Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

Ритейл

Кой какво пазарува

Ако има две конкретни и лесно обясними причини защо търговците на дребно обичат онлайн търговията, то това са ниските разходи и възможността да наблюдават какво точно се случва: какво търсят клиентите, кои от тях стигат до "финалната права", но се отказват, дори каква е демографията. Нищо от това не може да се разбере в един физически магазин – или пък може, казват от стартъпа Aura Vision. Целта на компанията е да използва охранителните камери на магазините в моловете и в комбинация с изкуствен интелект да дават всички нужни данни на собствениците. От това колко време прекарват в магазина, къде се спира погледът им, дали са мъже или жени Aura Vision прехвърля целия анализ на данни от онлайн магазините във физическите такива. "Фокусирани сме върху всички търговци на пазара, които не продават хранителни продукти", казва пред TechCrunch изпълнителният директор и съосновател на фирмата Даниел Мартиньо-Корбишли. "Видяхме потенциала за прилагане на тази технология в реалната индустрия, след като наблюдавахме какви са алтернативите на пазара."
HR

Задръж служителите си

Платформите за намиране на служители или за намиране на работа са стари колкото самия интернет. Сега обаче Peakon, датски стартъп, който наскоро набра 35 млн. долара във втори рунд на финансиране, насочва вниманието на компаниите към това как да задържат служителите си. По един много прост начин – редовни и прости анкети сред тях, обхващащи три конкретни сфери – мотивация, наблюдения и избягване на проблеми още преди те да са се разраснали. Анкетите на Peakon са създадени така, че да се попълват бързо от всички и да се правят на седмична база, а не на годишна, какъвто е традиционният подход към запитвания сред служителите. Те също така са направени по стандартизиран начин, за да позволят сравнения в цялата индустрия. Това означава, че компаниите могат да разберат не само как се чувстват служителите им, но и как се чувстват спрямо тези на конкуренцията. На базата на информацията ръководствата могат да взимат решения и да реагират, преди от компанията да има отлив на работна ръка.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар