоят големите масиви данни (Big Data) и AI. Телефонът на бъдещето ще е като робот", заяви преди време пред Financial Times Ричард Ю, оглавяващ потребителския бизнес на Huawei.

Именно изкуственият интелект е в основата на стратегията на Huawei както в потребителския, така и в корпоративния сегмент. Преди два месеца ротационният председател на управителния съвет на Huawei Eрик Сю коментира, че AI може да създаде свързан пазар на стойност 380 млрд. долара до 2025 г. Според мениджъра едва 4% от предприятията в цял свят използват технологии, свързани с изкуствения интелект.

В Huawei смятат, че могат да се възползват от тези възможности и едно от решенията е да пуснат чипове, използващи AI. След дебюта на мобилния Kirin 970, последван от тазгодишния 980 в телефоните на компанията, сега компанията обяви дебюта на умните процесори Аscend, подкрепяни от широка инфраструктура от софтуер и облачни услуги. Те ще излязат на пазара през първото тримесечие на 2019 г. и според Huawei ще могат да бъдат използвани във "всички сфери на живота".

AI стратегията на Huawei идва след обявената през миналата година Huawei Cloud EI, облачна платформа с изкуствен интелект, насочена към компании и правителства, както и HiAI - AI система за умни устройства. Huawei прогнозира, че до 2025 г. ще има над 40 млрд. персонални умни устройства, от които 90% ще използват смарт асистент. В същото време 86% от компаниите във всички индустрии ще използват Big Data за решаване на проблемите си.

Умни градове

Изкуственият интелект ще бъде в основата и на платформите за управление на градовете на бъдещето, като Huawei иска да е основен играч и в този сегмент.
Китайската компания си сътрудничи с най-различни технологични играчи като SAP и Digicom. Те изградиха тъй наречената платформа Intelligent Operation Center (IOC), която събира и анализира информация от целия град и интегрира услуги като глас, видео, карти, кол-центрове. През нея може да се следи всичко - от уличното осветление до извозването на отпадъците. Елемент от нея е разпознаването на конкретните автомобили чрез регистрационните им номера и други средства с точност до 95%.

При борбата на полицията с нарушенията промяната е драматична - до 9-10 пъти. Вместо да ходи лично полицай или патрулна кола на място за установяване на нарушението, видеонаблюдението и технологии с изкуствен интелект регистрират и обработват всичко за секунди. Предстои навлизането на 5G технологии, обновяване на всички точки за събиране на данни срещу близо половин милиард долара и въвеждане на видеонаблюдение с висока резолюция, покриващо над 70% от територията на града.

С помощта на 5G

Цялото това умно градско управление в бъдеще ще става далеч по-бързо и ефективно с въвеждането на 5G мрежите, където Huawei също се стреми да е главен играч.

Зад всички тези иновации стои идеята в следващите 40 години от съществуването си Huawei да е много по-различна компания от днес и да присъства далеч повече в ежедневието на глобалния потребител.

Вижте всички статии от проекта "Huawei: ценности и технологии" тук
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 2846 прочитания

Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G Германия оставя отворена вратата за Huawei в търговете за 5G

Решението е взето след месеци дебати и се разминава с искането на САЩ за блокиране на китайската компания

15 окт 2019, 1701 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Как Huawei ще устои на промените

Специален проект за Huawei

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10