Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

6623 прочитания

Ритейл

Кой какво пазарува

Ако има две конкретни и лесно обясними причини защо търговците на дребно обичат онлайн търговията, то това са ниските разходи и възможността да наблюдават какво точно се случва: какво търсят клиентите, кои от тях стигат до "финалната права", но се отказват, дори каква е демографията. Нищо от това не може да се разбере в един физически магазин – или пък може, казват от стартъпа Aura Vision. Целта на компанията е да използва охранителните камери на магазините в моловете и в комбинация с изкуствен интелект да дават всички нужни данни на собствениците. От това колко време прекарват в магазина, къде се спира погледът им, дали са мъже или жени Aura Vision прехвърля целия анализ на данни от онлайн магазините във физическите такива. "Фокусирани сме върху всички търговци на пазара, които не продават хранителни продукти", казва пред TechCrunch изпълнителният директор и съосновател на фирмата Даниел Мартиньо-Корбишли. "Видяхме потенциала за прилагане на тази технология в реалната индустрия, след като наблюдавахме какви са алтернативите на пазара."
HR

Задръж служителите си

Платформите за намиране на служители или за намиране на работа са стари колкото самия интернет. Сега обаче Peakon, датски стартъп, който наскоро набра 35 млн. долара във втори рунд на финансиране, насочва вниманието на компаниите към това как да задържат служителите си. По един много прост начин – редовни и прости анкети сред тях, обхващащи три конкретни сфери – мотивация, наблюдения и избягване на проблеми още преди те да са се разраснали. Анкетите на Peakon са създадени така, че да се попълват бързо от всички и да се правят на седмична база, а не на годишна, какъвто е традиционният подход към запитвания сред служителите. Те също така са направени по стандартизиран начин, за да позволят сравнения в цялата индустрия. Това означава, че компаниите могат да разберат не само как се чувстват служителите им, но и как се чувстват спрямо тези на конкуренцията. На базата на информацията ръководствата могат да взимат решения и да реагират, преди от компанията да има отлив на работна ръка.
Анализ

По-прецизна прогноза на времето чрез IoT

За да дадете точна прогноза за време, имате нужда от две неща – ужасно много данни и място, откъдето да ги извличате. Впоследствие данните се превръщат в модели, които пък се превръщат в прогнози. Обичайно това е работа на правителства, но с навлизането на все повече свързани устройства, така наречения интернет на нещата (IoT), възможностите за по-точна прогноза градивно се увеличават и прогнозата излиза от чисто правителствения сектор. Израелската ClimaCell работи именно в това направление – тя използва отделни свързани устройства, за да събере данни за времето от различни места – много повече локации, отколкото правителствата ползват. Тези устройства включват всичко – от телефони, през свързани коли, улични камери до самолети и дронове. В себе си те имат сензори, които да отчетат каква е температурата навън. Съответно стартъпът може да произведе много по-подробна и точна прогноза за времето. "Идеята е, че всичко е чувствително по отношение на времето и всичко може да се превърне в сензор. Затова и наричаме технологията време на нещата. Тя ни позволява да използваме виртуални сензори от всяко място", казва изпълнителният директор на ClimaCell Шимон Елкабец.
Ритейл

Кой какво пазарува

Ако има две конкретни и лесно обясними причини защо търговците на дребно обичат онлайн търговията, то това са ниските разходи и възможността да наблюдават какво точно се случва: какво търсят клиентите, кои от тях стигат до "финалната права", но се отказват, дори каква е демографията. Нищо от това не може да се разбере в един физически магазин – или пък може, казват от стартъпа Aura Vision. Целта на компанията е да използва охранителните камери на магазините в моловете и в комбинация с изкуствен интелект да дават всички нужни данни на собствениците. От това колко време прекарват в магазина, къде се спира погледът им, дали са мъже или жени Aura Vision прехвърля целия анализ на данни от онлайн магазините във физическите такива. "Фокусирани сме върху всички търговци на пазара, които не продават хранителни продукти", казва пред TechCrunch изпълнителният директор и съосновател на фирмата Даниел Мартиньо-Корбишли. "Видяхме потенциала за прилагане на тази технология в реалната индустрия, след като наблюдавахме какви са алтернативите на пазара."
HR

Задръж служителите си

Платформите за намиране на служители или за намиране на работа са стари колкото самия интернет. Сега обаче Peakon, датски стартъп, който наскоро набра 35 млн. долара във втори рунд на финансиране, насочва вниманието на компаниите към това как да задържат служителите си. По един много прост начин – редовни и прости анкети сред тях, обхващащи три конкретни сфери – мотивация, наблюдения и избягване на проблеми още преди те да са се разраснали. Анкетите на Peakon са създадени така, че да се попълват бързо от всички и да се правят на седмична база, а не на годишна, какъвто е традиционният подход към запитвания сред служителите. Те също така са направени по стандартизиран начин, за да позволят сравнения в цялата индустрия. Това означава, че компаниите могат да разберат не само как се чувстват служителите им, но и как се чувстват спрямо тези на конкуренцията. На базата на информацията ръководствата могат да взимат решения и да реагират, преди от компанията да има отлив на работна ръка.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK