Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Упражнения

Фитнес по мярка

Едно от най-популярните фитнес приложения в Европа вече е готово за мащабна експанзия в САЩ след значителни инвестиции от щатски фондове. Базираната в Мюнхен Freeletics привлече финансиране от 45 млн. долара, като рундът е воден от FitLab, Causeway Media Partners и JAZZ Venture Partners. В инвестицията се включиха и спортни отбори като San Francisco 49ers и Boston Celtics. Мобилното фитнес приложение използва изкуствен интелект, за да предлага персонализирани упражнения за всеки отделен потребител. Цената е 11.99 долара на месец и 74.99 долара за годишен абонамент. Първоначално компанията работи само в Германия, но впоследствие разраства бизнеса си към Европа и САЩ. Според изпълнителния директор на Freeletics Даниел Собани приложението има 31 млн. потребители в 160 държави, като новият капитал ще бъде използван за разширяване на американския бизнес, нараснал 120% в последните шест месеца. Фирмата планира да добави и тренировъчни програми по Netflix модел, където плащащите абонати ще имат достъп до безлимитни подобни курсове, както и хранителни съвети.
Платформа

Цветно общество

Онлайн платформата за независими цветари Floom набра финансиране 2.5 млн. долара. Капиталът ще бъде използван за разширяване на бизнеса на компанията, която работи по marketplace SaaS модел, предлагащ софтуер и други инструменти на цветарите да изготвят и доставят букети на потребители. "Разчитаме на мрежа от магазини, за да гарантираме доставка в същия ден. Но вместо да казваме на цветарите какво да правят за нас, ние им предоставяме IT платформа, чрез която те сами изготвят букетите и ги доставят на онлайн общността ни", заяви създателката на Floom Лана Ели пред TechCrunch. Засега стартъпът работи само във Великобритания, както и Ню Йорк и Лос Анджелис, и тепърва ще се разширява към други градове. Повечето компании на пазара предлагат основно marketplace от цветари, от които потребителят да си избере. Но никой от тях не предоставя и инструменти и технологии за самите магазини. Сред инвеститорите във Floom са фондът Firstminute Capital, Pembroke VCT и бизнес ангели.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове