С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 мар 2019, 12:57, 6454 прочитания

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ритейл
Кой какво пазарува

Ако има две конкретни и лесно обясними причини защо търговците на дребно обичат онлайн търговията, то това са ниските разходи и възможността да наблюдават какво точно се случва: какво търсят клиентите, кои от тях стигат до "финалната права", но се отказват, дори каква е демографията. Нищо от това не може да се разбере в един физически магазин – или пък може, казват от стартъпа Aura Vision. Целта на компанията е да използва охранителните камери на магазините в моловете и в комбинация с изкуствен интелект да дават всички нужни данни на собствениците. От това колко време прекарват в магазина, къде се спира погледът им, дали са мъже или жени Aura Vision прехвърля целия анализ на данни от онлайн магазините във физическите такива. "Фокусирани сме върху всички търговци на пазара, които не продават хранителни продукти", казва пред TechCrunch изпълнителният директор и съосновател на фирмата Даниел Мартиньо-Корбишли. "Видяхме потенциала за прилагане на тази технология в реалната индустрия, след като наблюдавахме какви са алтернативите на пазара."
HR
Задръж служителите си

Платформите за намиране на служители или за намиране на работа са стари колкото самия интернет. Сега обаче Peakon, датски стартъп, който наскоро набра 35 млн. долара във втори рунд на финансиране, насочва вниманието на компаниите към това как да задържат служителите си. По един много прост начин – редовни и прости анкети сред тях, обхващащи три конкретни сфери – мотивация, наблюдения и избягване на проблеми още преди те да са се разраснали. Анкетите на Peakon са създадени така, че да се попълват бързо от всички и да се правят на седмична база, а не на годишна, какъвто е традиционният подход към запитвания сред служителите. Те също така са направени по стандартизиран начин, за да позволят сравнения в цялата индустрия. Това означава, че компаниите могат да разберат не само как се чувстват служителите им, но и как се чувстват спрямо тези на конкуренцията. На базата на информацията ръководствата могат да взимат решения и да реагират, преди от компанията да има отлив на работна ръка.
Анализ
По-прецизна прогноза на времето чрез IoT

За да дадете точна прогноза за време, имате нужда от две неща – ужасно много данни и място, откъдето да ги извличате. Впоследствие данните се превръщат в модели, които пък се превръщат в прогнози. Обичайно това е работа на правителства, но с навлизането на все повече свързани устройства, така наречения интернет на нещата (IoT), възможностите за по-точна прогноза градивно се увеличават и прогнозата излиза от чисто правителствения сектор. Израелската ClimaCell работи именно в това направление – тя използва отделни свързани устройства, за да събере данни за времето от различни места – много повече локации, отколкото правителствата ползват. Тези устройства включват всичко – от телефони, през свързани коли, улични камери до самолети и дронове. В себе си те имат сензори, които да отчетат каква е температурата навън. Съответно стартъпът може да произведе много по-подробна и точна прогноза за времето. "Идеята е, че всичко е чувствително по отношение на времето и всичко може да се превърне в сензор. Затова и наричаме технологията време на нещата. Тя ни позволява да използваме виртуални сензори от всяко място", казва изпълнителният директор на ClimaCell Шимон Елкабец.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Герд Леонард: Рано е да се тревожим за екзистенциалните рискове от технологиите Герд Леонард: Рано е да се тревожим за екзистенциалните рискове от технологиите

Футуристът, лектор и автор пред "Капитал"

25 фев 2020, 384 прочитания

И JP Morgan вече се опасява от "катастрофални" климатични промени И JP Morgan вече се опасява от "катастрофални" климатични промени

Анализатори на водещата инвестиционна банка предлагат въвеждане на глобален "въглероден данък"

24 фев 2020, 1825 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Технологии" Затваряне
Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10