Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите дигитални иновации от тази седмица

6543 прочитания

Маркетинг

Цената на влиянието

Може да харесвате инфлуенсърите, може да ги смятате и за безделници, а може и дори да не сте чували за тази на практика нова дума. Но няма спор, че този тип микромаркетинг, който разчита на хора с влияние да използват продукти, ще бъде тук още дълго време. Австралийският стартъп Tribe се е насочил именно към тази сфера – той помага на брандовете да се свържат с инфлуенсъри, които да представят продуктите си пред аудиторията им. Наскоро компанията набра 7.5 млн. долара финансиране, като така си гарантира съществуването през идните няколко години. "Брандовете имат остра нужда от съдържание", коментира Джулс Лунд, основател на Tribe. "Когато имаш стотици видове клиенти, които имат нужда от персонализирани реклами, значи имаш нужда и от стотици видове съдържание. Креативните агенции не могат да се справят с това, а дори и да могат, цените не го оправдават. Другата възможност е използването на изображения, които обаче са точно обратното на персонализация и не съдържат твоя бранд." Именно тук се намесват инфлуенсърите, чрез които брандовете ще знаят точно до каква аудитория достигат продуктите им, ще могат да наблюдават кампаниите си и да са сигурни, че ще получат достатъчно внимание.
Онлайн бизнес

Дигитализацията на Албания

Езиците, които се говорят от едва няколко милиона души, рядко се свързват с правенето на бизнес. Понякога обаче точно те отварят ниши, които могат да бъдат запълнени само по специфичен начин. Такъв е случаят на Gjirafa, стартъп, насочен изцяло към албанския пазар и език. Целта на компанията, основана от Мергим Кахани, е да създаде онлайн търсачка, която да работи специално с албански език и да помогне за пълното дигитализиране на страната – от разписания на автобуси до търсенето на локални бизнеси. Предвид, че компанията получава в началото финансиране от 2 млн. долара, а сега и втори рунд от 6.7 млн. долара, изглежда, дори в сравнително малкия албански пазар има достатъчно хляб. Сега целта на Gjirafa е по-мащабна, като компанията ще се насочи към други балкански пазари като Косово. Амбицията на стартъпа е той да се превърне в регионален лидер в онлайн търсенето, електронната търговия и онлайн рекламата, като се възползва от факта, че повечето големи компании пренебрегват именно тези места с по-малко популярни езици.
Технология

За бъдещето на автономните автомобили

Израелската стартираща компания Innoviz, произвеждаща сензори и софтуер за автономни автомобили, привлече финансиране от 132 млн. долара в рунд C, включващ участието и на големи китайски финансови институции. Датчиците на фирмата измерват разстояния чрез лазерни светлини, с които генерират изключително точни 3D карти на света около колата. Мнозина в индустрията считат технологията за основна част от бъдещето на роботакситата и безпилотните автомобили. Innoviz ще използва набраните средства, за да се разрасне. В инвестиционния рунд участваха китайски фондове като Сhina Merchants Capital, Shenzhen Capital Group и New Alliance Capital, както и израелските Harel Insurance Investments and Financial Services и Phoenix Insurance Company.
Маркетинг

Цената на влиянието

Може да харесвате инфлуенсърите, може да ги смятате и за безделници, а може и дори да не сте чували за тази на практика нова дума. Но няма спор, че този тип микромаркетинг, който разчита на хора с влияние да използват продукти, ще бъде тук още дълго време. Австралийският стартъп Tribe се е насочил именно към тази сфера – той помага на брандовете да се свържат с инфлуенсъри, които да представят продуктите си пред аудиторията им. Наскоро компанията набра 7.5 млн. долара финансиране, като така си гарантира съществуването през идните няколко години. "Брандовете имат остра нужда от съдържание", коментира Джулс Лунд, основател на Tribe. "Когато имаш стотици видове клиенти, които имат нужда от персонализирани реклами, значи имаш нужда и от стотици видове съдържание. Креативните агенции не могат да се справят с това, а дори и да могат, цените не го оправдават. Другата възможност е използването на изображения, които обаче са точно обратното на персонализация и не съдържат твоя бранд." Именно тук се намесват инфлуенсърите, чрез които брандовете ще знаят точно до каква аудитория достигат продуктите им, ще могат да наблюдават кампаниите си и да са сигурни, че ще получат достатъчно внимание.
Онлайн бизнес

Дигитализацията на Албания

Езиците, които се говорят от едва няколко милиона души, рядко се свързват с правенето на бизнес. Понякога обаче точно те отварят ниши, които могат да бъдат запълнени само по специфичен начин. Такъв е случаят на Gjirafa, стартъп, насочен изцяло към албанския пазар и език. Целта на компанията, основана от Мергим Кахани, е да създаде онлайн търсачка, която да работи специално с албански език и да помогне за пълното дигитализиране на страната – от разписания на автобуси до търсенето на локални бизнеси. Предвид, че компанията получава в началото финансиране от 2 млн. долара, а сега и втори рунд от 6.7 млн. долара, изглежда, дори в сравнително малкия албански пазар има достатъчно хляб. Сега целта на Gjirafa е по-мащабна, като компанията ще се насочи към други балкански пазари като Косово. Амбицията на стартъпа е той да се превърне в регионален лидер в онлайн търсенето, електронната търговия и онлайн рекламата, като се възползва от факта, че повечето големи компании пренебрегват именно тези места с по-малко популярни езици.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK